کد خبر: ۵۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
فقط در یک منطقه داشتن 70 مدرسه کپری نشان از ناترازی اجتماعی دارد؛ دولت باید هرچه سریعتر شرایط را برای تحصیل در شان محصلان ایجاد کند.

به گزارش تجارت امروز؛ ۷۰ مدرسه کپری فقط در یک منطقه نشان از عمق مشکلات مدارس در کشور دارد. تاکنون چهار دولت نتوانستند سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را اجرایی کنند؛ این سند برای  ۱۳ سال پیش است و قطعاً برخی از اهداف آن نیز تغییر کرده که نیاز به بازنگری مجدد دارد؛ اما همین سند ناقص را پیش روی بگذارید و شروع کنید.  
متأسفانه در شهرستان‌ها شاهد هستیم که عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود. کمبود نیروی متخصص نیز یکی دیگر از معضلات کنونی آموزش‌وپرورش است. علاوه بر این‌ها مشکلات دیگری از قبیل تأمین منابع لازم برای وسایل آموزشی، لوازم آزمایشگاهی و تأمین نیاز‌های روزمره از قبیل آب، برق و گاز مدارس نیز وجود دارد.
دولت سیزدهم باید در جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گام بردارد؛ آموزش‌وپرورش مشکلاتی دارد یکی از آن‌ها حقوق کم کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش است. هدف از قانون رتبه‌بندی معلمان این بود که کمکی برای افزایش حقوق و دستمزد فرهنگیان باشد و بر اساس امتیاز‌بندی‌هایی که در وزارت آموزش‌وپرورش مدنظر قرار می‌گیرد، تمامی معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش بر اساس تجربه و آموزش‌های ضمن خدمت امتیاز‌دهی شوند.
‌برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت تا این رقم به‌صورت عادلانه بین معلمان تقسیم شود. درمجموع با همکاران فرهنگی، به‌گونه‌ای برخورد نشده است که شأن و شایستگی جامعه فرهنگی حفظ شود.
انتهای مطلب

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: