صنایع معدنی

معرفی دستگاه های رنگ سنج، تست ویسکوزیته و تست خوردگی مس

پارسیان تکنولوژی نوآوری های بسیاری در بخش سخت افزاری و نرم افزای که مرهون صرف همت در طراحی، تولید و ساخت پیشرفته ترین سیستم ها و متعلقات آنها ست، بوجود آورده است.

یک موسسه فنی و مهندسی که به صورت خصوصی راه اندازی شده ماهیت گروه «پارسیان تکنولوژی» است.  فعالیت این گروه در زمینه طراحی، تولید، پژوهش و صادرات سیستم ها و دستگاه های آزمایشگاهی و کنترل در حوزه اداری و صنعتی بوده با برجسته ترین استعدادها در این حیطه همکاری دارد. پارسیان تکنولوژی نوآوری های بسیاری در بخش سخت افزاری و نرم افزای که مرهون صرف همت در طراحی، تولید و ساخت پیشرفته ترین سیستم ها و متعلقات آنها ست، بوجود آورده است. بهره مندی این گروه از منابع نوین، مزیت های عملیاتی کارآمد و ظرفیت های مدیریتی و تولیدی همکاری سازنده‌ای با تامین کننده قطعات عاملین فروش داخلی و خارجی برقرار کرده است.

از مهم ترین فعالیت های گروه پارسیان تکنولوژی همقدم با بازارهای جهانی طراحی و تولید محصولات متعدد و جدید و کسب تجربیات ارزنده با استفاده از دستاوردهای روز تکنولوژی است. از سری محصولات گروه پارسیان تکنولوژی می‌توان به تست تعیین نقطه ریزش، تست اندازه گیری میزان کشش پذیری قیر، تست تعیین نقطه اشتعال و شعله وری، دستگاه تست ویسکازیته یا ویسکوزیته، تست خوردگی، دستگاه آزمون نفوذ پذیری، دستگاه تست تقطیر در اتمسفر، دستگاه رنگ سنج یا کالریمتر، دستگاه تست کف، تست نقطه قطره ای شدن گریس، تست نرمی قیر، تست نقطه انجماد، انواع حمام بن ماری، یخچال سیرکولاتور و سایر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت شیمیایی می توان اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه تست رنگ سنجی

دستگاه رنگ سنج  طیف رنگ فرآورده های نفتی را مطابق استاندارد ASTM D۱۵۰۰ اندازه گیری می کند. فرآورده های نفتی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می گیرند شامل روغن های روان کننده، روغن های انتقال حرارت، سوخت های دیزلی و موم های نفتی هستند. رنگ یک فرآورده نفتی یکی از ویژگی های مهم کیفی به شمار می رود که توسط مشتری هم قابل مشاهده است. رنگ یک نمونه در برخی از فرآورده ها به عنوان میزان تصفیه محصول مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اگر دامنه طیف رنگی محصول از بازه مورد تایید استاندارد خارج شده باشد احتمالا نمونه دارای ناخالصی یا از کیفیت پایینی برخوردار است. در گروه پارسیان تکنولوژی دستگاه های رنگ سنج بسته به قابلیت ها و ویژگی های در دو مدل Eco و Full طراحی و تولید شده اند. دستگاه رنگ سنج Eco از بدنه فلزی با برش لیزری ساخته شده است. این بدنه از یک پوشش رنگی الکترواستاتیکی کوره ای بهره می برد. در این دستگاه رنگ سنج یک سنسور دیجیتالی با محدوده اندازه گیری ۱ تا ۸ وجود دارد. که عدد ۱ نشانگر روشن ترین نمونه و عدد ۸ بیانگر تیره ترین رنگ فرآورده است. سنسور دستگاه رنگ سنج با دقت اندازه گیری ۱ رنگ فرآورده مورد را نظر را مورد ارزیابی قرار می دهد. در دستگاه رنگ سنج مدل Full ساخت گروه پارسیان دقت سنسور اندازه گیری رنگ فرآورده ها به ۰,۵ درجه ارتقاء یافته است. همچنین دستگاه رنگ سنج فول از یک پرینتر جهت چاپ نتیجه آزمون بهره می برد. برای خرید دستگاه رنگ سنج یا کالریمتر می‌توانید به منوی محصولات در هوم پیج سایت مراجعه فرمایید.

معرفی دستگاه های رنگ سنج، تست ویسکوزیته و تست خوردگی مس

دستگاه تست ویسکوزیته

اندازه گیری ویسکوزیته یا گرانروی کینماتیک فرآورده های نفتی وظیفه اصلی دستگاه تست ویسکوزیته روغن است. ویسکوزیته هر سیال با اندازه گیری مدت زمان جریان پیدا کردن حجمی مشخص از آن سیال در ویسکومتر کالیبره شده و متناسب با آن سیال بدست می آید. در ویسکومتر جریان داشتن سیال تنها باید با تاثیر نیروی گرانش صورت پذیرد. دستگاه ویسکوزیته مایعات برای اندازه گیری ویسکوزیته کینماتیک بوده و از حاصلضرب چگالی در این ویسکوزیته، میزان ویسکوزیته دینامیک بدست می آید.

پارسیان دستگاه تست ویسکوزیته مایعات را در دو نوع تک حمام و دو حمام طراحی و تولید کرده است. هر کدام از این دستگاه های تست ویسکوزیته با توجه به ویژگی های در نظر گرفته شده به سه مدل Basic، Eco و Full تقسیم بندی می شوند. در دستگاه ویسکوزیته مدل Basic یک صفحه نمایش ۳ اینچی در نظر گرفته شده است. سیرکولاتور حمام، وان استیل و همچنین سنسور دیجیتال دما با دقت ۰,۱ درجه سانتی گراد تعبیه شده است. در مدل Eco مواردی مانند تایمر دیجیتال، امکان ثبت سایز تیوب ویسکومتر جهت محاسبه و نمایش نتیجه آزمایش و مدار محافظ دمای دستگاه اشاره کرد. از بارزترین قابلیت های دستگاه تست ویسکوزیته مدل Full می توان به پمپ وکیوم مکش آزمونه به داخل تیوب ویسکومتر، پمپ بارگیری پارافین حمام و پرینتر جهت چاپ نتیجه آزمون اشاره کرد.

در دستگاه دو حمام تست ویسکوزیته ویژگی های هر مدل با نوع تک حمام آنت برابر بوده و قابلیت استفاده از دو حمام ۴۰ و ۱۰۰ درجه سانتی گراد در  مدل دو حمام قابل دسترسی است. برای خرید دستگاه تست ویسکوزیته ساخت گروه پارسیان تکنولوژی می‌توانید در قسمت تماس با ما با کارشناسان بخش فروش در ارتباط باشید.

معرفی دستگاه های رنگ سنج، تست ویسکوزیته و تست خوردگی مس

دستگاه تست خوردگی نوارمس

این آزمون برای اندازه گیری میزان خوردگی مس در حلال ها و فرآورده های مایع حاصل از نفت و بر اساس استاندارد ASTM D۱۳۰ تدوین شده است. این استاندارد شامل فرآوردهای فراری بوده که در دمای ۳۷,۸ درجه سانتی گراد، حداکثر فشار بخار آن ها ۱۲۴ کیلو پاسکال باشد. اگر فشار بخار نمونه در دمای ۳۷.۸ درجه سانتی گراد بالای ۱۲۴ کیلو پاسکال باشد برای محصولات فرار از استاندارد ISO ۶۲۵۱ و برای روغن های عایق الکتریکی مطابق استاندارد ISO ۵۶۶۲ تحت آزمون قرار می گیرند. دستگاه های تست خوردگی نوار مس در گروه پارسیان تکنولوژی بر اساس قابلیت ها به سه مدل Basic، Eco و Pro دسته بندی می شوند. در مدل Basic یک صفحه نمایش ۳ اینچی، ترمومتر دیجیتال و بدنه فلزی استفاده شده که نیاز به تهیه ست بمبک، جار شیشه ای و نوار مس وجود دارد.

در نهایت در مدل Pro دستگاه تست خوردگی نوار مس می توان به قابلیت های نمایشگر LCD گرافیکی تمام رنگی TFT، پمپ بارگیری حمام، پمپ دمنده اتوماتیک هوا، سیستم سیرکوله مایع درون حمام، هیتر مخصوص برقی با توان ۱۵۰۰ وات، روتامتر مخصوص جهت کنترل دقیق دمندگی هوا، قابلیت اضافه شدن ماژول تست خوردگی نوارمس روی دستگاه، سیستم کنترل میکروپروسسوری جهت افزایش دقت دستگاه، قابلیت انجام سایر آزمون های ۲۵ تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد با دقت بیشتر از ۰,۱ درجه سانتی گراد اشاره کرد. برای خرید دستگاه تست خوردگی نوار مس می‌توانید به منوی محصولات در سایت پارسیان تکنولوژی مراجعه فرمایید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا