تجارت

۹ مشکل و خرابی تلویزیون سونی + راه حل

تلویزیون های تولید شده توسط سونی یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار می باشند، که از نظر کیفیت صدا ، کیفیت تصویر، مصرف بهینه انرژی ، ویژگی های هوشمند و غیره عملکرد فوق العاده ای دارند . اما گاهی اوقات این تلویزیون ها با خطا هایی مواجه می شوند که عمدتاً آن ها به عنوان خطا های رایج تلویزیون های سونی شناخته می شوند.
اگر قصد دارید از تلویزیون ها برند سونی خریداری کنید و یا در حال حاضر صاحب یکی از آن ها می باشید بهتر است با خطا های رایج این تلویزیون ‌ها آشنا شوید و بدانید که در صورتی که با این مشکلات روبرو شدید چه کاری باید انجام دهید. برخی از این مشکلات با استفاده از منوی عیب‌یابی و تغییر دادن تنظیمات رفع می‌شوند؛ اما برای برطرف کردن مشکلات جدی تر نیاز است که بعضی از قطعات تعویض شوند.
در صورتی که تلویزیون سونی شما با مشکلات جدی و سخت افزاری رو به رو شد ، بهتر است که از یک تعمیرکار قابل اعتماد و متخصص کمک بگیرید.

۹ خرابی رایج در تلویزیون های سونی

۱.    تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش یا روشن می شود

اگر تلویزیون شما به صورت تصادفی خاموش یا روشن می شود ممکن است لازم باشد تلویزیون خود را مجدداً تنظیم کنید.  در تلویزیون هایی که سیستم عامل آن ها اندروید می باشد دکمه پاور روی کنترل را برای مدتی نگه دارید . با انجام این کار می توانید تلویزیون خود را در ۶۰ ثانیه دوباره راه اندازی کنید.
در صورتی که تلویزیون مجدداً راه اندازی نشد، این کار را دوباره تکرار کنید.
اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سیستم عامل تلویزیون را بروز رسانی کنید و یا از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
در مورد تلوزیون هایی که اندروید نیستند، ابتدا سیم برق را تلویزیون جدا کنید و برای چند دقیقه بگذارید تلویزیون از منبع برق جدا بماند و سپس دوباره تلویزیون را روشن کنید.
اگر مشکل حل نشد به تعمیرکار مراجعه کنید.

۲.    چراغ روی تلویزیون مرتباً چشمک می زند

اگر چراغ روی تلویزیون شما مرتباً چشمک می زند، باید تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و دوباره آن را تنظیم کنید.

۳.    کنترل در فاصله زیاد نسبت به تلویزیون کار نمی کند

این مشکل یکی از رایج ترین خطاهای تلویزیون های سونی می باشد. برای برطرف کردن آن قبل از این که شروع  به عیب یابی کنید، ابتدا مطمئن شوید که کنترل دارای باتری‌های نو است.
اگر باتری های کنترل شما نو هستند اما همچنان کنترل در فاصله زیاد عملکرد ضعیفی دارد، باید تنظیمات ریموت را برسی کنید.
برای این کار ابتدا باتری ها را از کنترل خارج کنید و سپس دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید. باتری ها را در کنترل گذاشته و دوباره آن را امتحان کنید.

۴.    تلویزیون تصویر را نمایش نمی دهد

اگر تلویزیون شما تصویر را نمایش نمی دهد ابتدا دکمه صفحه اصلی یا Home Screen  را فشار دهید.
اگر منوی اصلی تنظیمات تلویزیون نمایش داده می شود، باید اتصالات بین دستگاه های خارجی را برسی کنید و برسی کنید که آیا آن ها به درستی وصب شده اند یا خیر. همچنین وضعیت سیگنل های دریافتی کانال ها را نیز برسی کنید.
اگر منوی اصلی نمایش داده نشود، ممکن است مشکل از صفحه نمایش تلویزیون باشد که این مشکل باید توسط تکنسین ماهر و متخصص در این زمینه برسی شود.

۵.    تلویزیون صدا را پخش نمی کند

اگر تلویزیون هیچ صدایی را پخش نمی کند باید برسی کنید که خروجی صدا به کجا هدایت می شود.می توانید گزینه مربوط به این بخش را در منوی تنظیمات پیدا کنید. در این بخش از تنظیمات می توانید خروجی صدای تلویزیون خود را انتخاب کنید .
معمولا تلویزیون ها به صورت خود کار بلندگوهایی را که به آن ها وصل می شوند را شناسایی می کنند. اما گر قصد وصل کردن هدفون به تلویزیون را دارید، در برخی از تلویزیون ها ممکن است هدفون به طور خودکار شناسایی نشود و مجبور شوید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

۶.    مشکل در بروز رسانی نرم افزار (Firmware)

از دیگر مشکلات رایج تلویزیون های سونی این است که پس از بروز رسانی نرم افزار، تلویزیون به درستی کار نمی کند. این مشکل را می توان از طریق ریست کردن دستگاه حل کرد.

۷.    کار نکرن برنامه های نصب شده

اگر بر روی تلویزیون خود برنامه ای را نصب کرده اید و کار نمی کند، باید حافظه پنهان و داده‌ها را پاک کنید . برای پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها به  منوی تنظیمات بروید و گزینه System Apps را از فهرست گزینه انتخاب کنید .
بر روی گزینه پاک کردن حاظه پنهان کنید و برسی کنید که آیا برنامه کار می کند یا خیر. اگر همچنان کار نمی کند داده ها را نیز پاک کنید.
اگر این راه مشکل را بر طرف نکرد، برنامه را پاک کنید و آن را دوباره نصب کنید.

۸.    دسترسی به یک برنامه خاص در تلویزیون سونی وجود نداشته باشد

اگر قصد دارید یک برنامه خاص را بر روی تلویزیون خود نصب کنید و آن برنامه در استور وجود ندارد به این معنی است که آن برنامه برای تلویزیون شما در دسترس نیست.
در استور فقط برنامه هایی که برای تلویزیون شما در دسترس هستند نمایش داده می شوند.

۹.    فریز شدن صفحه تلویزیون

در صورت فریز شدن صفحه تلویزیون، اگر تلویزیون شما اندروید است؛ باید سیستم عامل تلویزیون خود را ریست کنید. اما اگر تلویزیون شما اندروید نیست، باید بخش پاور یا برق را مجدداً تنظیم کنید.

امداد تی وی، مرکز تعمیر تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران

اگر با انجام دادن هر یک از موارد بالا تلویزیون شما همچنان با خطا مواجه می شود، می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید و از تعمیرکاران متخصص این مرکز کمک بگیرید.
امداد تی وی در زمینه تعمیر انواع مدل ها و برند های مختلف تلویزیون بیش از ۳۰ سال سابقه و تجربه کاری دارد. متخصصان این مجموعه توانایی این را دارند که مشکلات دستگاه ها را به سادگی برطرف کنند.
مهم ترین خدماتی که امداد تی وی ارائه می دهد شامل  تعمیر تمامی مدلهای تلویزیون سونی ، تعمیرات تلویزیون اسنوا در تهران ، تعمیر تلویزیون دوو در تهران ،          تعمیرات تلویزیون سامسونگ شرق تهران می باشد.
برای درخواست تعمیرکار تلوزیون  در منزل ، با امداد تی وی تماس بگیرید .
۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲
www.emdadtv.com

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا