تجارت

تغییرات قیمت تلویزیون چه تاثیری در برندهای منتخب جامعه داشته است؟

امروزه، بررسی این موارد کافی نیست، چراکه قبل از هر چیز باید بازه قیمتی گزینه موردنظر بررسی شود. شرایط بازار و تغییرات قیمت تلویزیون باعث شده که مردم نتوانند آن‌طور که باید تلویزیون باب میل خود را تهیه کنند.

یکی از حساس‌ترین خریدها در زمینه لوازم‌خانگی، خرید یک تلویزیون مناسب است که باید ازنظر کیفیت، طراحی طول عمر بالا و… موردبررسی قرار بگیرد. اما امروزه، بررسی این موارد کافی نیست، چراکه قبل از هر چیز باید بازه قیمتی گزینه موردنظر بررسی شود. شرایط بازار و تغییرات قیمت تلویزیون باعث شده که مردم نتوانند آن‌طور که باید تلویزیون باب میل خود را تهیه کنند. بسیاری از افراد به دلیل گران شدن تلویزیون برند موردعلاقه خود، استانداردهای خود برای تهیه یک تلویزیون را تغییر داده یا مجبور به خرید از یک برند دیگر شده‌اند. در این مطلب، درمکرد تاثیر تغییرات قیمت تلویزیون در برندهای منتخب مردم توضیح می‌دهیم.

حتما شما هم در هنگام خرید تلویزیون برای انتخاب ابعاد تلویزیون دچار مشکل و ابهام شده‌اید. برای خرید تلویزیون با ابعاد مناسب، باید اندازه فضا و راحتی را در نظر بگیرید. با بزرگتر شدن ابعاد تلویزیون‌های مختلف، پیدا کردن سایز مناسب تلویزیون برای فضای خانه یا محل کار، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

تاثیر برند در قیمت تلویزیون

شاید درست نباشد بگوییم که برند سازنده تلویزیون بخش زیادی از قیمت آن را تعیین می‌کند، اما بدون شک برندها در قیمت‌گذاری محصول نهایی خود بی‌تاثیر نیستند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که هرچقدر یک برند اعتبار بیشتری داشته باشد و محصولات باکیفیت‌تری ارائه دهد، به همان مراتب درصد بیشتری از ارزش تولید محصولات را به خود اختصاص می‌دهد.

البته، در ایران این باور غلط به وجود آمده که تمام محصولات خارجی به دلیل قیمت بالاتری که دارند، نسبت به محصولات ایرانی عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. درواقع، قیمت بالای محصولات خارجی تنها به دلیل کیفیت بالای آن‌ها نیست، این محصولات به دلیل حق واردات و حق گمرکی دارای قیمت بالاتری هستند که این نرخ‌ها با افزایش تورم و تشدید تحریم‌ها، بالا می‌روند و درنتیجه، محصولات دچار افزایش قیمت می‌شوند.

بنابراین، ممکن است محصولات ایرانی کیفیت مشابه یا حتی بهتر از محصولات گران خارجی ارائه دهند. افراد هنگام خرید تلویزیون باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تاثیر برندهای ایرانی بر روی قیمت تلویزیون‌ها بسیار کمتر از برندهای خارجی است و این موضوع باکیفیت تلویزیون‌ها ارتباطی ندارد.

از برندهای خارجی به ایرانی

همان‌طور که می‌دانید، طی سال‌های اخیر ارزش پول ملی ایران و میزان واردات به آن کاهش‌یافته که این موضوع در بسیاری از بازارها ازجمله خریدوفروش تلویزیون مشکل ایجاد کرده است. این مشکلات شامل کمبود محصولات و گرانی در بازار می‌شود که نتیجه آن کمرنگ شدن برندهای خارجی ازجمله ال‌جی و سامسونگ در سبد خرید مردم است.

بنابراین، گران شدن قیمت تلویزیون‌های خارجی باعث شده که این محصولات در بازار یافت نشوند و مردم برای خرید تلویزیون به گزینه‌های باکیفیت داخلی و مشابه مانند برندهای جی پلاس، ایکس ویژن و اسنوا روی بیاورند.

درواقع، برخی از این برندهای تلویزیون ایرانی به وجود آمده‌اند تا هزینه‌های ناشی از واردات کالا کاهش پیدا کند، نیاز به بازارهای خارجی به حداقل برسد و درنتیجه، شرکت سازنده کمتر هزینه کند و محصول نهایی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در دست مشتری قرار بگیرد.

تغییرات قیمت تلویزیون چه تاثیری در برندهای منتخب جامعه داشته است؟

ازجمله برندهای داخلی که چنین رویکردی دارد، می‌توان به برند جی‌پلاس اشاره کرد که کالاهای خود را از شرکت کره‌ای ال‌جی تامین می‌کند و به دلیل ساخت نهایی کالاها در داخل ایران، مبلغ مناسب‌تری نسبت به تلویزیون ال‌جی دریافت می‌کند. طرفداران این برند خارجی با گران شدن و کمیاب شدن محصولات آن در داخل کشور، به برند ایرانی جی پلاس روی آورده‌اند.

محبوب‌ترین تلویزیون های بازار حدودا چه قیمتی هستند؟

در حال حاضر، محبوب‌ترین تلویزیون های بازار در یک بازه قیمتی بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان قرار می‌گیرند. درواقع، طی نظرسنجی‌های انجام‌شده محبوب‌ترین برندهای تلویزیون در بازار ایران به‌این‌ترتیب سامسونگ، ال جی، سونی و ایکس ویژن شناخته‌شده‌اند. اما بازه قیمتی گفته‌شده با برندهای محبوب داخل کشور همخوانی ندارند.

برای خرید یک تلویزیون هوشمند خارجی با توجه به سایز و قابلیت‌های دیگر، به یک بودجه ۱۰ الی ۵۵ میلیون تومانی نیاز است. درحالی‌که میانگین قیمت برای تلویزیون های برند ایرانی، بین ۵ الی ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. پس می‌توان به این نتیجه رسید که مردم ایران علی‌رغم علاقه‌ای که به برندهای تلویزیون خارجی دارند، از برندهای ایرانی خریداری می‌کنند. زیرا، مبلغی که در برندهای خارجی صرف خرید گزینه‌های پایین‌تر با ابعاد کوچک‌تر می‌شود را می‌توان برای خرید یک محصول رده‌بالا با ابعاد بزرگ‌تر در بین برندهای ایرانی صرف کرد.

تغییرات قیمت تلویزیون چه تاثیری در برندهای منتخب جامعه داشته است؟

جمع‌بندی

با گذر زمان و افزایش گرانی‌ تلویزیون‌ها، رفته‌رفته حضور محصولات خارجی در خانه‌ها کمرنگ‌تر شده و تلویزیون‌های برند ایرانی جای آن‌ها را پرکرده‌اند. شاید در مرحله اول، محصولات داخلی انتخاب برخی از افراد نباشند، اما کیفیت و ویژگی آن‌ها به‌عنوان یک جایگزین با قیمت مناسب‌تر بسیار عالی عمل کرده است. به‌هرحال، تغییرات قیمت‌ها باعث شده که در حال حاضر محصولات ایرانی، برند منتخب اکثر افراد جامعه باشند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا