خودرو

تولید قطعات بدنه G۲ کرمان خودرو مصادف با هفته دولت

قطعات وارداتی بدنه خودرو جی۴ با افتتاح خط تولید داخلی به حاشیه رفته و با آغاز هفته دولت مراسم فتتاحیه این خط تولید کرمان خودرو کلید می خورد.

به گزارش تجارت امروز؛ بنا به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر افتتاح پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری صنعت و عمران در مناطق آزاد و همچنین مناطق ویژه اقتصادی کشور همانند ارگ جدید بم؛ با آغاز هفته دولت به اجرا درآمد.

تولید آزمایشی قطعات بدنه خودرو جی۴ شرکت کرمان موتور هم‌زمان با هفته دولت و با دستور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. درگذشته قطعات بدنه  خودرو جی۴ که محصول سدان این شرکت است به‌صورت وارداتی بود که با افتتاح این خط تولید به شکل بومی تولید می‌شوند.

درگذشته قطعات بدنه خودرو جی۴ که محصول سدان این شرکت است به‌صورت وارداتی بود که با افتتاح این خط تولید به شکل بومی تولید می‌شوند.

یکی از پروژه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بم مجموعه دوم خط تولید سر سیلندر و کارخانه پرس شاپ قطعات بدنه خودرو شرکت کرمان موتور است  که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

حجم عملیات در فاز اول طرح تولید انواع سر سیلندر، تولید ۱۰۰ هزار دستگاه انواع سرسیلندر خودرو در سال و در فازهای بعدی افزایش ظرفیت تولید به ۴۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود.

این پروژه در فاز اول برای ۴۸ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد که در فاز چهارم این تعداد به ۱۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

پروژه مذکور از شهریورماه ۱۳۹۹ آغاز شده است و حجم سرمایه گذاری آن پنج میلیون و ۲۷۰ هزار یورو به‌صورت ارزی و ۶۲ میلیارد ریال به‌صورت ریالی می‌باشد.

راه‌اندازی خطوط پرس‌کاری سنگین G۱ و G۲

راه‌اندازی خطوط پرس‌کاری سنگین G۱ و G۲ پروژه دیگر کرمان موتور است که در ارگ جدید و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

در فاز اول تولید این پروژه، پرس‌کاری ۲۰۰ هزار بدنه در سال انجام می‌شود و در فازهای بعدی این تعداد به ۱۰۰ هزار قطعه در سال افزایش می‌یابد.

هم‌زمان با هفته دولت: تولید قطعات بدنه خودرو

میزان اشتغال خط پرس قطعات بدنه خودرو به‌صورت مستقیم ۳۴ نفر و ۱۷۰ نفر غیرمستقیم خواهد بود.

تاریخ آغاز این پروژه مردادماه ۱۳۹۷ بوده است و حجم سرمایه‌گذاری در آن شامل چهار میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به‌صورت ارزی (ماشین‌آلات) و ۴۰۰ میلیارد ریال به‌صورت ریالی برای فاز دوم است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا