تلفن

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

این روزها با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های همراه، تعمیرات موبایل نیز به نیاز اساسی کاربران تبدیل شده است.

با توجه به این که تعمیرات موبایل شامل طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط به بخش سخت افزار و نرم افزار این گوشی‌های هوشمند می‌شود و هم‌چنین با توجه به این که تعمیر موبایل یک کار کاملا تخصصی است، می‌توان لزوم آموزش تعمیرات گوشی همراه و اهمیت آن را درک کرد. از این رو دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز یک دوره آموزشی بسیار مهم و پرطرفدار محسوب می‌شود. طبیعا یادگیری نحوه تعمیر موبایل مزایای قابل توجه خود را دارد. بیشتر از این که شما با فراگیری این دوره آموزشی به دنبال تعمیر موبایل خود و یا اطرافیانتان باشید، می‌توانید با آموزش تعمیرات موبایل در تبریز یک شغل پردرآمد راه اندازی کنید. در ادامه هر آنچه لازم است در رابطه با تعمیرات موبایل و آموزش آن بدانید را به اختصار شرح می‌دهیم.

منظور از تعمیرات موبایل چیست؟

تعمیر گوشی یک موضوع بسیار گسترده است و به طور کلی در دو دسته تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری جای می‌گیرد. گوشی‌های هوشمند جزو تجهیزات مصرفی به‌شمار می‌روند و ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب شده و از کار بیفتند‌. گوشی‌های هوشمند امروزی به همان اندازه که از کارایی و آپشن‌های فوق‌العاده حیرت‌انگیز برخوردار هستند، به همان اندازه نیز حساس و آسیب‌پذیرند‌. با توجه به این که گوشی‌های هوشمند از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند، طبیعتا وقتی یک موبایل دچار خرابی یا آسیب می‌شود، هیچ‌کس در وهله اول به خرید مجدد آن فکر نمی‌کند و غالبا افراد به دنبال تعمیر گوشی خود هستند. گذشته از آن چون تمام بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری موبایل به هم مرتبط بوده و در ارتباط با هم عملکرد نهایی را ممکن می‌سازند، یک آسیب جزئی به یکی از قطعات موبایل موجب از کار افتادن آن می‌شود. در نتیجه طبیعی است که می‌توان با تعمیر یا تعویض قطعه آسیب‌دیده، مجدد از گوشی استفاده کرد.پس هدف و نیاز به تعمیر گوشی موبایل کاملا مشخص است، آنچه در این بین حائز اهمیت است تاثیر نحوه تعمیرات در کیفیت خروجی کار است که این مهم با آموزش تعمیرات موبایل در تبریز محقق می‌شود. همه شما به خوبی می‌دانید که تعمیرات گوشی به‌هیچ‌وجه ساده نیست و مسلما به تخصص، تجربه و مهارت عملی نیاز دارد. اهمیت تعمیرات موبایل زمانی مشخص می‌شود که در تعمیر هر برند و مدل گوشی به ساختار و طراحی منحصر‌به‌فردی می‌رسید که مسئله را کمی پیچیده‌تر می‌کند‌. به این صورت که ضمن شناخت کامل قطعات موبایل و عیب‌یابی صحیح باید با طراحی و ساختار انواع گوشی در برندهای مختلف آشنا باشید. با توجه به این که هر گوشی موبایل از قطعات کوچک و بسیار حساسی تشکیل شده، می‌توان گفت تعمیر آن یک حرفه حساس است و وسواس و دقت بالایی می‌طلبد.

آموزش انواع تعمیرات موبایل در تبریز

  • تعمیرات سخت افزار موبایل

آن‌چه در آموزش تعمیرات موبایل در تبریز مورد توجه قرار می‌گیرد، حفظ کیفیت موبایل و عملکرد بهینه آن پس از تعمیر است. همان‌طور که گفتیم در کل تعمیرات گوشی به دو دسته کلی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود. فاکتورهای متعددی وجود دارد که عملکرد موبایل را مختل می‌سازد. معمولا خرابی‌های مرتبط با بخش سخت افزاری یکباره اتفاق می‌افتند، به همین خاطر راحت‌تر عیب‌یابی می‌شوند. به عنوان مثال: ممکن است گوشی از دستتان رها شده و به زمین بیفتد‌. در چنین مواقعی به دلیل شکستن تاچ یا ال سی دی موبایل حالت لمس با مشکل مواجه شده یا صفحه گوشی کاملا خاموش می‌شود. هم‌چنین ممکن است به دلیل عدم‌توجه در وصل‌کردن شارژر، سوکت شارژ خراب شود و یا باتری گوشی آسیب ببیند. در نظر داشته‌باشید گاهی نیز ممکن است گوشی هنگ کرده و به درستی عمل نکند‌. هر چند اکثر افراد تصور می‌کنند مشکل از بخش نرم افزاری است؛ اما در واقع امکان دارد به دلیل خرابی یک قطعه سخت افزاری این مشکل به وجود آمده‌باشد.

به هر حال این نکته در آموزش تعمیرات موبایل در تبریز مطرح می‌شود که برای تعمیر بخش سخت افزاری قبل از هر چیزی باید از صحت عملکرد سیستم و بخش نرم افزاری اطمینان داشته و سپس نسبت به عیب‌یابی و تعمیر سخت افزار گوشی اقدام کنید. برای این منظور باید گوشی موبایل را باز کرده و پس از عیب‌یابی، اتصالات و اختلال در کانکشن‌های مدار الکتریکی را چک کرده و در صورت لزوم قطعه خراب را تعویض کنید تا مشکل مرتفع گردد. فراموش نکنید که تعمیر بخش سخت افزاری کاملا با تعمیر بخش نرم افزار موبایل متفاوت است. در ضمن تعمیرات سخت افزاری دشوارتر است. در آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل ضمن آشنایی با عملکرد میکروکنترلرها، پردازنده‌ها و سایر قطعات الکترونیکی، به کسب تجربه عملی در تعمیر این قطعات نیز می‌رسید. در این بخش از آموزش، علاوه بر شناخت قطعات گوشی باید با تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت تعمیر گوشی نیز آشنا شوید.

  • تعمیرات نرم افزار موبایل

تعمیرات نرم افزاری گوشی دومین بخش مهم و اساسی در آموزش تعمیرات موبایل در تبریز است. مشکلات نرم افزاری متعددی وجود دارد که می‌تواند سیستم عامل گوشی موبایل را با مشکل مواجه کرده و عملکرد بهینه آن را مختل سازد. مشکلات نرم افزاری معمولا در دراز مدت و به دلیل ویروسی‌شدن سیستم عامل و تأثیر بدافزارها اتفاق می‌افتد. از جمله مشکلات رایج مربوط به بخش نرم افزاری موبایل می‌توان به کاهش سرعت گوشی، عدم اتصال به اینترنت یا وای فای، عدم تنظیم دوربین، خاموش‌شدن خودبه‌خودی، بسته‌نشدن برنامه‌ها، حذف خودبه‌خودی عکس‌ها، پریدن آنتن و مشکلات بسیاری از این قبیل اشاره کرد. در تعمیر بخش نرم افزاری گوشی غالبا به یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری جهت اتصال به گوشی و شناخت و استفاده از برنامه‌های کامپیوتری خاصی نیاز دارید.

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز
از جمله آموزش‌های لازم مربوط به بخش نرم افزاری در دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز می‌توان خدماتی هم‌چون: فلش‌کردن گوشی، ریکاوری هارد، نصب نرم افزارهای ضروری، تنظیمات کارخانه و بازیابی گوشی، رفع مشکل آنتن‌دهی و مشکلات مربوط به اینترنت، انجام تست‌های تغذیه قطعات، فارسی‌سازی، رفع مشکل دوربین و موارد بسیار دیگر را برشمرد. هر چند تعمیرات نرم افزاری موبایل راحت‌تر است؛ اما به هر حال به تخصص و مهارت قابل توجهی نیاز دارد.

نکته پایانی

در آموزش تعمیرات موبایل در تبریز نکات مهم بسیاری مطرح می‌شود که هر یک نقش مهمی در افزایش بهبود عملکرد شما در تعمیر موبایل و رضایت مشتری دارند. قبل از هر چیزی باید بدانید که هر نوع خدمات تعمیر موبایل، سختی و پیچیدگی خاص خود را دارد و باید علاوه بر تخصص، دانش روز و مهارت، دقت و حوصله بالایی داشته‌باشید. اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار تعمیرات موبایل هستید، باید مشتری‌مدار و بااخلاق باشید. این روزها کاربران بیشتر اطلاعات و داده‌های شخصی خود را در حافظه موبایلشان ذخیره و نگهداری می‌کنند و یا بخش عظیمی از فعالیت‌های روزمره آن‌ها به گوشی موبایل وابسته است. در نتیجه طبیعی است اگر خراب‌شدن گوشی موجب نگرانی آن‌ها شود‌. در این بین رفتار مناسب شما دغدغه این کاربران را برطرف می‌سازد. بهتر است مشتری را توجیه کنید که تعمیر گوشی از عمر مفید آن کم نمی‌کند و این مسئله که عمر گوشی تعمیرشده کم است، تنها باور غلطی بیش نیست.

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

در نهایت باید در نظر داشته‌باشید، موفقیت شما در حوزه خدمات تعمیرات موبایل تنها در صورتی حاصل می‌شود که به خوبی آموزش دیده و در واقع در بهترین دوره آموزشی جامع و کاربردی شرکت کرده‌باشید. با توجه به همین نکته، آموزش تعمیرات موبایل در تبریز یک انتخاب ایده‌آل به نظر می‌رسد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا