کد خبر: ۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
فعال حوزه صنعت نساجی، پوشاک و چرم گفت: در دیدار با رهبر معظم انقلابی چندین درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه را بیان کردم امیدوارم که به منظور تقویت زیرساخت‌ها و رشد این صنعت و جذب سرمایه‌گذاران، این پیشنهادات اجرایی شود.

 به گزارش تجارت امروز، مهدی یوسفی‌فر، فعال حوزه صنعت نساجی و موسس نوین چرم، از دیدار تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب از مباحث صنعت نساجی و پوشاک که به دلیل تأمین نیازهای اولیه بشر، میزان اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بسیار بالا، توجه ویژه دارند و نیاز کشور ما از حیث تسهیل مقررات و اصلاح فضای کسب‌وکار، نگاه اختصاصی به آن شود؛ گفت.

یوسفی‌فر افزود: اندازه بازار جهانی صنعت پوشاک، سالانه بیش از سه هزار میلیارد دلار، معادل سه درصد کل تولید ناخالص جهانی بوده و پنجمین صنعت اشتغال‌زای جهان است در کشور ما ۶۵۰ هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند.

وی ارزش بازار این صنعت را نزدیک ۱۶ میلیارد دلار معرفی کرد و ارزش افزوده محصولات پوشاک را، ۲.۵ برابر ارزش افزوده نساجی خواند.

میزان اشتغال‌زایی بخش پوشاک، پنج برابر بخش نساجی و ۳۱ برابر تولید پنبه است و فقدان تعادل در نرخ تعرفه‌های ورود مواد اولیه و مشوق‌های صادرات محصول نهایی، موجب حمایت کمتر از تولیدکنندگان این محصول که فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کرده و ارزشمندتر از دیگر بخش‌های صنعت است.

یوسفی فر ادامه داد: برای موفقیت در بازار داخلی، باید نواقص اجرایی و مدیریتی را شناسایی و برطرف کرد. همچنین، بازیابی ارزش پول ملی و کاهش تورم، مستلزم درک دقیق نیاز مصرف‌کنندگان و حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان است.

او برای حمایت از تولیدات داخلی که جوانان نقش اصلی را بر عهده دارند؛ بهره بردن از طراحان مجرب، نوآوری با تکیه بر ویژگی‌های دینی، فرهنگی و بومی و استفاده از ویترین‌های زیبا که علاوه بر ترویج نشاط و امید در جامعه، موجب گشایش بازارهای جدید به روی کشور است و مسیر رسیدن به بازارهای بین‌المللی را موفقیت در بازار داخلی دانست و افزود: هر مقدار تلاش شود که مشتریان، نیازهای خود را از بازار داخل تهیه نمایند، ارز کمتری از کشور خارج شده و گویا نوعی صادرات روی داده است.

یوسفی فر به تأمین زیرساخت‌های صنعت نساجی و پوشاک اشاره کرد و گفت: در دیدار با رهبر معظم انقلابی چندین درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه را بیان کردم امیدوارم که به منظور تقویت زیرساخت‌ها و رشد این صنعت و جذب سرمایه‌گذاران، تعلیق پنج‌ساله مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد تولیدکنندگان زنجیره ارزش نساجی، پوشاک، کیف، کفش و چرم اعمال شود.

وی اضافه کرد: همچنین نام‌ها و نشان‌های تجاری، وظیفه سنگین اعتمادسازی بین بخش تولید و مشتریان را بر عهده دارند؛ بنابراین درخواست می‌شود که نهادهای مرتبط و بانک مرکزی، نسبت به ارزش‌گذاری نام‌ها و نشان‌های تجاری اقدام نمایند تا بتوان از آن ارزش‌گذاری به عنوان سرمایه نامشهود، جهت وثیقه در اخذ تسهیلات، بهره‌مند شد.

یوسفی‌فر گفت: در تعریف مترقی کیفیت، مطلوبیت مشتری است. در سخنان و منش بزرگان دین و در فقه اسلامی نیز، اهمیت مشتری‌مداری، نمایان است. لذا تقاضا دارم، در صورت صلاحدید، یکی از سال‌های آتی، به نام مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع مزین شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری