برق

مکمل های برق صنعتی که باید آنها را بشناسید

هر مجموعه ای برای عملکرد بهتر نیاز به مکمل دارد. در کالاهای برق صنعتی هم این موضوع صادق است. در برخی مدارها صرفا با یک وسیله نمی توانید خروجی خوبی داشته باشید و باید مکمل متناسبی انتخاب کنید.

یک مثال ساده از این موضوع که بارها و بارها با آن مواجه شده ایم، استفاده کردن از سنسورهای هوشمند برای روشن و خاموش کردن چراغ های راهروها است. در قدم اول سیم کشی نیاز به نصب کلید و پریز دارد و برای مکمل از سنسورهای مختلفی استفاده می کنیم.

کالاهای مختلف عملکردهای مختلف و مکمل های فراوانی دارند. در ادامه برخی از مکمل های برق صنعتی که پرمصرف هستند را بررسی خواهیم کرد.

کلید و پریز

کلید و پریز دو عضو ساده هستند که عملکردهای مختلفی دارند. کلید برای قطع و وصل کردن جریان برق استفاده می شود و پریز برای انتقال جریان برق استفاده می شود.

دربرخی از محصولات شاهد پیوسته شدن کلید و پریز در یک قاب هستیم. این محصولات در نگاه اولیه مکمل هم به حساب می آیند.

مکمل دیگری که برای کلید استفاده می شود، انواع سنسور و کلیدهای اتوماتیک هستند که به ساده سازی عملکرد کلید کمک می کنند.

انواع محافظ و چند راهی برق هم برای تکمیل کردن پریزها به کار می روند. محافظ برای جلوگیری از اختلال در جریان برق است و چند راهی برق پریز شما را به چندین پریز تقسیم می کند.

بی متال و کنتاکتور

دو مکمل دیگر که در برق صنعتی کاربرد دارد، بی متال و کنتاکتور است.

کنتاکتورها ابزاری هستند که جهت قطع، وصل و یا تغییر اتصال مدار استفاده می شوند و اساس کار‌شان بر پایه استفاده از خاصیت الکترومغناطیس است؛ به این­صورت که تعداد تجهیزات یک کنتانت به یکدیگر وصل یا از هم جدا می‌­شوند.  هر کنتاکتور به طور معمول دارای ۳ کنتاکت است .

نقش بی متال در تابلو برق کنترل میزان جریان و بار گذرنده از مدار و محافظت از موتور است. در اثر عبور جریان الکتریکی از بی متال دو فلز گرم شده و بی متال به سمت فلزی که ضریب انبساط پایینی دارد خم شده و این جا به جایی کنتاکت ها را قطع یا وصل می کند.

محافظ جان

محافظ جان می تواند مکمل تمام جریان برق مصرفی شما باشد. عملکرد محافظ جان به شما کمک می کند تا در هنگام اتصال سیم ها جریان ورودی قطع شود. کلیدهای محافظ جان به جلوگیری از ابتلا به برق گرفتگی و آتش سوزی در ساختمان کمک می کند.

شینه و ریل

شینه وظیفه ی جمع یا پخش کردن جریان را در تابلوهای برقی دارد. ریل هم محل نگه داری شینه در تابلوهای برق است.

شینه و ریل دو عضو جدا نشدنی هستند و مکمل دیگر شینه و ریل می تواند تابلوهای برق باشند.

البته در نظر داشته باشید که کالاهای زیادی به عنوان مکمل در برق صنعتی می توانند استفاده شوند. ما صرفا نام برخی از پرفروش ترین و مطرح ترین کالاها را ذکر کردیم، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید از مقالات رایگان سایت بابا ادیسون استفاده کنید.

خرید از معتبرترین فروشنده های بازار ایران

خرید بدون واسط به شما کمک می کند تا هزینه های نهایی خود را به کمترین حد ممکن برسانید. خرید بدون واسط از فروشگاه بابا ادیسون به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است.

الکتروشتاب یک فروشگاه (فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) در عرصه برق صنعتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به فعالیت کرده است.

بدون واسط، کالاهای مورد نیاز خود را در حوزه برق صنعتی می توانید از بابا ادیسون تامین کنید.

ما تامین کننده مستقیم بیش از بیست برند ایرانی و خارجی معتبر در حوزه برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به دیدن تمام محصولات دارید می توانید از طریق سایت بابا ادیسون اقدام کنید.

ما در کمترین زمان ممکن کالاهای مد نظر شما را با پایین ترین قیمت موجود در بازار، به دست شما می رسانیم.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا