واردات و صادرات

نحوه واردات کالا از دبی

واردات کالا از کشورهای مختلف امروزه یک امر بسیار مهم برای رفع نیاز افراد جامعه به حساب می‌ آید. در نتیجه تاجران بسیار امروز اقدام به واردات کالا از کشورهای مختلف و پیشرفته می ‌کنند.

یکی از این کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است. شهر دبی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجاری در خاورمیانه و دروازه ورود به بازارهای جهانی شناخته شده است. و وجود نمایندگی های بسیار مطرح و برند موجب شده که بسیاری از تاجران اقدام به واردات کالا از این شهر نمایند. علاوه بر این بیشتر خرید از چین نیز از طریق دبی به ایران می رسد.

در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه واردات کالا از دبی اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. تا بتوانید با استفاده از اطلاعات راه و روش های واردات کالا از شهر دبی و کشور امارات متحده عربی را بشناسید.

چرا شهر دبی را برای واردات انتخاب کنیم؟

قبل از هرچیزی تاجران باید با شهر دبی آشنایی کامل داشته باشد. در واقع دبی از گذشته تا کنون مرکز بسیار مهمی برای تجار ایرانی به حساب می‌ آید. و واردات کالا از دبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. کشور امارات و همچنین شهر دبی بازار بسیار مناسبی برای محصولات کشاورزی ایرانی و همچنین پلی بسیار مهم برای دسترسی به بازارهای جهانی نیز به حساب خواهد آمد. در حالت معمولی این شهر جزء مهم‌ ترین مراکز جهان است که در زمینه واردات کالا از کشورهای مختلف فعال است.

در حالت معمول می توانیم بگوییم که مهم ترین وارد کننده از دبی در بسیاری از محصولات ایران می باشد. و حتی در مواردی دیده شده که واردات به ایران از این شهر همان محصول تولید شده با مارک های خارجی بوده است. محصولات چون شلوار جین، پارچه های مانتویی، روسری های مشکی از جمله مواردی هستند که از شهر دبی به ایران بسیار قاچاق می شوند. و سالیان موارد بسیار زیادی این گونه وارد کشور می‌ شود که غیر مجاز هستند.

قیمت محصولات وارداتی از دبی

قبل از هر چیزی در مورد نحوه واردات کالا از دبی تجار باید با قیمت های محصولات در کشورهای مختلف آشنا باشند. همان طور که گفتیم یکی از این کشورها کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است. از مهم ترین مراحل واردات کالا از دبی مشخص کردن قیمت های محصولاتی است که شما قصد وارد کردن آن ها را به کشور دارید. مهم ترین این مراحل کار واردات، درخواست پیش فاکتور به حساب می آید. و قیمتی است که توسط تولید کننده اعلام می شود و در کمیسیون نرخ گذاری به طور کامل تعیین خواهد شد.

این قیمت با بازار ایران و فروش کالا در ایران کاملاً متفاوت بوده و همین در حین دریافت قیمت های اولیه و مشخصات دقیق کالا از اولین مراحل واردات و نحوه واردات کالا از دبی به حساب می آید. که تجار باید به این گزینه بسیار توجه کنند اگر در این زمینه از سرمایه کمی برخوردار هستید باید در این کار که کنار بکشید.  زیرا واردات کالا امروزه با سرمایه بسیار کم از چنین مبدا تقریباً ناممکن است.

نحوه واردات کالا از دبی

مزایا واردات کالا از دبی

شما باید بدانید که خرید از امارات و واردات از آن امتیاز زیادی را برای تجار و همچنین بازرگانان دارا است. اگر در عرصه تجارت خارجی بسیار فعال باشید می توانید با واردات محصولات از دبی به سود عالی دست پیدا کنید.  همچنین در زمان واردات کالا از دبی باید مشخصات آن از فروشنده اماراتی گرفته و به همراه قیمت‌های مورد نظر شما در اظهارنامه گمرکی به طور کامل ثبت شود.  تا در زمان ترخیص کالا شما در گمرکات ایران بتواند این اظهارنامه را ارائه و محصول خود را از گمرک خارج نمایید.

قیمتی که در اظهارنامه ثبت می شود قیمت تمام شده کالاها نخواهد بود و همچنین باید منتظر محاسبه حقوقی گمرکی هزینه حمل و نقل کالاها، بیمه‌ نامه و قیمت‌های نهایی گمرکی و دیگر موارد باشید. اگر محصول و یا کالای مورد نظر شما با اخذ مجوز صادرات نیازمند بود باید مجوز و استانداردهای آن را مطابق با قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران دریافت نمایید.  تا بتوانید محصولات را وارد کشور کنید.

نحوه و مراحل واردات کالا از دبی

همان طور که می دانید امروزه روش های بسیار متنوعی برای واردات کالا از دبی وجود دارد. اما در مورد نحوه واردات کالا از دبی به طور اختصاصی و اصلی باید بگویم که شما باید به صورت حضوری در کشور امارات متحده عربی حاضر شوید.  و از مکان ها و همچنین کارخانجات بسیار متنوعی بازدید کنید.  تا بتوانید یک محصول مرغوب و با کیفیت عالی و همچنین قیمت مناسب را خریداری کنید.  پس از این مرحله شما باید از تولید کننده فاکتور های لازم را دریافت کنید.  و محصولات خود را با استفاده از حمل و نقل های مخصوص به مرز امارات برسانید.

همچنین در این راه بهتر است که از بیمه ها نیز استفاده کنید تا اگر مشکلاتی در راه برای محصولاتشان به وجود آید مقداری از خسارات را پرداخت کند. پس از آن محصولات شما باید در گمرکات کشور ایران نگهداری شوند تا بتوانید مراحل لازم ترخیص کالا از گمرکات را با روند عادی خود طی کنید.  و پس از آن محصولات را به کشور وارد و در بازارهای ایرانی عرضه کنید در حال حاضر نحوه واردات کالا از دبی امروز به شکل های مختلفی ارائه گردد. که بهترین و ساده ترین راه کمک گرفتن از شرکت های بازرگانی مانند شرکت بازرگانی ماندگار است که به شما در واردات محصولات با به کارگیری افراد متخصص در این زمینه کمک می کند.

نحوه واردات کالا از دبی

سخن پایانی

در آخر شما باید بدانید که امروزه روش های بسیار متنوعی برای واردات کالا از امارات به ایران وجود دارد. که ما در این مقاله به چند نمونه از آنها اشاره کردیم.  اما بهتر است در زمان واردات محصولات از دبی به ایران از یک شرکت بازرگانی بسیار مانند شرکت بازرگانی ماندگار استفاده کنید. تا بتوانید در زمان وجود مشکلات از این شرکت بازرگانی به عنوان همکار کمک گیری کنید. که در این راه موفق شوید. همچنین این شرکت می تواند شما را در واردات کالا از چین و ترکیه نیز کمک کند.

شرکت های بازرگانی باید به شما یک کارت بازرگانی ارائه دهند تا بتوانید در حوزه واردات و تجارت فعالیت نماید. و همچنین محصولات خود را در گمرکات ترخیص کنید. این گزینه یک گزینه بسیار مهم در مورد واردات کالا از دبی به حساب می‌آید. که باید به طور حتم شرکت های بازرگانی همکاری داشته باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا