اینترنت

دلایلی که باعث می‌شود شما یک متخصص سئو شوید!

به عقیده بسیاری از افراد سئو نقش مهمی در فتح قله‌های موفقیت در کسب‌وکار دارد. باید بگوییم که این تصور کاملاً درست است. اما زمانی آرزوی رسیدن به قله محقق می‌شود که از تجربیات یک متخصص سئو استفاده کرد. سئو یک فن و هنر است که یادگیری و به‌کارگیری اصول آن  برای یک سایت بسیار سرنوشت‌ساز است.

همان گونه که استفاده درست از اصول سئو می‌تواند تأثیر شگرفی بر توسعه و پیشرفت کسب‌وکار داشته باشد، هرگونه اشتباه در آن می‌تواند باعث ازدست‌رفتن اعتبار و رشد سایت شود. چرا برای سایت به یک متخصص یا کارشناس سئو نیاز دارید.

وظایفی که یک متخصص سئو باید انجام دهد

نوشته های مشابه

هنگامی که به دنبال استخدام یک متخصص سئو هستید باید بدانید که در ازای هزینه‌ای که صرف می‌کنید چه خدماتی به شما ارائه می‌شود. این می‌تواند برای یافتن یک سئوکار خبره و معتبر به شما کمک کند. محمد پورفیض یکی از متخصصین سئو است که اصول آن را به‌خوبی می‌داند و از این طریق به ارتقا رتبه سایت شما کمک شایانی خواهد کرد. ما در این قسمت برخی از وظایفی که یک سئوکار باید آنها را انجام دهد، توضیح خواهیم داد.

با متخصص سئو پورفیض، بیشتر آشنا شوید.

دلایلی که باعث می‌شود شما یک متخصص سئو شوید!

تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت

متخصصین سئو ابتدا روند سایت شما را بررسی می‌کند تا درمورد استراتژی‌هایی که برای آن نیاز است، تصمیم‌گیری کنند. درواقع سئو یک فعالیت بلندمدت و سرنوشت‌ساز برای سایت است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. تجزیه و تحلیل‌ها باعث می‌شود تا درمورد اهداف سایت و کاربران هدف آن اطلاعاتی به دست آید.

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی هنوز هم نقش مهمی در سئو دارند. استفاده درست و به جا از آنها باعث می‌شود تا سایت شما در صفحه نتایج، نشان داده شود. در گذشته استفاده زیاد از کلمات کلیدی برای کسب رتبه، رایج بود. یعنی سایت‌ها تنها با استفاده از کلمات کلیدی زیاد در محتوا می‌توانستند رتبه بالایی را کسب کنند. اما پس از به وجود آمدن الگوریتم های گوگل رویه کار کلاً تغییر کرد. حالا علاوه بر کلمات کلیدی، الگوریتم‌ها به معنا و مفهوم سایت شما نیز توجه دارند. عبارت کلیدی باید متناسب با محتوای متن باشد. اطلاعات سودمندی را به کاربران ارائه کند.

ایجاد محتوا

محتوا یکی از قسمت‌های کلیدی هر وب‌سایت است. کاربران با دیدن محتوا تصمیم می‌گیرند که از سایت استفاده کنند. برخی از سایت‌هایی که محتوای ارزشمندی به کاربر ارائه نمی‌کنند، پس از مدتی رتبه خود را از دست خواهند داد. علت آن هم عدم تمایل کاربر به استفاده از محتوا و ترک سایت پس از مدت کوتاهی است.

البته باید بدانید که محتوا تنها شامل متون سایت نشده بلکه ویدئو، عکس و پادکست نیز در زمره محتوای سایت قرار می‌گیرد. سایت‌هایی که از عکس‌های نامناسب با متن استفاده می‌کنند، آینده خوبی نخواهند داشت؛ زیرا پس از مدتی مخاطب محتوای سایت را بی‌ارزش تشخیص داده و آن را ترک می‌کند که باعث تنزیل رتبه سایت خواهد شد. یک متخصص سئو می‌داند که چگونه باید یک محتوای خوب و بهینه برای سایت ایجاد کرد.

بهینه‌سازی سرعت صفحه

سرعت بارگذاری صفحه از دیگر عوامل کسب رتبه سایت‌ها است. حتماً به هنگام جستجو در فضای گوگل مشاهده کرده‌اید که سرعت برخی سایت‌ها برای نمایش محتوا کمی طول می‌کشد. هرقدر زمان نمایش محتوا بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد تا کاربر منتظر مانده و از سایت استفاده کند. در این مواقع ممکن است کاربر سایت را بسته و به سراغ سایت‌های دیگر می‌رود. همین موضوع باعث می‌شود تا نرخ ترافیک سایت افت کند. پورفیض، کارشناس سئو، به بهره‌گیری از ابزار و روش‌های اصولی سرعت سایت برای نمایش اطلاعات را افزایش داده تا از این طریق کاربران بیشتری را جذب کنند.

دلایل تبدیل‌شدن به یک متخصص سئو

ممکن است شما به این موضوع فکر کرده باشید که می‌توانید به‌عنوان یک متخصص سئو در دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت شوید. باید بدانید که این تصمیم می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد؛ زیرا با توجه به رشد روزافزون فضای اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به متخصصین سئو بیش‌ازپیش افزایش‌یافته است. شما می‌توانید به‌عنوان یک کارشناس سئو تمام‌وقت یا پاره‌وقت شروع به کار کنید.

در هر صورت می‌توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید. در کشور ما نیز مشاغل سئو از جمله مشاغل پرتقاضا هستند. درآمدهایی که برای این شغل وجود دارد بسته به ساعت و تعداد پروژه متفاوت است. درصورتی‌که در یک شرکت استخدام شوید می‌توانید حداقل ۷ میلیون در ماه درآمد داشته باشید. همچنین برای کار در حوزه سئو به‌صورت فریلنسر با توجه به تعداد پروژه می‌توانید بیش از ۱۰ میلیون درآمد کسب کنید. دلایل زیر باعث می‌شود تا شما بتوانید درمورد متخصص سئو شدن تصمیم بهتری بگیرید.

پویایی شغل

اگر جزو افرادی هستید که دوست ندارید در شغل خود کارهای تکراری و روزمره را انجام دهید، می‌توانید به‌عنوان یک متخصص سئو شروع به کار کنید. وجود الگوریتم های گوگل که هر روز آپدیت می‌شوند و با اطلاعات زیادی که باید در این راه کسب کرد، می‌توان سئو را جزو مشاغل پویا دسته‌بندی کرد.

امنیت شغلی قوی

کسب‌وکارها همواره در حال درک اهمیت سئو هستند. آنها می‌دانند که با توجه به پیشرفت روزافزون فضای اینترنت، کسب‌وکارهایی که بتوانند در این مسیر قرار گیرند، شانس بیشتری برای دیدن شدن و موفقیت دارند. گوگل نیز همواره الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند و این نشان می‌دهد که سئو تا مدت طولانی وجود خواهد داشت.

انتقال مهارت‌های سئو

اصول و مهارت‌های سئو قابل انتقال هستند. شما با یادگیری و کسب تجربه در این راه می‌توانید به دیگران نیز آموزش دهید. همچنین می‌توانید تیمی قوی از دانش‌آموختگان خود داشته باشید و درآمدهای زیادی از این راه کسب کنید. محمد پورفیض کلاس‌های صفر تا صد سئو را برگزار کرده که با شرکت در آن می‌توانید اصول سئو را از ابتدا فرا گیرید.

الگوریتم های گوگل چه تأثیری در عملکرد سایت دارند؟

الگوریتم های گوگل یکی از مهم‌ترین ارکان سئو هستند. درواقع با وجود این الگوریتم‌ها مسیر سایت‌ها مشخص خواهد شد. گوگل برای کسب رضایت کاربران همواره سعی می‌کند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهد. او با معرفی الگوریتم‌های خود نشان داد که تنها سایت‌هایی به رتبه‌های برتر می‌رسند که شایستگی آن را داشته باشند. سایت‌ها باید محتوای خود را متناسب با این الگوریتم‌ها بهینه کرده تا بتوانند مورد توجه گوگل قرار بگیرند.

درباره الگوریتم های گوگل، حیات وحش قانونمند بیشتر بدانید.

دلایلی که باعث می‌شود شما یک متخصص سئو شوید!

سئو چیست و چرا سایت‌ها به سئو نیاز دارند؟

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم سئو چیست، سئو همان بهینه‌سازی موتور جستجو است. سایت‌ها برای اینکه بتوانند شانس بیشتری برای دیده‌شدن داشته باشند باید به سئو اهمیت ویژ‌ه‌ای بدهند. گوگل با سئو نشان داد که رسیدن به رتبه‌های برتر و قرارگرفتن در صدر نتایج تنها با پیروی از اصول سئو امکان‌پذیر است. یک سئوکار می‌داند سئو به چه معنی بوده و چگونه از آن استفاده کند.

دقیقا سئو چیست؟، کلیک کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا