اجتماعی

راهنمای تمیز کردن و شستشوی انواع پرده

پرده ها با گذشت زمان گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و حتی هاگ قارچ و کپک را بر روی خود جمع می کنند. این موارد می توانند پرده ها و پنجره های شما را کثیف جلوه دهند. به علاوه، هر زمان که پرده های کثیف را باز یا بسته می کنید، گرد و غبار و سایر زباله ها در هوای خانه شما پخش می شوند و در نهایت روی مبلمان و کف خانه شما می‌نشینند و باعث می‌شوند محیط خانه‌تان کثیف به نظر برسد.

چگونه پرده ها را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن پرده ابتدا باید به موادی که پرده از آن ساخته شده است، توجه کنید و آن ها را بررسی کنید.  اگر مطمئن نیستید که چه نوع پرده‌هایی دارید، دستورالعمل‌های تمیز کردن پرده ها را رعایت کنید تا به آن ها آسیب نرسانید.

پرده های پارچه ای

•    تمام قطعات را از پرده جدا کنید.
•    در صورت امکان آن را در فضای باز تکان دهید.
•    آن ها را در حالت چرخش ضعیف ماشین لباسشویی به همراه آب سرد بشویید
•    آنها را با نور غیر مستقیم یا در فضای باز خشک کنید.
•    برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک ، فوراً آن ها را از خشک کن خارج کنید.

پرده های پارچه ای شفاف یا توری

پارچه سبک پرده های شفاف باعث می شود که پرده در هنگام خیس شدن، چروک نشود. به همین دلیل، بهتر است آنها را با دست در یک سینک پر از آب سرد و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی بشویید.

پرده های مخملی

برخی از پرده های مخملی با ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند، در حالی که برخی دیگر به خشکشویی نیاز دارند. برچسبی که روی پرده زده شده است را بررسی کنید تا متوجه شوید که پرده شما از کدام نوع است. پرده های مخملی آستردار باید فقط  در حالت شتسشوی خشک (dry cleaning) شسته شوند.
پرده‌های مخملی بدون آستر را از نظر ثبات رنگ تست کنید. ابتدا یک ناحیه بسیار کوچک را با یک دستمال سفید مرطوب کنید. اگر دستمال رنگی شد، آنها را باید در حالت شستشو خشک تمیز کنید.
اگر دستمال رنگی نشد، پرده ها را با استفاده از آب سرد و نصف مقدار معمول مواد شوینده، بشویید.
پرده های مخملی مرطوب را به طور ملایم و آرام جا به جا کنید تا به پارچه آسیبی نرسد. هرگز آنها را در خشک کن قرار ندهید و همچنین آنها را آویزان نکنید. در عوض، پرده ها را روی یک ملحفه نخی قرار دهید تا خشک شوند.
در دستورالعمل هایی که برای مراقبت از پرده ها داده می شود ممکن است ذکر شود که آنها باید فقط در خشکشویی تمیز شوند.  اگر پرده هایتان گران هستند یا نگران خراب شدن انها هستید، حتماً آنها را به خشکشویی ببرید.
به یاد داشته باشید که پرده های ابریشمی یا پارچه ای را همیشه به خشکشویی ببرید زیرا ان ها قابل شستشو نیست.
با انجام مراحل زیر، می توانید پرده های خود را در فاصله زمانی بین شست و شوها در حالت مناسبی نگه دارید. قبل از تمیز کردن اتاق، پرده ها را به خوبی تکان دهید تا گرد و غبار از آن ها خارج شود. قبل از گردگیری مبلمان و جاروبرقی کردن کف خانه، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا گرد و غبار بنشیند .
پرده های خود را بررسی کنید و لکه هایی را که می بینید با یک اسفنج مرطوب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید.
از برس نرم روی جاروبرقی خود استفاده کنید و پرده ها را از بالا به پایین تمیز کنید .  به بالای چین هایی که گرد و غبار در آن جمع می شود توجه ویژه ای داشته باشید.
اگر پارچه پرده شما بسیار ظریف است، انتهای آن را با یک پارچه بپوشانید. از برس های تیز استفاده نکنید زیرا دندان های آن ها ممکن است به پارچه گیر کرده و پرده های شما را از بین ببرند.

خشکشویی آنلاین ، بهترین راه برای تمیزی انواع پرده

از آنجاییکه پرده ها نقش مهمی در زیبایی منزل یا محل کار دارند ، تمیز بودن آنها اهمیت فراوانی دارد . از طرفی صاف و درست ایستادن در جای مورد نظر نیاز به مهارت در اتوکشی و شستشو دارد . لذا اغلب افراد ترجیح می دهند با سپردن پرده و سایر البسه ها به خشکشویی ، خیال خود را بابت تمیزی قطعی آنها راحت کنند.
برای شستشوی پرده ، لباس های مجلسی و عروس ، پتو و … کافی است از خدمات خشکشویی آنلاین حباب استفاده نمایید .
قیمت شستشوی پرده ، قیمت خشکشویی لباس عروس و قیمت مبل شویی در منزل تهران کاملا رقابتی و توجیه پذیر است و در کمترین زمان انجام می شود.
برای سفارش خشکشویی انواع پرده در تهران با خشکشویی حباب تماس بگیرید.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا