صنایع معدنی

انواع سنگ شکن ها را بشناسیم

انواع مختلفی از سنگ شکن های اولیه وجود دارد. نوع مناسب برای کاربرد خرد کردن اولیه به موادی که قرار است خرد شود، اندازه خوراک، اندازه محصول مورد نظر و ظرفیت مورد نیاز بستگی دارد.

سنگ شکن جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد، وبه منظور خرد کردن سنگ های بزرگ و تهیه خوراک در ماشین آلات دیگر بکار گرفته می شود . انواع مختلفی از سنگ شکن های اولیه وجود دارد. نوع مناسب برای کاربرد خرد کردن اولیه به موادی که قرار است خرد شود، اندازه خوراک، اندازه محصول مورد نظر و ظرفیت مورد نیاز بستگی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع سنگ شکن و گیربکس صنعتی خواهیم پرداخت.

انواع سنگ شکن

انواع مختلفی از سنگ شکن های اولیه وجود دارد که عبارتند از:

  • سنگ شکن های چرخشی
  • سنگ شکن های فکی
  • آسیاب چکش
  • سنگ شکن های ضربه ای شفت افقی
  • سنگ شکن های رول
  • سنگ شکن های مخروطی
  • فیدر شکن
  • سنگ شکن فکی

سنگ شکن های اولیه، مواد بزرگ استخراج شده از معدن، مانند سنگ ها و توده های سنگ معدن را برای پردازش بیشتر در پایین دست، به اندازه های کوچکتر کاهش می دهند، خواه به سنگ شکن های اضافی یا به کارخانه فرآوری مرطوب منتقل شوند. این اولین مرحله در فرآیند خردایش است که بسته به مواد و نیاز محصول نهایی، گاهی اوقات می تواند شامل مراحل خردایش ثانویه، سوم و حتی چهارتایی باشد.

  • سنگ شکن های چرخشی

سنگ شکن های چرخشی یک انتخاب عالی برای سنگ شکن های اولیه هستند، زیرا می توانند مواد بسیار سخت و ساینده را تحمل کنند. آنها برای مواد خشک تا کمی مرطوب اما نه مواد چسبنده ایده آل هستند. ویژگی های اصلی سنگ شکن چرخشی شامل یک محفظه سنگ شکن بلند که با صفحات سایش منگنز قابل تعویض پوشانده شده است، یک شفت اصلی با سر و گوشته و یک عنکبوت برای لنگر انداختن بالای یاتاقان شفت اصلی است. آنها دارای یک سیستم تعیین موقعیت محور اصلی و مجموعه محرکه قابل تنظیم هستند و در طرح تک سیلندر یا چند سیلندر موجود هستند.

انواع سنگ شکن ها را بشناسیم

موادی که قرار است خرد شوند به بالای محفظه خرد کردن وارد می‌شوند و بین گوشته متزلزل در مرکز و آسترهای مقعر ثابت که دیواره‌های داخلی محفظه را می‌پوشانند، فشرده می‌شوند. هنگامی که مواد به اندازه محصول مورد نظر خرد شد، از کف سنگ شکن تخلیه می شود.

یکی از مزایای دیگر سنگ شکن چرخشی این است که نیازی به پیش غربالگری یا پوسته پوسته شدن ریزدانه ها در خوراک نیست. سنگ شکن می تواند تغذیه همه جانبه را اداره کند.

درجه بندی با تنظیم فاصله بین گوشته و مقعر در نزدیکترین نقطه آنها کنترل می شود. برای اندازه محصول کوچکتر، شفت اصلی را می توان بالا برد تا فضای کوچکتری بین گوشته و آستر ایجاد شود. برای ایجاد سایز بزرگتر محصول، شفت اصلی را می توان پایین آورد تا فضای بزرگتری بین گوشته و آستر ایجاد شود.

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی سیستمی است که در آن انرژی مکانیکی از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می شود و برای افزایش گشتاور و کاهش سرعت استفاده می شود. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور خود را برای تبدیل انرژی به فرمت سازگار تغییر دهند. آنها برای تسهیل عملکرد مکانیکی در صنایع مفید هستند که در سنگ شکن نیز استفاده می شود.

گیربکس های حلزونی، گیربکس های حلزونی کواکسیال، گیربکس های مارپیچی Bevel، گیربکس های مارپیچی اریب دار، گیربکس های کاهنده کرم، گیربکس های سیاره ای از جمله گیربکس های استاندارد مورد استفاده در صنایع هستند.

صنایع بزرگی که در آن گیربکس ها به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از:

  • صنعت کاغذ

گیربکس های ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم، فولاد و چدن برای کار نرم ماشین آلات در صنعت کاغذ استفاده می شوند.

  • صنعت سیمان

گیربکس هایی که گشتاور بالایی دارند نیاز خود را در این زمینه پیدا می کنند. گیربکس مارپیچ مخروطی و شفت موازی برای عملکردهایی مانند تقویت موتور، کاهش سرعت و غیره استفاده می شود.

  • صنعت قند

این یکی از بزرگترین صنایع با ماشین های بسیار متنوعی است که از گیربکس هایی مانند سیاره ای، مارپیچ و غیره استفاده می کنند.

  • صنعت فولاد

ماشین آلات سنگین و محکم در صنعت فولاد نقش دارند. از گیربکس های سیاره ای، پینیون و انواع دیگر استفاده می شود.

گیربکس صنعتی حلزونی

چرخ دنده حلزونی معمولاً سرعت چرخش را کاهش می دهد یا گشتاور بیشتری را منتقل می کند. مزیت اصلی آنها این است که می توانند حرکت را در ۹۰ درجه منتقل کنند. گیربکس حلزونی به دلیل کارایی بالا و ظرفیت حمل بار محبوبیت پیدا کرده است و به طور گسترده در صنعت استفاده و تولید می شود.

جمع بندی

در سنگ شکن قطعات سنگ و آهن از دهانه ورودی چکش هایی که در حال چرخش هستند می افتد و پس از چندین فشار و کمی خورد شدن به اتاق خرد کننده برگشت داده می شود. یکی از پرکاربردترین وسایل به کار رفته در سنگ شکن ها گیربکس صنعتی است.

ماهان سنگ شکن یکی از تولیدکنندگان پیشرو گیربکس در ایران است. این واحد تولیدی پیشرفته با بالاترین کیفیت محصولات را به مشتریان ارائه می دهد و بسیار قابل اعتماد هستند.

شرکت ماکان سنگ شکن makansangshekan.net در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات مربوط به تولید مصالح راهسازی ساختمانی و تامین انواع قطعات یدکی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه تولید کارخانجات پخت و آسفالت انواع ماشین آلات، خردایش سنگ، سنگ شکن ثابت، سیار، دانه بندی شنی و ماسه با مدیریت آقای جعفرزاده است. تیم ماکان تمام تلاش خود را می کند که خدمات خود را در حداقل زمان با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت به مصرف کننده ارائه نماید و آمادگی هر گونه همکاری با مجموعه های مختلف در زمینه طراحی ، ساخت و نصب و راه اندازی خطوط خردایش و فرآوری انواع کانی های معدنی ، بازسازی و تعمیر انواع دستگاه های سنگ شکن و همچنین ساخت و تامین قطعات یدکی مربوط به دستگاه های مذکور را دارد .

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا