کد خبر: ۵۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

لوگو؛ لازمه کسب و کار

در یک مفهوم اساسی می توان لوگو را نمادی نامید که متشکل از متن و تصاویر مربوط به محل کار مورد نظر است که هویت و برند کسب و کار شما را شکل می دهد و نقش پر رنگی در جذب مشتری دارد.

به‌گزارش تجارت امروز؛ تعریف لوگو عبارت است از: استفاده از ساده‌ترین خطوط به صورت نشان، کتیبه، نگاره یا ترکیبی از این سه مورد که برای انتقال پیام و نشان دادن حرفه و فعالیت یک فرد است. کار کند و به مالکیت عمومی تبدیل شود. می‌گویند لوگو. در واقع لوگو هویت شرکت شماست و اکثر شرکت‌ها شما را با آن می‌شناسند.

یک انگیزه قوی!

یک لوگو می‌تواند به عنوان یک انگیزه قوی عمل کند و احساس شادی سرشار از اعتماد را در بیننده ایجاد کند، یا برعکس، می‌تواند او را از بازدید از شما منصرف کند و آن‌ها را به سمت سایر رقبا هدایت کند.
این لوگو نباید به گونه‌ای طراحی شود که مشتری را منحرف نکند و او را به سمت هدف خاصی سوق دهد یا دید کلی از کار شما به او بدهد.
برند شما با یک لوگوی خوب تقویت می‌شود و تصویر شرکت یا شرکت شما با آن تقویت می‌شود. در بیانی جامع تر، می‌توان گفت که لوگو شخصیت شرکت شما را ارتقا می‌دهد و مشتری را به عنوان یک انگیزه قوی به سمت شما هدایت می‌کند.

اهمیت لوگو در تجارت

همان‌طور که در متن بالا ذکر شد، یک لوگو به کسب‌وکار شما جان می‌بخشد و هویت اصلی آن را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، یک لوگو رسالت و هدف کسب‌وکار شما را به‌صورت ساده و ملموس به همه نشان می‌دهد و شما را از رقبا متمایز می‌کند. داشتن یک نشان‌واره‌ی خوب در هنگام معرفی برند خود به مردم تأثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان دارد و حتی می‌تواند حس خوبی را با آن‌ها ایجاد کند.
داشتن تصاویری که پیام را منتقل می‌کند، احتمال ماندن لوگو در ذهن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مدت بیشتری در ذهن مشتری بمانید. برای آشنایی بیشتر با سایر مزایای داشتن لوگو به فاما ادامه دهید.

ارتباط حضوری با فروشنده

اکثر مردم در سراسر جهان یک تصویر را بهتر از یک شعار، متن یا کلمات به یاد می‌آورند. لوگو به شما این فرصت را می‌دهد که با محصول موردنظر خود ارتباط بصری داشته باشید. مخاطبین شما ممکن است روزانه در معرض صد‌ها یا حتی هزاران لوگو قرار گیرند. پس برای کسب برتری با رقبای خود رقابت کنید و با یک لوگوی چشم‌نواز، تأثیری پاک نشدنی در ذهن مشتری ایجاد کنید.
اگر برنامه بلندمدتی دارید، از خرج کردن پول زیادی برای آن دریغ نکنید و به یاد داشته باشید که یک نشانه می‌تواند با برقراری ارتباط حضوری، شما را برای همیشه در ذهن مخاطبان هدف خود بمانید.

افزایش فروش، درآمد و سود!

بامطالعه متن‌های بالا قطعاً از تأثیرات لوگو برای جذب مشتری آگاه خواهید شد، با جذب مشتری بیشتر مطمئناً فروش بیشتری خواهید داشت که باعث افزایش سود و درآمد شما خواهد شد. در این قسمت به این نکته مهم و اساسی توجه کنید: «هر چه لوگوی شرکت و کسب‌وکار شما برجسته‌تر باشد، هویت و اعتماد بیشتری از مردم به دست خواهید آورد که به‌نوبه خود باعث افزایش فروش، پول و برنده شدن شما خواهد شد». نه خالی از لطف نیست.»


تبلیغات آسان با استراتژی‌های ساده!

در قسمت «ارتباط بصری با مشتری» اشاره کردند که از پرداخت هزینه‌های گزاف برای لوگو نترسید و بالعکس.
در قسمت «افزایش فروش، درآمد و سود» تأکید ما بر تبلیغات بود. شاید در حال حاضر این سؤال در ذهن شما وجود داشته باشد که بالاخره بهترین و سودآورترین سرمایه‌گذاری در کدام بخش است؟
برای پاسخ به این سؤال می‌توان گفت: اگرچه نمی‌توان از تأثیر تبلیغات چشم‌پوشی کرد و چشم‌پوشی کرد، اما می‌توان با طراحی تابلویی مناسب، بودجه کمی را به بخش اختصاص داد. نمایندگی یک کسب‌وکار بدون برند، اگرچه چندان مؤثر نیست، اما مستلزم هزینه‌های زیاد و تکنیک‌های بسیار پیچیده است. گنجاندن لوگوی برند خود در تبلیغات با حداقل متن و تصویر به مشتریان شما این فرصت را می‌دهد که حداقل یک‌بار تبلیغ شما را ببینند.

تضمین ثبات

ایجاد اطمینان و اعتماد مستلزم حضور پیوسته و پایدار در همه‌جا است. به‌خصوص در دنیای دیجیتال امروزی که مخاطبان با پلتفرم‌های مختلفی مانند وب‌سایت‌ها، پوسترها، وبلاگ‌ها، اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و ... مواجه هستند. تضمین حضور برند شما به یک صورت و با یک مفهوم تنها از طریق وجود لوگو امکان‌پذیر است. با استفاده از این لوگو، ضمن حفظ ظاهر حرفه‌ای‌تر، ثبات و پایداری برای شما تضمین‌شده است و مطمئن خواهید بود که برند شما در هرکجا که ظاهر می‌شود به‌درستی نشان داده می‌شود.

در پایان لوگو درواقع چهره یک حرفه، فعالیت و کار است که حتی از نام و اطلاعات آن کسب‌وکار در ذهن مخاطب ماندگارتر است. این لوگو شمارا از سایر رقبا متمایز می‌کند و به جذب مشتری و درنتیجه افزایش فروش، درآمد و سود کمک می‌کند.

انتهای مطلب

نظر شما