اینترنت

اصول طراحی سایت و توسعه آن در سال ۲۰۲۲

طراحی و توسعه وب در ۲۰ سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است. بطور مثال به وب سایت قدیمی اپل نگاه کنید. فقط به این نگاه کنید که در دهه گذشته چقدر در طراحی پیشرفت داشته است. برای راه اندازی یک وب سایت زیبا و مدرن به تیمی از افراد نیاز است. قصد داریم در مورد دو نقش مهم در آن تیم صحبت کنم: طراحان وب و توسعه دهندگان. در حالی که طراحان و توسعه دهندگان اغلب با هم کار میکنند ولی بطور کلی وظایف مختلفی را برای ساخت یک وب سایت آنلاین انجام میدهند. ممکن است شخصی بتواند همزمان طراح و توسعه دهنده باشد اما بطور کلی، این دو نقش متفاوت هستند.

طراحی و توسعه وب چیست؟

بیایید با مروری بر طراحی وب در مقابل توسعه وب شروع کنیم.

تعریف طراحی وب سایت

طراحی سایت روی ایجاد عناصر گرافیکی مختلف برای استفاده آنلاین تمرکز دارد. طراحان ممکن است اینفوگرافیک، تبلیغات و لوگو ایجاد کنند اما تمرکز اصلی بر ظاهر و احساس بصری یک وب سایت است. برخی از کارهایی که طراحان وب معمولا انجام میدهند عبارتند از:

  • تهیه نمونه اولیه طرح گرافیکی سایت؛
  • طراحی صفحات اصلی، داخلی و صفحات فرود یا لندینگ؛
  • همکاری با توسعه دهندگان و مدیران پروژه برای ساخت یا طراحی مجدد وب سایتها.

زمانی که طراحان روی وب سایتها کار میکنند، معمولاً بر این تمرکز میکنند که چگونه میتوانند یک تجربه کاربری (UX) خوب برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کنند. آنها ممکن است از ابزارهایی مانند Adobe Photoshop یا Illustrator برای ایجاد عناصر تشکیل دهنده سایت شما استفاده کنند. طراحی UX یک شکل نوظهور از طراحی وب است که همه چیز در مورد این است که مطمئن شویم هر چیزی که ایجاد میشود، نیاز کاربر را در نظر میگیرد. طراحان UX مطمئن میشوند که وب سایتها برای دستگاه های مختلف طراحی شده اند و طرح بندی آنها عملی و آسان است. طراحان ممکن است دانش کمی از کدنویسی HTML و CSS داشته باشند، اما کار اصلی آنها بر ظاهر یک وب سایت متمرکز است.

تعریف توسعه وب

در حالی که طراحان وب بر روی تصاویر یک وب سایت تمرکز میکنند، توسعه دهندگان وب روی زنده کردن آن تصاویر کار میکنند. آنها از زبانهای برنامه نویسی مختلف مانند HTML و PHP و جاوا اسکریپت برای توسعه عملکرد اصلی وب سایت استفاده خواهند کرد. عملکرد ممکن است شامل اتفاقاتی باشد که وقتی شخصی روی یک دکمه کلیک یا اسکرول میکند، رخ دهد. یک توسعه دهنده ممکن است با یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) کار کند تا وب سایت شما را آنلاین و در دسترس کاربران قرار دهد. برخی از سیستم های رایج عبارتند از:

  • وردپرس
  • مجنتو
  • جوملا
  • دروپال

بخش بزرگی از کار یک توسعه دهنده وب بر حفظ امنیت وب سایتها متمرکز است. بنابراین انجام کارهایی مانند ارتقاء CMS، مدیریت امنیت و ارائه پشتیبانی وب برای هر مشکلی که پیش می آید، نیز ضروری است. اگر میخواهید وب سایت خود را بهبود بخشید، باید طراحی و توسعه وب را به عنوان دو زمینه اساسی که با هم کار میکنند در نظر بگیرید. در بیشتر موارد طراح در مقابل توسعه دهنده نیست. شما باید وب سایتی داشته باشید که هم مدرن باشد و هم برای کاربران به خوبی کار کند.

شرکت طراحی و توسعه وب چه کاری انجام می دهد؟

وقتی با شرکتی همکاری میکنید که هم بر طراحی و هم توسعه وب تمرکز دارد، بهترینها را از هر دو دریافت میکنید. اول مطمئن میشوید که وب سایت شما مدرن به نظر میرسد و هویت برند شما را به تصویر میکشد. دوم میتوانید مطمئن باشید که وب سایت شما همان کاری را که میخواهید انجام میدهد. آیا میخواهید یک انیمیشن در صفحه اصلی خود داشته باشید؟ طراحان و توسعه دهندگان میتوانند روی آن کار کنند. آیا میخواهید نمودارهای تعاملی ایجاد کنید که داستانی را بیان کند؟ طراحان و توسعه دهندگان نیز میتوانند اینکار را انجام دهند.

اگر با یک شرکت جامع کار کنید، احتمالاً بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) را نیز در بسته طراحی وب شما قرار میدهند تا افراد بیشتری بتوانند وقتی از گوگل یا موتور جستجوی دیگری استفاده میکنند، شما را پیدا کنند. سئو بسیار مهم است؛ زیرا بیش از نیمی از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک است. برای موفقیت، وب سایت شما باید خوب به نظر برسد، تجربه کاربری خوبی ایجاد کند و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. یک تیم طراحی و توسعه مطمئن همه این معیارها را با هم رعایت میکند.

تیم طراحی وب سایت شما که معمولاً توسط مدیر پروژه هدایت میشود، با شما همکاری میکند تا نیازها و خواسته های شما را مشخص کند. بنابراین وب سایتی را که همیشه میخواستید بدست خواهید آورید. کمی زمان میبرد تا کسب و کار شما و رقبای شما کاملا درک شود ولی میتوانید مطمئن باشید که وب سایت شما ماهیت شرکت تان را به تصویر میکشد.

انتهای مطلب

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا