کد خبر: ۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

ساخت راه آهن رشت - آستارا با تکنولوژی‌های فناورانه

خیراله خادمی گفت: در این جلسه راهکار‌های تسریع در کار راه آهن رشت - آستارا را در حضور نمایندگان مجلس جمع بندی می‌کند.

به گزارش تجارت امروز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در بهره برداری از راه آهن رشت - آستارا گفت: برای تسریع در بهره برداری از این پروژه به عنوان آخرین حلقه ارتباطی راه و راه.. توسعه شهری. کل شبکه ریلی کشور تا خطوط ریلی بین‌المللی و تکمیل کریدور شمال - جنوب باید از روش‌های نوین و فناوری روز بهره‌مند شود تا این خط راه‌آهن راهبردی کشور هر چه زودتر آماده بهره‌برداری شود.
 راه آهن. دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در ساخت راه آهن رشت - آستارا به عنوان آخرین قطعه راه آهن شمال به جنوب کشور و اتصال کل شبکه ریلی ایران به کشور‌های قفقاز، روسیه و در نهایت. نه اروپا، بلکه راه آهن کشور که یک ضرورت ملی است، بخش مهمی از شبکه پرورش است.
وی مهمترین دلیل برگزاری این نشست را بررسی راهکار‌های موجود برای تسهیل مدیریت اجرایی و توجیه فنی این پروژه عنوان کرد. مسیر پروژه باید با تعامل کامل با جامعه به ویژه در زمین‌های کشاورزی و شهرک‌ها انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشکیل جلسه‌ای در خصوص راه آهن رشت - آستارا و با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل هر چه سریعتر این پروژه خبر داد: پروژه اصلی راه آهن کشور، عملیات ریلی و این گونه وام‌ها مثال زدنی است، باید از روش‌ها و تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شد و با روش‌های نوین در زمینه برنامه ریزی، مهندسی و تملک زمین می‌توان آن را تکمیل کرد. اجرای این پروژه در کمترین زمان.
وی ادامه داد: تصمیم گیری در مورد نحوه تجهیز کارگاه‌های لازم و بخشی از ساخت ساختمان فنی مانند تعداد و طول پل ها، نحوه اجرای آن‌ها با روش‌های نوین و نوین مهندسی مهم است. نحوه ارزیابی و اجرای راه حل‌ها
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه مزیت‌های بهره برداری از راه آهن رشت - ایستارا را تشریح کرد و گفت: با بهره برداری از این خط آهن، حمل و نقل کالا از هلسینکی فنلاند به بنادر جنوبی کشور افزایش می‌یابد. بسیار کمتر باشد ۲۰ روزه و این رویه با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد ایران، درآمد ارزی بالایی را برای کشور به همراه دارد.
شایان ذکر است عملیات زیرسازی ۱۰ کیلومتر اول رست به پایان رسیده و خط ریلی آماده احداث است. کار زیربنایی ۱۱.۵ کیلومتر گذشته از شهرستان آستارا آغاز شده است بدهی مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۱۸۰ هزار میلیارد ریال معادل جاری و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با هزینه تملک زمین برآورد شده است.

انتهای مطلب

نظر شما