به گزارش تجارت امروز؛ همه از روابط تاریخی خودروسازان ایرانی و فرانسوی با خبر هستند و میدانند با بازگشایی مسیرهای تولید اولین خودروهایی که در ایران تولید خواهند شد متعلق به شرکتهای فرانسوی پژو و رنو خواهد بود؛ اما گویی وزارت صمت قصد تغییر این روند را داردو
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که واردات خودروهای فرانسوی به ایران ازسوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ممنوع و تحریم شده است.
به نظر نمیرسد این تصمیم وزارت صمت تاثیر چندانی روی بازار خودرو داشته باشد و آسیبی هم به صنعت خودروی فرانسه نخواهد زد. در گذشته کل صنعت خودروی ایران به فرانسه متصل بود و در طول ۴۰ سال گذشته این ارتباطات ادامه داشت، اما قبل از اینکه ایران چنین تصمیمی در مورد ممنوعیت واردات از این کشور بگیرد در واقع فرانسویها بازار خودروی ایران را ترک کرده بودند هر چند پایه و اساس صنعت خودروی ایران فرانسوی است.
با این خبر دیگر قرار نیست از این کشور وارداتی صورت گیرد پس میبینیم که این میزان از واردات اصلا در این شرایط اقتصادی ایران تاثیری بر بازار نخواهد داشت. البته شرکت واردکننده سایپا- سیتروئن در لیست شرکتهای واردکننده بود که باید سیتروئن میآورد که با این تصمیم واردات این خودرو هم لغو خواهد شد.
اما از همه مهمتر این است که با روند فعلی که در وضعیت کشور وجود دارد؛ معدود کشورهای اروپایی که حاضر به سرمایهگذاری پر ریسک و البته پر سود در ایران میشدند نیز در حال خروج از ایران هستند.
وضعیتی که میتواند کیفیت خودروهای تولید داخل را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد.
انتهای مطلب