
به گزارش تجارت امروز، شرکت سازنده محبوبترین پارکهای تمدار دنیا، اخیراً پتنت استفاده از شبیهساز دنیای مجازی در دنیای واقعی را ثبت کرد. البته Los Angeles Times گزارش کرد که دیزنی برنامهای برای استفاده از شبیهساز در آینده نزدیک ندارد. این پتنت نشان میدهد که دیزنیلند و شرکت دیزنی قصد دارند دنیای متاورس را با پارکهای تفریحی آمریکا، هنگ کنگ، چین، فرانسه و ژاپن ادغام کنند.
طبق پتنت ثبتشده، برنامه احتمالی دیزنی برای متاورس میتواند تجربه مجازی و سهبعدی با میزان بالای واقعگرایایی را بدون نیاز به استفاده از عینک یا هدبند واقعیت مجازی، به کاربر ارائه دهد.
شرکت برگزارکننده کنسرتهای متاورسی Animal Concerts اعلام کرد که با شبکه Klaytn شرکت Kakao قرارداد امضا کرد تا برنامههای خود برای افزایش فعالیت در صنعت سرگرمی این شرکت، گسترش دهد.
موضوعات مرتبط:
کالین فیتزپاتریک، مدیر عامل Animal Concerts گفت: اهداف اصلی Klaytn، ورود به NFT و متاورس است. مشکل فنی، تعداد افرادی که میتوانند در این کنسرتهای متاورسی شرکت کنند را محدود میکند.
Linden Lab، شرکت پشتیبان دنیای آنلاین مجازی Second Life، اعلام کرد که مؤسس این پروژه، فیلیپ رزدیل (Philip Rosedale)، به عنوان مشاور استراتژیک به این پروژه ملحق شده است و در کنار آن، اعضای تیم متاورسی شرکت واقعیت مجازی مستقر در سن فرانسیسکو (High Fidelity) هم به این پروژه پیوستند.
رزدیل گفت: نیازی نیست که دنیاهای مجازی، ناآرمانشهر یا ویران شهر باشند. شرکتهای تکنولوژیک بزرگ، با اهدا کردن هدستهای VR و ساخت متاورس در پلتفرمهای تبلیغاتی و اختصاصی خود، نمیتوانند برای همه افراد، دنیایی جادویی و بینقص ایجاد کنند.
Second Life که در سال 2003 شروع به کار کرد، یکی از اولین تجربیات دنیای مجازی را پیش از شروع فعالیت شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، ارائه داد. رزدیل در سال 2008 این شرکت را ترک کرد و مدیر عامل Linden Labs شد و پس از آن در سال 2013، شرکت High Fidelity را تأسیس کرد. بازگشت او میتواند نقطه عطف عظیمی در ادغام متاورسهای جدید با پلتفرمهای قدیمی باشد.
انتهای خبر//ح.ع