خودرو

آشنایی با نقاشی و پولیش خودرو و صافکاری بدون رنگ با دستگاه

اتومبیل یکی از مهمترین وسایل رفاهی به شمار می رود. این وسیله ارزشمند و کاربردی در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب های شدید و خفیف می شود.

اتومبیل یکی از مهمترین وسایل رفاهی به شمار می رود. این وسیله ارزشمند و کاربردی در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب های شدید و خفیف می شود. در بسیاری از موارد بدنه خودرو صدمه دیده و رنگ آن از بین می رود. گاهی اوقات جهت برطرف کردن آسیب های رنگ از پولیش خودرو استفاده می شود. نقاشی خودرو و صافکاری بدون رنگ با دستگاه نیز در برخی از آسیب های ماشین به عنوان راهکار مناسب به کار می رود. این راهکارها هر کدام خصوصیات متفاوتی دارند و به طرق گوناگونی انجام می شوند. چنانچه قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه های مذکور افزایش دهید مطلب حاضر را تا انتها بخوانید.

آشنایی با پولیش خودرو

پولیش خودرو یکی از اقداماتی است که جهت برق شدن بدنه اتومبیل صورت می گیرد. در واقع پولیش و واکس خودرو باید به صورت دوره ای و هر چند وقت یک بار انجام شود؛ چرا که این عملیات موجب محافظت از رنگ وسیله نقلیه می شود. رنگ بدنه ماشین در برابر عوامل محیطی مانند: اشعه ماورابنفش، باد، باران و برف آسیب پذیر است و می توان آن را با لایه محافظتی واکس و پولیش از این عوامل دور نگاه داشت. یکی از فوایدی که پولیش خودرو دارد، در زمینه ترمیم رنگ بدنه آن است. ماشین هایی با رنگ مناسب ولی آسیب دیده را می توان با پولیش کردن به حالت اولیه در آورد. پولیش لایه رویی رنگ اتومبیل را برداشته و با نمایان شدن لایه زیرین، ظاهری سالم و براق به بدنه می دهد.

معرفی انواع پولیش خودرو

پولیش خودرو به سه نوع نرم، زبر و متوسط یا تک مرحله ای تقسیم می شود که به خصوصیات هر کدام از آنها در این بخش می پردازیم.

  • پولیش نرم از سایندگی کمی برخوردار است. با استفاده از این نوع می توان خراشیدگی های سطحی و خطوط ریز و غیر عمیق را برطرف کرد. پولیش خودرو نرم را برای بخشی از بدنه که دچار آسیب دیدگی شده است مورد استفاده قرار می دهند. با این نوع پولیش می توان لکه هایی مانند: قیر و شیره درختان را نیز برطرف کرد.
  • پولیش خودرو زبر خاصیت لایه برداری بالایی دارد و با استفاده از این نوع خراشیدگی های عمیق را برطرف می کنند. البته این خراشیدگی ها نباید به لایه سطح زیر رنگ رسیده باشند تا از بین بروند. هنگامی که از پولیش زبر استفاده می شود رنگ ماشین مات می شود که باید در این مرحله از پولیش نرم استفاده کرد. استفاده از پولیش زبر باید بیش از اندازه نباشد؛ زیرا موجب از بین رفتن رنگ یا ناپایداری آن شود.
  • پولیش خودرو متوسط یا تک مرحله ای دارای خاصیت لایه برداری متوسطی است. این نوع پولیش سطوح را از خراشیدگی های نیمه عمیق پاک کرده و آنها را براق می کند.

آشنایی با نقاشی اتومبیل

نقاشی خودرو یکی دیگر از اقداماتی است که در جهت برطرف کردن آسیب دیدگی رنگ بدنه آن صورت می گیرد. این اقدام با وسایل مختلف و در چند مرحله انجام می شود. نقاش ماهر اتومبیل با توجه به شرایط رنگ بدنه اقدامات لازم را انجام می دهد. عملیاتی که برای نقاشی ماشین انجام می شود عبارتند از: بتونه کاری، صافکاری و نقاشی. نقاشی خودرو در برخی موارد صرفا مربوط به لایه داخلی رنگ بدنه می شود ولی گاهی اوقات نیز لایه های بیرونی را نیز در بر می گیرد. نقاشی خودرو با شستشوی بدنه و پاکسازی و سپس با بتونه کاری آغاز می شود. بعد از بتونه کاری مرحله رنگ پاشی و در آخر نیز مرحله رنگ آمیزی با رنگ های متالیک انجام می شود.

آشنایی با نقاشی و پولیش خودرو و صافکاری بدون رنگ با دستگاه

توضیحاتی درباره صافکاری بدون رنگ با دستگاه

صافکاری اتومبیل به مجموعه اقداماتی که در جهت ترمیم بدنه خودرو صورت می گیرد گفته می شود. در صافکاری رنگ بدنه ترمیم و بازسازی می شود. اگر رنگ بدنه ماشین ربزش نداشته باشد با صافکاری بدون رنگ ترمیم می شود؛ در غیر این صورت صافکاری با رنگ می تواند چاره برطرف کردن مشکل رنگ بدنه خودرو باشد. صافکاری بدون رنگ با دستگاه مزیت های متعددی دارد. اول اینکه به دلیل عدم کشیدن رنگ جدید روی اتومبیل، هزینه پایین تری دارد و دیگر اینکه اگر در هنگام فروش، رنگ اصلی روی بدنه اتومبیل باشد؛ قیمت بالاتری نیز بابت آن پرداخت می شود. به همین بسیاری از مالکان از صافکار می خواند تا حد امکان صافکاری ماشین را بدون رنگ در بیاورد. البته در برخی موارد صافکاری با رنگ ضرورت دارد و بدنه ماشین بدون رنگ ترمیم نمی شود. در صافکاری با رنگ هزینه و زمان بیشتری صرف شده و اتومبیل ظاهر بهتری به خود می گیرد. در این روش صافکار با آسودگی خاطر ترمیم بدنه و رنگ آن را به طور کامل انجام می دهد؛ ولی ماشین به طور قابل توجهی دچار افت قیمت می شود.

آشنایی با نقاشی و پولیش خودرو و صافکاری بدون رنگ با دستگاه

صافکاری رضایی نام یکی از مجموعه هایی است که در زمینه ترمیم و تعمیر بدنه خودرو فعالیت می کند. این گروه با داشتن پرسنل جوان و ابزارآلات پیشرفته، صافکاری، نقاشی، پولیش و اقدامات دیگر را به خوبی انجام می دهد. صافکاری با رنگ و بدون رنگ، ترمیم خراشیدگی های رنگ، نقاشی حرفه ای بدنه اتومبیل، ترمیم شکستگی های چراغ خودرو و برطرف کردن فرورفتگی های بدنه ماشین همگی توسط گروه صافکاری رضایی صورت می گیرد. تیم مذکور با استفاده از تجربیات بالا خدمات مدرن و مناسبی را برای مشتریان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های مجموعه صافکاری رضایی و دریافت خدمات آنها به سایت اینترنتی Safkarirezaei.com مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا