کد خبر: ۵۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

یوتیوب در آستانه ی رقابت با نت فلیکس

یوتیوب اخیرا مشغول مذاکره با شرکت‌های فعال در حوزه سرگرمی برای توسعه مدل تجاری جدید خود بوده است. ظاهرا این کمپانی سرگرم برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های خود از طریق عرضه یک فروشگاه آنلاین جدید برای سرویس استریم ویدیو است.

به گزارش تجارت امروز؛ یوتیوب، پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو به‌منظور نزدیک شدن به شرکت‌های مشهور رسانه‌ای برای مشارکت در توسعه پلتفرم جدید خود با تمام قوا تلاش می‌کند. بر اساس اعلام منابع خبری آگاه، این پلتفرم اساساً به‌عنوان یک کانال فروشگاهی فعالیت خواهد کرد. بعلاوه در این گزارش خاطرنشان شده که غول فناوری برای مدت حداقل ۱۸ ماه روی توسعه این پلتفرم کارکرده و احتمالاً در اوایل فصل پاییز امسال نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد کرد.
در حال حاضر شرکت آلفا بت به هیچ‌کدام از پرسش‌های مطرح‌شده در این زمینه پاسخ نداده است. با توجه به اینکه اکنون مصرف‌کنندگان در سراسر جهان از به‌کارگیری خدمات تلویزیون کابلی یا ماهواره‌ای فاصله گرفته و به سمت استفاده از سرویس‌های استریم مبتنی بر خریداری اشتراک روی آورده‌اند؛ لذا اتخاذ چنین تصمیمی از جانب یوتیوب نیز چندان مایه تعجب نیست. به‌عبارت‌دیگر پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو به‌زودی با شرکت‌هایی مانند نت‌فلیکس و سرویس Prime Video آمازون در بازار رقابت خواهد کرد.
شایان به ذکر است که یوتیوب با این اقدام در کنار شرکت‌هایی نظیر اپل و Roku Inc قرارگرفته و برای ایجاد و تثبیت جایگاه خود در بازار سرویس‌های استریم ویدیویی تلاش خواهد کرد. به‌طور مشابه برخی شایعات نشان می‌دهند که کمپانی Walmart Inc نیز به‌منظور گنجاندن سرگرمی‌های جریانی در سرویس اشتراکی خود با برخی شرکت‌های رسانه‌ای مذاکره نموده است.

انتهای مطلب

نظر شما