کد خبر: ۵۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
درآمد ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و شبکه‌ها اجتماعی است.

به گزارش تجارت‌امروز، آمارها و گزارش‌ها اینستاگرام را از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در ایران نشان می‌دهد. مقایسه آمار نشان می‌دهد از بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون کاربر ایرانی به این اپلیکیشن اضافه شده و جمعیت کاربران ایران از این رسانه به ۴۸ میلیون رسید.

تعداد زیادی از صفحات، برای فعالیت‌های تجاری است. تعداد زیادی از این صفحات متعلق به کسب‌وکارهای خانگی، بومی و غیررسمی هستند. این رسانه اجتماعی به بازار بزرگ برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی تبدیل شده است.

درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و این شبکه‌هاست. نکته مهم‌ این است که اینستاگرام با ۸۳ درصد در صدر استفاده کسب‌وکارها قرار دارد. مرجع قانونی و رسمی برای مدیریت مبادلات انجام شده در اینستاگرام وجود ندارد، میزان گردش مالی حاصل از مبادلات کالا و خدمات در این پلتفرم قابل محاسبه نیست.

اصلی ترین حوزه کار اینستاگرام، پوشاک و بعد از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای مرتبط با آن و بعد از آن مواد غذایی قرار دارد. لوازم ساختمانی و دکور منزل و زیورآلات در جایگاه ششم فهرست و در انتهای نمودار لوازم خودرو و فعالیت‌های گل و گیاه و حیوانات رتبه‌های هشتم، نهم و دهم به ترتیب برای کتاب، موبایل و لوازم الکترونیکی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری