کد خبر: ۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
بازدید تیموری از دستاورد‌ها و پروژه‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور که درزمینهٔ طراحی و ساخت محصولات جدید بر روی پلتفرم‌های سایپا و برنامه‌های توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا است.

به گزارش تجارت امروز، مدیرعامل سایپا برای بررسی عملکرد و میزان پیشرفت اهداف در خصوص پلت‌فرم‌های جدید این شرکت برای محصولات آتی به مگاموتور رفت تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گیرد.
سایپانیوز نوشت: این بازدید که باهدف بررسی برنامه‌ها، اهداف و عملکرد تحقیق و توسعه مگاموتور صورت گرفت از توجه ویژه مدیریت ارشد گروه به آینده قوای محرکه گروه سایپا خبر می‌دهد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، هیئت‌مدیره و معاونان مهندسی، تحقیق و توسعه و کیفیت مگاموتور، در جریان بازدید از معاونت تحقیق و توسعه با تأکید بر جایگاه این شرکت به‌عنوان شرکت طراز اول (tier one) و تنها شرکت تیرینگ صنعت خودرو با ویژگی دانش‌بنیان در تحقیق و توسعه و زنجیره تأمین و زنجیره مالی در تأمین قوای محرکه گروه سایپا گفت: مگاموتور اولین و تنها مجموعه موتور، گیربکس و اکسل سازی در ایران و خاورمیانه است که تمام فرایند‌های طراحی تا تولید را در مجموعه خود انجام می‌دهد.
او افزود: مگاموتور باید مأموریت اصلی خود را که تحقیق و توسعه، زنجیره مالی و تأمین است را با حمایت مالی و جذب نخبگان در طول مدت ۲ سال آینده محقق سازد.
محمدعلی تیموری با تأکید بر اهمیت موتور در خودرو گفت: استاندارد‌ها و قوانین سختگیرانِ که در خودروسازی حاکم است عموماً بر روی موتور اعمال می‌شود و بر اساس آخرین قوانینی که مصوب شده است باید بتوانیم در سال ۵ درصد از مصرف سوخت را کم کنیم.
او تأکید کرد: با عزمی که در مگاموتور وجود دارد به‌زودی شاهد تحولات بزرگ در قوای محرکه گروه سایپا خواهیم بود که این مهم از انتظارات سایپا از تیم تحقیق و توسعه مگاموتور است.
تیموری در ادامه گفت: سایپا در راستای حمایت از عملکرد مگاموتور، سه مدل زنجیره مالی را در شرکت تقویت کرده است، در فاز اول اوراق گام، فاز دوم تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه و در آخر SCF زنجیره مالی است که با اجرای این سه‌گام تیرینگ به شکل کامل در مگاموتور اجرایی خواهد شد.
او تأکید کرد: طی این مدت دو مدل اول عملیاتی شده است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا با اجرایی شدن SCF، زنجیره مالی را اجرایی کنیم. در فاز بعدی باید ۸۰ درصد قطعه سازان و در سال ۱۴۰۲ تمام قطعه سازان باید بتوانند با این مدل کار کنند.
تیموری در پایان با اشاره به توسعه سبد محصولات سایپا افزود: طراحی توسعه سبد محصولات سایپا تمام‌شده و در حال سرمایه‌گذاری برای قالب‌های بدنه آریا، اطلس، سهند و شاهین پلاس هستیم که در خودرو شاهین قالب بدنه تغییری نخواهد داشت.
او تأکید کرد: طی جلسه‌ای که با مدیران ارشد مگاموتور داشتیم به توافق رسیدیم که با برنامه زمان‌بندی که مگاموتور ارائه می‌کند از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ تا پایان سال بعد ۴ موتور جدید را بروی محصولات گروه سایپا به بازار عرضه کنیم.
پیگیری هرروزه عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه به‌خصوص در صنایع بزرگ باعث دلگرمی کارکنان و آرامش خاطر مشتریان خواهد شد؛ چراکه مدیران ارشد عموماً به بحث کیفی بیش از دیگر مدیران اهمیت می‌دهند.

انتهای مطلب

 
 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری