واردات و صادرات

نکات خرید از چین

با تمامی پارامترهای مورد استفاده در این حوزه آشنایی دارید؟ آیا می دانید ارز مورد استفاده در تجارت بین المللی چه ارزی است؟

آیا می دانید خرید از چین چگونه انجام می گیرد؟ با تمامی پارامترهای مورد استفاده در این حوزه آشنایی دارید؟ آیا می دانید ارز مورد استفاده در تجارت بین المللی چه ارزی است؟ یا با مجوزهایی چون پیش فاکتور آشنا هستید؟ ما می دانیم تجارت بین المللی به عنوان یک تجارت بزرگ کار هر کسی نیست؛ چرا که دشواری ها و پیچیدگی های خود را دارند و کمتر کسی می تواند از عهده چنین سختی های برآید. اما به سبب سود و منفعتی که تجارت بین المللی دارد اکثر سرمایه گذاران دوست دارند سرمایه خود را در این را سرمایه گذاری نماید. چین جزو کشورهایی است که ایران بیشترین تجارت را با آن ؛ اما آیا می دانید خرید از چین چگونه انجام می گیرد؟ در ادامه توضیحات کامل تری را در این باره در اختیار شما قرار خواهیم گذاشت.

نکات خرید از چین

چند نکته حقوقی اما بسیار مهم

همانگونه که اشاره شد، تجارت بین المللی کار بسیار ساده نیست که هر کسی بتواند از عهده آن برآید. به نوعی شما قرار است در این دنیای پر پیچ و خم از هفت خان رستم عبور کنید. برای عبور از هفت خان رستم نیز با بایستی با قلق تجارت بین المللی و راه و چاه آن آشنایی داشته باشید. اولویت اول به خاطر سپردن تمامی قوانین و شناخت مراحل تجارت بین المللی است؛ اما اینکه کفایت نمی کند بلکه شما بایستی در کنار آن از تجار خبره و بازرگانی های معتبر تجربه کسب کنید. برخی از افراد یا از روی غرور و یا از روی نداشتن اطلاعات کافی در همان روزهای ابتدای کار به تنهایی می خواهند این هفت خان رستم را پشت سر بگذرانند. اما این کاملا اشتباه است؛ بلکه برای موفقیت شما بایستی از بازرگانی های چون علی والا کمک بگیرید. نکات حقوقی که می ‌تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری ‌کند عبارتند از:

  • تمامی شما تجار عزیز اگر بخواهید محصول را به قصد به فروش و یا تجارت خرید یا واردات کنید، این کار تجارت به حساب می آید. شخصی که این کار را انجام دهد به عنوان یک تاجر محسوب می ‌شود؛ پس بایستی به عنوان یک تاجر اولاً کارت بازرگانی داشته باشید و ثانیا با تمامی شرایط و قوانین تجارت بین المللی آشنایی پیدا کنید.
  • مهمترین نکته در دنیای تجارت توجه به بیمه و داشتن بیمه نامه برای محصول برای واردات از چین است.‌ اگرچه اینکه بدانیم خرید از چین چگونه انجام می گیرد قابل اهمیت می باشد. اما نکات بسیار ریزی نیز همانند این موارد می توانند در موفقیت شما سهیم می باشد و بیمه به عنوان یک فرآیند تجاری بایستی در اولویت کار شما قرار بگیرد.

بررسی و ارزیابی محصول وارداتی

واردات و یا خرید عمده از چین را می ‌توان یکی از ایده آل ترین و پرسودترین روش های پر منفعت برای تجار و بازرگانان برشمرد که در این راستا قدم برداشته اند.‌ به جهت سود و منفعتی که تجارت بین المللی دارد؛ هم اکنون افراد بسیار زیادی از سرتاسر جهان تمایل دارند تا وارد این دنیای بزرگ و پر پیچ و خم شوند. اما نکته مهم در خصوص تجارت بین المللی این است که بسیاری از افراد گمان می‌ کنند، تجارت کار بسیار ساده ‌ای بوده و بدون هیچ گونه اطلاعاتی و کسب تجربه وارد این عرصه خواهند شد. از طرفی از هیچ فرد با سابقه نیز کمک نمی گیرند؛ در نتیجه پس از مدتی با شکست روبرو می شوند.

نکات خرید از چین

نکات مهم ارزیابی محصول خریداری شده از چین

یکی از مهمترین اصولی که به هنگام واردات عمده از چین  بایستی درباره آن تحقیقات زیادی به عمل آید و یک موضوع بحث برانگیز می باشد، انتخاب نوع محصول وارداتی و بررسی های لازمه درباره خود محصول و فروشنده آن می باشد. بهتر است بدانید، انتخاب محصول مورد نیاز جهت واردات که بایستی درباره آن تحقیقات زیادی انجام داد، یک موضوع تخصصی است که نیاز به دانش و تجربه بسیار بالایی دارد. چرا که محصول وارداتی بایستی حتماً مجاز باشد و شما بتوانید مجوز های لازم را جهت واردات آن اخذ کنید. حال از خودت بپرسید میزان سرمایه لازم جهت وارد کردن این محصول و حتی قوانین مربوط به آن چیست؟

پس از اینکه کالای انتخابی جز کالاهای ممنوعه نبود تمامی جوانب به آن را در نظر بگیرید و حتی قبل از هرگونه کاری مشتریان داخلی خود را پیدا کنید. اکنون نوبت به آن است تا برای خرید از چین درباره فروشنده محصول و همچنین این کشور مبدا تحقیقات لازمه به عمل آید. توجه داشته باشید که هر یک از این مسائل اگرچه در نگاه اول کمی ساده و جزء مسائل پیش پا افتاده هستند؛ اما نیاز به بررسی های بسیار زیادی دارند که در غیر این صورت تجارت شما دارای نقطه ضعف های بسیار زیادی خواهد بود.

ارز مورد نظر برای پرداخت هزینه های خرید از چین

همه ما در عوض محصولی که خریداری می کنیم، بایستی حتماً هزینه را پرداخت نماییم. پرداخت هزینه ها را نیز می توان یکی از مهمترین مراحل واردات و تجارت بین المللی برشمرد‌. حال اینکه برای محاسبه هزینه های وارداتی پارامترهای بسیار زیادی مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع این هزینه شامل فاکتورهای زیادی می شود که هر یک به صورت جداگانه با در نظر گرفتن شرایط و مشخصات مختلفی ارزیابی خواهد شد. شما در قبال محصول خریداری شده بایستی تبادل ارز کنید. اما چه نوع ارزی را می توانیم در داد و ستد استفاده کنیم؟ چرا که عرض انواع مختلفی دارد و ممکن است گاهی تحت شرایط مختلفی برخی از انواع ارز دلخواه در آن زمان و تحت شرایط حاکم در دسترس نباشد. توجه داشته باشید که انتخاب ارز چه در زمینه خرید از چین و چه برای تجارت با هر کشوری مورد بررسی قرار می گیرد.

  • ارز آزاد شامل عرضی می شود که شما می توانید آن را از صرافی ها و بانک ها تهیه کنید. قیمت ارز آزاد متناسب با شرایط بازار و همچنین شرایط حاکم بر کشور تعیین می گردد.
  • ارز مبادلاتی نیز نوعی از انواع ارز است که توسط دولت ارائه می گردد. حال اینکه این نوع ارز قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به دیگر انواع ارزهای موجود در بازار دارد و از این ارزها تنها برای واردات کالا از چین برخی از محصولات اساسی از برخی از کشورهای خاص می توان استفاده کرد.

نکات خرید از چین

نتیجه

تجارت بین المللی نیز با پیشرفت علم افزایش پیدا کرده است و دلیل آن تولید محصولاتی بسیار پیشرفته در صنایع مختلف می باشد. تجارت مزیت های خاص خود را دارد و یکی از دلایل اصلی که تمامی افراد دوست دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند، سود کلانی است که از این راه به دست می آید. اما مهمترین نکته در این حوزه داشتن تجربه از راه کسب اطلاعات و همچنین استفاده از تجارب دیگر تجار است. هم اکنون جهت خرید از چین می توانید با بازرگانی های معتبری همچون شرکت علی والا همکاری داشته باشید‌. این مجموعه بهترین بازرگانی است که شما می توانید از آن کمک بگیرید. این بازرگانی همچنین در زمینه خرید دستگاه از چین و واردات دیگر محصولات نیز فعالیت می کند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا