صنعت

سینی شیرینگ پلاستیکی بهتر است یا مقوایی؟

امروزه با افزایش جمعیت جهان، صنایع و مشاغل بسیاری در سراسر دنیا پدید آمده‌اند. انسان‌ها در طول روز به محصولات مختلفی نیاز دارند تا زندگی خود را پیش ببرند. به‌طور معمول کارخانه‌ها و تولیدی‌های گوناگون وظیفه تولید این محصولات را بر عهده دارند. این تولیدی‌های کوچک و بزرگ برای ارسال محصولات خود و توزیع آن‌ها، باید اقدام به بسته‌بندی آن‌ها نمایند. به‌صورت کلی برای قرار دادن چند قلم محصول به‌صورت یک‌شکل و هم‌نواخت در کنار هم و همچنین برای محافظت بهتر از آن‌ها، از انواع بسته‌بندی استفاده می‌کنند؛ به این بسته‌بندی‌ها شیرینگ می‌گویند. هرروز ممکن است با شیرینگ‌های گوناگونی مواجه شوید، حتی اگر نام آن‌ها را ندانید. شیرینگ‌ها با جنس‌های مختلفی که دارند در حوزه‌های گوناگونی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای بسته‌بندی برخی محصولات به سینی شیرینگ یا کفی شیرینگ نیاز دارید.

امروزه بسته‌بندی محصولات در مقایسه با گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا بسته‌بندی یک محصول اولین معرف آن محسوب می‌شود. هرچه بسته‌بندی زیباتر و باکیفیت‌تر باشد، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند و حرفه شما را ارتقا بخشد.

انواع شیرینگ

پیش از آنکه در مورد سینی شیرینگ اطلاعاتی کسب کنید، توصیه می‌شود با انواع بسته‌بندی شیرینگ آشنا شوید. بسته‌بندی شیرینگ به دو صورت انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. شیرینگ دستیشیرینگ دستی و یا کابینی در کارگاه‌های کوچک و با حجم محصولات کمتر استفاده می‌شود. در این روش معمولاً یک دستگاه کم‌حجم و قیمت پایین‌تر برای بسته‌بندی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیشتر کارها با دست صورت می‌گیرد. از روش شیرینگ دستی برای ظروف غذا، بسته‌بندی شیرینی، بسته‌بندی شکلات و… در رستوران‌ها، شیرینی و شکلات‌فروشی‌ها و دیگر موارد مشابه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  2. شیرینگ تونلیشیرینگ تونلی و یا نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در کارخانه‌ها برای بسته‌بندی محصولات صنعتی با حجم بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش از دستگاه برای بسته‌بندی استفاده می‌شود و برخلاف روش دستی، انسان‌ها نقش خاصی در این فرایند ایفا نمی‌کنند. از این روش در صنایع گوناگون برای انواع محصولات بزرگ و کوچک استفاده می‌شود؛ این بسته‌بندی‌ها می‌تواند به‌صورت وکیوم پلاستیکی، مقوایی و سلفونی باشد.

سینی شیرینگ چیست؟

پس از توضیحات داده شده در مورد شیرینگ، به سینی شیرینگ می‌رسیم. مطابق توضیحاتی که در بالا داده شد، واژه شیرینگ به‌تنهایی نشان‌دهنده نوعی بسته‌بندی غیرقابل‌نفوذ است. زیر شیرینگی نیز یکی از لوازم مهمی است در بسته‌بندی محصولاتی که به بهداشت بیشتری نیاز دارند، به کار برده می‌شوند. کفی شیرینگ برای بسته‌بندی محصولات مختلفی همچون انواع لبنیات استفاده می‌شود. این سینی‌ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند؛ ازاین‌رو می‌توانند برای بسته‌بندی محصولات غذایی بسیار مناسب باشند. قطعاً هنگام باز کردم وکیوم کالاهایی که خریداری کرده‌اید، در قسمت زیر محصولات صفحاتی را مشاهده می‌کنید؛ این صفحات همان کفی شیرینگ هستند. محصولاتی همچون ماست، دارو، نوشابه، شیرهای شیشه‌ای و… برای قرارگرفتن به‌صورت مرتب و عدم بروز آسیب به آنها، بر روی کفی شیرینگی قرار داده می‌شوند. این سینی‌ها وزن سبکی دارند و موجب سنگین شدن محصولات نمی‌شوند؛ همچنین در ابعاد و ارتفاعات گوناگون اغلب به‌صورت چهارگوش تولید می‌شوند.

سینی شیرینگ پلاستیکی بهتر است یا مقوایی؟

ازآنجایی‌که محصولات شما در ابعاد و اندازه‌های گوناگون هستند شما باید باتوجه‌به سایز محصول خود، این زیره‌ها را تهیه کنید؛ در غیر این صورت محصول موردنظر شما به‌صورت کامل درون این سینی‌ها جای نمی‌گیرند و احتمال آسیب آن افزایش می‌یابد.

انواع کفی شیرینگ

سینی شیرینگ در دو نوع تولید و عرضه می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. انواع این سینی‌ها عبارت‌اند از:

۱سینی مقوایی شیرینگ

در رستوران‌ها برای بسته‌بندی غذاهای بیرون‌بر و ارسال آن‌ها از این سینی‌ها استفاده می‌شود. دستگاه شیرینگ بر روی این سینی‌ها سلفون می‌کشد تا غذا گرم بماند و به‌صورت پک بسته‌بندی شود. سینی‌های مقوایی دارای قیمت مناسب‌تری در مقایسه با جعبه‌های غذا هستند؛ به همین دلیل رستوران‌داران و مراکز تهیه و توزیع غذا اغلب از این محصول استفاده می‌کنند. قیمت سینی شیرینگ مقوایی به عوامل مختلفی همچون تیراژ، نوع و تعداد رنگ چاپ و ابعاد سینی وابسته است. این زیره‌های مقوایی دارای انواعی هستند که به شرح زیر است:

  • سینی مقوایی معمولیاین سینی‌ها با ورق کارتنی فلوت، سی فلوت و یا کاغذ کرافت به تولید می‌رسند که به‌صورت ۳ یا ۵ لایه هستند. سینی مقوایی معمولی اغلب برای جعبه‌های پیتزا مورداستفاده قرار می‌گیرند و به‌صورت تک‌رنگ و یا دورنگ موجود هستند.
  • سینی مقوایی لمینتیسینی لمینتی از یک لایه پوستر چاپ شده و یک لایه کارتن سه یا پنج لایه تولید می‌شود. این سینی‌ها در مقایسه با دیگر انواع سینی شیرینگ مقوایی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. این سینی‌ها به دلیل کیفیت بالای چاپ، در رستوران‌های لوکس مورداستفاده قرار می‌گیرند. قیمت سینی‌های لمینتی نیز نسبت به دیگر سینی‌ها بیشتر است.
  • سینی مقوایی بهداشتیاین سینی‌ها از مقوای بهداشتی ۵۰۰ گرم  کرافت یا سفید به تولید می‌رسند. سینی‌های بهداشتی از قابلیت چاپ در ۴ رنگ مختلف برخوردار هستند. این سینی‌ها کیفیت چاپ بالایی دارند و در هر رنگ و طرحی و در هر تیراژی به چاپ می‌رسند. سینی بهداشتی در مقایسه با نوع معمولی و لمینتی از قیمت کم‌تری برخوردار است.

۲. سینی پلاستیکی شیرینگ

سینی شیرینگ پلاستیکی نوع دیگری از زیره‌های بسته‌بندی هستند که بیشترین کاربرد را در وکیوم محصولات لبنی دارند. این سینی‌ها برخلاف وزن بسیار کمی که دارند دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. در کنار استحکامی که دارند از ویژگی انعطاف‌پذیری نیز برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های این سینی‌ها طول عمر بالای آن‌ها و سختی در آسیب‌پذیری است. این سینی‌ها به علت استحکامی که دارند علاوه بر بسته‌بندی محصولات لبنی برای بسته‌بندی محصولات دیگری همچون روغن‌های قوطی حلبی و دیگر محصولات به کار برده می‌شوند. سینی‌های پلاستیکی موجب می‌شوند محصولات لبنی بدون هیچ‌گونه آسیبی از کارخانه به دست مشتری برسد.

سخن پایانی

در صنایع و مشاغل مختلف برای بسته‌بندی چند محصول در کنار یکدیگر، از شیرینگ و گاهی از سینی شیرینگ استفاده می‌کنند. این سینی‌ها علاوه بر سبک بودن، از استحکام بالا و قیمت مناسب‌تری در مقایسه با جعبه‌های بسته‌بندی برخوردارند. کفی شیرینگ برای بسته‌بندی محصولاتی همچون لبنیات، غذاها، شیشه‌های شیر و… کاربرد دارند. کفی‌های شیرینگ در دو مدل پلاستیکی و مقوایی به تولید می‌رسند.

در پاسخ به این سؤال که کدام‌یک از آن‌ها بهتر است باید گفت کارایی این دو متفاوت است و در بسته‌بندی‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. این محصولات در نوع پلاستیکی و مقوایی، هرکدام برای بسته‌بندی محصولات مختلفی کارایی دارند و در بخظ مربوط به خود از بهترین عملکرد برخوردار هستند. به‌طورکلی نمی‌توان گفت کدام‌یک از آن‌ یکی بهتر است، معمولاً استقامت سینی‌های پلاستیکی بیشتر است و انعطاف‌پذیرتر هستند؛ در مقابل سینی‌های مقوایی قابلیت حضور در چرخه بازیافت را دارند. شما باید باتوجه‌به نیاز خود این سینی‌ها را در جنس و ابعاد متناسب با محصول خود تهیه کنید. سینی‌های شیرینگ در ابعاد و طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند و به‌صورت یک‌نواخت نیستند؛ ازاین‌رو قابلیت تولید در ابعاد استاندارد و غیراستاندارد را دارند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا