کد خبر: ۵۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کسب رتبه نهم توسط شرکت پارس لیان اروند در ارزیابی عملکرد

هر ساله ارزیابی کلی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با بررسی عملکرد اعضا صورت می‌گیرد که در هشتمین دوره این ارزیابی مربوط به سال ۱۴۰۰، شرکت پارس لیان اروند موفق به کسب رتبه نهم شد. کسب این رتبه از سوی شرکت پارس لیان اروند به این دلیل حائز اهمیت است که می‌تواند به‌عنوان یک ملاک قابل استناد کیفی تلقی شود و جایگاه برتر این مجموعه را در میان ۴۱۶ شرکت عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، برجسته کند.
اهداف عالی ارزیابی عملکرد شبکه آزمایشگاهی بررسی سطح کیفیت و عملکرد تمامی شرکت‌های عضو است و معیار‌های مورد نظر آن شامل سه عامل مشتری مداری، فعالیت شبکه‌ای و سطح کارکرد و توانایی‌های آزمایشگاه‌ها است. تمامی این معیار‌ها به خوبی سطح فعالیت و کیفیت شرکت‌های فعال آزمایشگاهی را نشان می‌دهد و همه‌جانبه بودن آن مورد نظر شبکه آزمایشگاهی است. طبق این سازوکار، شرکت‌ها فقط ملزوم به حفظ استاندارد‌های کیفی مربوط به کارهای جاری نیستند، بلکه مسائل دیگری مانند ارتباط صحیح و تعاملی با مشتری و فعالیت شبکه‌ای طبق اصول روز دنیا را هم باید مورد توجه قرار دهند.

آشنایی بیشتر با شرکت پارس لیان اروند

آغاز به کار این شرکت با عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بود اما بعدها توانست شعبات خود را گسترش دهد و در سراسر ایران خدمات مربوط به کنترل کیفی آزمایشگاه های مختلف را ادامه دهد.

اگر بخواهیم جزئیات بیشتری از فعالیت این شرکت بیان کنیم باید به کنترل کیفی در زمینه تعیین ماهیت، فرآورده های نفتی، آزمایشگاه نساجی و سلولزی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و ... اشاره کنیم. شرکت در تمام شعبات خود از متخصصان حرفه ای با دانش بالا استفاده می کند.

حوزه های فعالیت شرکت پارس لیان اروند شعبه آزمایشگاه فرآورده های نفتی

شرکت پارس لیان اروند انواع خدمات کنترل کیفی فرآورده های نفتی را انجام می دهد. این خدمات شامل انواع روانکار که شامل: (کنترل کیفی روغن موتور ،روغن دنده،روغن هیدرولیک،روغن صنعتی،روغن پایه و پارافین)

انواع هیدروکربن ها از قبیل:(اندازه گیری انواع هیدروکربن سنگین،هیدروکین سبک،نفت سفید و ...)

انواع سوخت ها که شامل:

( بنزین،گازوئیل،نفت کوره،سوخت تقطیری اس. ،آزمون اندازه گیری گوگرد )

ارتقاء رتبه و کسب رضایتمندی مشتریان، نقشه راه شرکت پارس لیان اروند

در فهرست قبلی ارزیابی عملکرد شبکه آزمایشگاهی که مربوط به فعالیت‌های شرکت‌های عضو در سال ۱۳۹۹ می‌شد، شرکت پارس لیان اروند رتبه ۲۱ را آن خود کرده بود. این جایگاه اگرچه در میان ۴۱۶ شرکت و آزمایشگاه عضو جایگاه قابل قبول و ارزشمندی بود، اما میزان تلاش مدیران و کارکنان این شرکت را کم نکرد. گسترش سطح فعالیت و تلاش برای برقراری تعامل با فناوری پیشرفته و رعایت مناسبات تازه کسب‌وکار به ارتقا رتبه این شرکت در ارزیابی تازه منجر شد و ضمن تائید مسیر پیموده شده، چراغی برای آینده روشن کرد.

 

روش کلی و سیستم امتیازدهی ارزیابی عملکرد شرکت‌های عضو شبکه آزمایشگاهی

در این ارزیابی داده‌ها از طریق گزارش عملکرد شرکت‌ها و سازوکار تعریف‌شده سنجش در شبکه آزمایشگاهی جمع‌آوری شده و امتیازات نهایی داده می‌شود. در جدیدترین ارزیابی، شرکت پارس لیان اروند در زمینه مشتری مداری بسیار موفق ظاهر شده و توانسته ۹۴/۶۹ درصد رضایت مشتریان را کسب کند. در بررسی موردی فهرست نتایج متوجه شدیم که مشتری مداری یکی از ملاک‌های مهم این ارزیابی عملکرد بوده و همه شرکت‌های کسب‌کننده رتبه‌های برتر و زیر ده در فهرست، در این زمینه خوب عمل کرده‌اند، به‌ طوری که در لیست ده شرکت برتر فقط دو شرکت کم‌تر از ۹۰ درصد جلب رضایت داشته‌اند.
در زمینه فعالیت شبکه‌ای هم شرکت پارس لیان اروند عملکرد برتری داشته است. طراحان این ارزیابی عملکرد امتیاز ۳۰۰ را به‌عنوان حداکثر امتیاز برای این بخش در نظر گرفته‌اند و در مقابل اسم و ردیف مربوط به شرکت مذبور امتیاز ۲۰۸/۲۶ را ثبت کرده اند. باز هم بررسی اجمالی امتیازات رتبه‌های برتر نشان داد که برترین شرکت در این زمینه با رتبه هفت در فهرست، تنها ۴۷ صدم درصد از شرکت پارس لیان پیشی دارد و بیشتر امتیاز‌های فعالیت شبکه‌ای برای رتبه‌های زیر ده، پایین‌تر از ۲۰۰ است؛ پس در این زمینه شرکت پارس لیان با اختلاف اندک رتبه دوم را از آن خودش کرده است.
سومین معیار ارزیابی عملکرد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کارکرد شرکت‌های عضو را مورد بررسی قرار داده که در فهرست رتبه‌ها حداکثر امتیاز ۴۵۰ برای آن مشخص شده است. به‌غیراز دو رتبه اول و دوم که امتیاز بالای ۳۰۰ دریافت کرده‌اند و رتبه سوم فهرست که امتیاز ۲۰۰ دارد، برای باقی شرکت‌های عضو امتیازی پایین‌تر از ۲۰۰ ثبت شده است. اختلاف اندکی میان امتیاز رتبه‌های چهار تا ده وجود دارد و امتیازهای کمتر رتبه‌های پایین‌تر را به خودشان اختصاص داده‌اند. شرکت پارس لیان اروند با امتیاز ۱۱۱/۲۰ به‌عنوان یک شرکت خصوصی عملکرد قابل قبولی را در این زمینه نشان داده و ضمن حفظ جایگاه در میان رتبه‌های برتر، توانایی‌های عملکردی و سطح اجرایی مجموعه را به اثبات رسانده است.
در ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های عضو شبکه آزمایشگاهی، امتیاز نهایی جایگاه تعیین‌کننده و اصلی دارد و برای محاسبه آن مجموع امتیاز‌ها و نمرات اعضا مورد نظر قرار گرفته است. امتیاز نهایی شرکت پارس لیان در فهرست نهایی ارزیابی رتبه نهم را برای مجموعه تثبیت کرده است. امتیاز ۵۵۶/۱۸ کسب شده توسط این شرکت در مقایسه با امتیازهای نهایی شرکت‌های رتبه‌های بالاتر به‌غیراز سه رتبه اول فهرست، اختلاف ناچیزی را نشان می‌دهد. امتیاز این شرکت‌ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ است و همین مسئله نشان می‌دهد که کیفیت تعدادی از مجموعه‌های برتر تفاوت چندانی با هم ندارد، اما قطعاً سطح رقابت بین اعضا بالا است و این تلاش حداکثری مجموعه‌ها را  برای کسب امتیاز نهایی بیشتر و کسب رتبه بالاتر ارزیابی عملکرد، ضروری می‌کند.
امتیاز نهایی ثبت شده برای شرکت رتبه اول این فهرست ۷۷۲ است، امتیاز و رتبه‌ای که ممکن است در سال‌های آینده به یکی از دیگر شرکت‌های برتر ازجمله شرکت پارس لیان اروند تعلق بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: