خواندنی

شستشو و خشکشویی کفش و کتانی را به حباب بسپارید

کفش های کتانی ، نوعی کفش ورزشی هستند که تقریبا همه افراد صرف نظر از اینکه هر چند وقت یکبار ورزش می کنند و یا اصلاً اهل ورزش نیستند حتماً یک جفت از آنها را دارا می باشند. نکته ای که وجود دارد این است که کفش های کتانی نیز مانند کفش های دیگر در معرض آلودگی و کثیفی های ناشی از گل و خاک های روی زمین ، چمن و علف زار ها و غیره قرار دارند. با توجه به اینکه قیمت کتانی معمولاً بالا بوده و باید هزینه زیادی برای خرید یک جفت کتانی راحت و مناسب صرف شود ، بنابراین باید از آنها مراقبت زیادی به عمل آورده و در این راه حتی تمیز کردن و شستشوی کتانی را به مراکز یا افراد متخصص در این زمینه سپرد.

یکی از خدمات خشکشویی آنلاین حباب ، خشکشویی کتانی با روش های ویژه و خاص و استفاده از مواد و محلول های مناسب برای تمیز کردن این کفش ها می باشد.
به طور کلی پیدا کردن یک جفت کفش مناسب ، گاهی اوقات می تواند دشوار باشد اما در مورد کفش های کتانی این امر پیچیده‌تر است ، زیرا کتانی های مختلف برای اهداف خاصی طراحی و تولید می شوند . به عنوان مثال ، برخی از کتانی ها فقط مخصوص دویدن بوده، برخی دیگر فقط برای پیاده روی و کتانی های دیگر برای انجام فعالیت های ورزشی در باشگاه های تناسب اندام مناسب هستند.

راهکارهای خانگی برای تمیزکردن کتانی های سفید

در صورتی که کفش های کتانی سفید شما کثیف شده اند ممکن است بتوانید با راه کارهای خانگی باعث تمیز شدن آنها شده و تا حدودی ظاهر سفید و براق را به آنها بازگردانید. بدین منظور می توانید موارد زیر را انجام دهید:

استفاده از نشاسته برای خشکشویی کردن کتانی در خانه

نشاسته به حق از همه کاره ترین ترکیبات سفید کننده در نظر گرفته می شود و حتی می‌تواند به کتانی شما رنگ سفید برفی دهد و دارای ویژگی های ضد آب است.
یک راه برای تمیز کردن کتانی های سفید در خانه مخصوصاً کتانی های چرم که در ماشین لباسشویی قابل شستشو نیستند ، استفاده از مخلوط نشاسته و شیر است. یک قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق غذاخوری نشاسته مخلوط نموده تا یک ماده خمیری شکل تشکیل شود و این خمیر را بر روی سطح کفش کتانی زده و بگذارید یک ساعت بماند . سپس خمیر  را با یک پارچه مرطوب برداشته و سطح کفش را با یک واکس بی رنگ واکسن بزنید.

استفاده از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن

استفاده از این سفید کننده ها برای کفش های کتانی پارچه ای عالی عمل می کند . سفید کننده های اکسیژن مانند کربنات سدیم ، پروکسید هیدروژن و پری بورات سدیم بوده که این سفید کننده ها به صورت پودر و مایع فروخته می شوند. از پودر سفید کننده های اکسیژن بر روی کفش های کتانی جیر یا چرم و سفید کننده های مایع در هنگام کار با کفش های کتانی سفید پارچه ای استفاده کنید. این ترکیبات غلیظ برای استفاده در موارد کثیفی زیاد یا زرد و خاکستری شدن پارچه کتانی توصیه می‌شوند ، اما برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار سبک می توان از سفید کننده های اکسیژن رقیق شده در آب استفاده کنید.

خمیر دندان

خمیردندان معمولی یکی از پاک کننده ها برای کفش های کتانی سفید است که استفاده از آن بر روی کفش های کتانی پارچه ای و چرمی توصیه می شود . برای اینکه به سطح کفش کتانی آسیبی وارد نشود توصیه می شود خمیر دندان را با استفاده از برسی که دارای موهای نرم بوده یا پارچه های سلولزی اعمال نموده و پس از پاک شدن کثیفی ها ، کتانی را کاملاً خشک کنید.

نحوه مراقبت از کفش های کتانی پارچه ای

۱- اولین و اصلی ترین توصیه برای مراقبت از کفش های کتانی پارچه ای این است که تا حد امکان مراقب باشید که چنین کتانی هایی را در آب و هوای بد و شرایط دیگری که می توانند به آنها آسیب برسانند ، نپوشید . زیرا کفش های کتانی پارچه ای در برابر تاثیرات خارجی مانند رطوبت و کثیفی مقاوم نیستند.
۲- از شستشوی کفش های کتانی پارچه ای اجتناب کنید، زیرا این کار منجر به سایش و پارگی در کتانی شده و می تواند شکل اصلی آن را خراب کند.
۳- برای از بین بردن کثیفی های درشت و گرد و غبار از روی کتانی پارچه ای می توانید از یک برس خشک استفاده کنید.
۴- تمیز کردن کفش های کتانی را به خشکشویی بسپارید.

 

چرا کفشهای کتانی چرمی نباید شسته شوند؟

کفش های کتانی چرمی برای تمیز شدن باید تحت فرآیند های خشکشویی قرار گیرند زیرا شستشوی آنها می‌تواند منجر به خشکی و ترک خوردن چرم کتانی شود.

خشکشویی کفش و کتانی را به حباب بسپارید

آب هم مثل گل و لای و سایر آلودگیها ، دشمن کفش و کتانی است . خصوصا اگر بصورت خشن در ماشین لباسشویی خانگی برای شستم کفش و کتونی بکار رود .
از طرفی زیبایی و قیمت کتانی ، موجب می شود بسیاری از افراد ریست خرابی کتانی حین شستشو را قبول نکنند و با خیال راحت آن را به خشکشویی بسپارند .
خشکشویی آنلاین حباب ، کلیه خدمات خشکشویی ، مبل شویی و پرده شویی را بطور آنلاین و سیار ارائه می دهد.

خشکشویی انواع کفش و کتانی ، خشکشویی تشک خوشخواب تهران ، مبل شویی در منزل غرب تهران  ، خشکشویی انواع پرده و… در کمترین زمان و کیفیت بالا انجام می شود .
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا