اینترنت

سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد؟

این آشنا ترین مکالمه ای است که در زمان خرید سرور مجازی می شنویم. احتمالا تا به حال جواب قانع کننده ای دریافت نکرده اید که سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد و خرید آن، چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد.

+ از کدام لوکیشن سرور مجازی بخرم؟

از آمریکا.

+ چرا؟

بخاطر مزایا و کاربردهایی که دارد.

این آشنا ترین مکالمه ای است که در زمان خرید سرور مجازی می شنویم. احتمالا تا به حال جواب قانع کننده ای دریافت نکرده اید که سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد و خرید آن، چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد. در ادامه به صورت مفصل در این باره صحبت می کنیم و به تمامی ابهامات شما در این باره پاسخ می دهیم. پس اگر قصد خرید سرور مجازی آمریکا دارید، دست نگه دارید و ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید.

چرا انتخاب لوکیشن سرور مجازی اهمیت دارد؟

لوکیشن سرور مجازی، بر روی موارد زیادی تاثیر دارد که در این مقاله می خواهیم به این موارد اشاره کنیم.

سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد؟

افزایش سرعت سایت

یکی از مواردی که سرور مجازی روی آن تاثیر می گذارد، سرعت سایت است. دیتاسنتری که از آن سرور مجازی خریداری کرده اید و نیز میزان نزدیکی و دور بودن آن روی سرعت سایت تاثیر دارد (البته به کمک CDN ها می توان این مشکل را حل کرد). سخت افزار سرور و به روز بودن آن می تواند سرعت سایت را افزایش دهد.

حریم خصوصی و امنیت

اهمیت لوکیشن دیتاسنتر زمانی مشخص می شود که پای حریم خصوصی و امنیت در میان باشد. کسی دوست ندارد اطلاعاتش در دست افراد دیگر باشد؛ این در حالی است که برخی از کشور ها این قانون را دارند که بر اطلاعات و دیتاهای کاربرانشان نظارت داشته باشند. کشورهای زیر از جمله کشورهایی هستند که به حریم خصوصی کاربرانشان اهمیت زیادی می دهند:

  • ایالات متحده آمریکا (قانون DCMA)
  • استرالیا (دارای قانون Australian Privacy Act)
  • کانادا (قانون PIPEDA)
  • آلمان
  • فرانسه
  • هلند

(البته در نظر داشته باشید ما تنها لوکیشن های معروفی که به حریم خصوصی کاربران اهمیت می دهند را بیان کردیم، نه تمامی آن ها را!)

سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد؟

سئو سایت

زمانی که شما از لوکیشنی سرور مجازی خریداری می کنید که سخت افزار قدرتمند دارد و به روز است، قطعا سرعت بالاتری در اختیار کاربران قرار می دهد و تجربه کاربری خوبی را نیز رقم می زند و این موضوع یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. به عبارتی اگر شما از یک لوکیشن مناسب سرور مجازی خریداری کنید، می توانید تاثیر آن را روی سئوی سایتتان مشاهده کنید.

سرور مجازی آمریکا چه کاربردهایی دارد؟

مواردی که در این قسمت بیان می کنیم، می تواند به ابهامات شما در زمینه کاربردهای سرور مجازی و مزایایی که سرور مجازی آمریکا برایتان دارد، پاسخ دهد.

برخورداری از IP آمریکا

استفاده از برخی سایت ها، برای IP های ایران ممنوع است؛ برای مثال اگر شما بخواهید از سایت هایی مانند amazon.com یا Amazone website services استفاده کنید، به مشکل برخورد می کنید. از آن جایی که سایت آمازون در زمینه تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی فعالیت می کند، برای برخی از کسب و کار بسیار مفید است.

البته بسیاری از افراد این تصور را دارند که با روش های تغییر IP می توانند به این سایت ها دسترسی داشته باشند، اما در نظر داشته باشید که با این کار با ریسک قطعی، لو رفتن آی پی فیک و … مواجه هستید. اگر شما نیاز به این سایت ها دارید، توصیه ما این است که حتما یک سرور مجازی با IP آمریکا خریداری کنید.

سرعت بالا

دیتاسنترهایی که در آمریکا وجود دارند، عموما سرور با سخت افزارهای قدرتمند و به روز هستند و به همین دلیل سرعت بالایی برای شما تامین می کنند. در صورتی که سرعت برایتان گزینه مهمی است، سرور مجازی آمریکا این انتظار شما به خوبی برآورده می کند. آپتایم بالا در سرور مجازی آمریکا، چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

کار با چندین نرم افزار

برخی از کسب و کارها نیاز دارند که چند نرم افزار را به صورت همزمان اجرا کنند. در سرور مجازی آمریکا این امکان برایتان فراهم است که بتوانید چندین اپلیکیشن را گسترش دهید.

سرور مجازی آمریکا برای PayPal

اولین کاربردی که می توانیم برای سرور مجازی آمریکا بشماریم، انجام تراکنش های مالی در PayPal است. داشتن سرور مجازی از لوکیشن آمریکا به شما این امکان را می دهد که بتوانید مانند یک فرد ساکن آمریکا در تمامی سایت های پرداخت آنلاین این کشور ثبت نام کنید و تراکنش های خودتان را انجام دهید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که به صورت مرتب سرورتان را تمدید کنید و IP جدیدی نگیرید؛ چرا که تغییر IP به صورت مکرر، می تواند سبب مسدود شدن حساب شما شود.

عضویت در سایت های فریلنسری و کسب درامد دلاری

برای افرادی که در خانه به صورت دورکاری فعالیت می کنند، داشتن یک IP ثابت و خارجی از آمریکا این امکان را می دهد که بتوانند در سایت هایی مانند Freelancer.com و UPwork.com ثبت نام کنند و بتوانند پروژه های مختلفی از شرکت های خارجی بگیرند و درامد دلاری کسب کنند.

فعالیت در فارکس

یکی دیگر از سایت هایی که فعالیت ایرانیان را محدود کرده است، سایت فارکس است. زمانی که شما IP خارجی خریداری می کنید، علاوه بر ایجاد حساب پیپال می توانید اکانت فارکس نیز داشته باشید و در این بازار مالی نیز معامله گری کنید.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله هم خواندید، لوکیشن یکی از فاکتورهای مهمی است که باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر بگیرید. نیاز و بوجه دو مورد مهم هستند که تعیین می کنند شما سرور مجازی ایرانی خریداری کنید یا خارجی.

هرچند توصیه ما در بیشتر مواقع استفاده از سرور مجازی خارجی است، اما در نهایت شما هستید که باید تصمیم بگیرید سرور مجازی ایران می خواهید یا خارج؟

اگر با توجه به مقاله تصمیم خودتان را برای خرید سرور مجازی آمریکا گرفتید، حتما توجه داشته باشید که از یک ارائه دهنده معتبر تهیه کنید و فاکتورهایی مانند پشتیبانی، اعتبار، مدیریت و … را در نظر بگیرید.

مورد دیگری که باید پس از تصمیم در مورد لوکیشن سرور مجازی به آن توجه داشته باشید، انتخاب سیستم عامل است. برای انتخاب سیستم عامل مناسب نیز می توانید از تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده تان بخواهید تا شما را در این زمین راهنمایی کنند.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و یا تجربه ای دارید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا