مسکن

همه چیز درباره کارخانه میلگرد نیشابور

میلگرد یکی از تجهیزات مورد نیاز در ساخت و ساز به شمار می‌رود. افرادی که با میلگرد سر و کار دارند، باید بتوانند با کیفیت‌ترین و به صرفه‌ترین کارخانه را برای خرید انتخاب کنند. کارخانه میلگرد نیشابور یکی از کارخانه‌های تولیدی است که این محصول را با کیفیت بالا و کاملاً استاندارد تولید می‌کند و در اختیار خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر سابقه درخشان کارخانه میلگرد نیشابور در زمینه تولید محصولات مرغوب، این کارخانه قیمت بسیار مناسب و به صرفه‌ای را برای محصولات خود در نظر گرفته است. همین موضوع باعث می‌شود که این کارخانه در بین خریداران محبوبیت زیادی داشته باشد و به عنوان یکی از بهترین کارخانه‌های تولید میلگرد شناخته شود.

برای آشنایی بیشتر شما با این کارخانه و کسب اطلاعاتی در مورد تاریخچه آن، محصولات تولیدی و قیمت میلگرد سعی داریم در ادامه توضیحات بیشتری درباره کارخانه آن ارائه کنیم. در صورتی که تمایل دارید شناخت بیشتری نسبت به این کارخانه داشته باشید، ما را همراهی کنید.

تاریخچه ای از کارخانه میلگرد نیشابور

در سال ۱۳۶۸ بخشی از شهرستان نیشابور را برای احداث کارخانه مشخص کردند. سال ۱۳۸۰ کارخانه میلگرد نیشابور یا همان کارخانه فولاد خراسان کار خود را آغاز کرد. در ابتدا این کارخانه به نام نورد فولاد خراسان ثبت شد. اعضای این کارخانه که در بخش فولاد‌سازی مشغول به کار بودند، مدتی در ایتالیا برای دستیابی به مهارت بیشتر و ارائه تولیدات بهتر آموزش‌های لازم را کسب کردند. اقدامات لازم برای راه‌اندازی واحد گندله‌سازی این کارخانه در سال ۱۳۸۹ انجام شد. کارخانه فولاد خراسان در سال ۱۳۹۰ به عنوان یکی از تولید‌کنندگان شمش محصولات خود را روانه بازار کرد. مدتی پس از شروع به کار واحد گندله‌سازی، این کارخانه فروش بریکت را آغاز نمود. به وجود آمدن تحریم‌ها موجب شد این کارخانه مدتی با مشکلات زیادی روبرو شود، اما با تلاش فراوان توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد.

اکنون با افزایش میزان تولیدات، این کارخانه توانسته است بخش اعظمی از نیاز‌های کشور به این محصولات را تامین کند. گسترش تولیدات در این کارخانه سبب شده است تا افراد زیادی (حدود ۵۰۰۰ نفر) در آن جا مشغول به کار شوند. در حال حاضر کارخانه فولاد خراسان یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان فولاد در خراسان است.

همه چیز درباره کارخانه میلگرد نیشابور

محصولات تولیدی کارخانه

محصولات کارخانه فولاد خراسان (نیشابور) با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و رعایت استاندارد‌های لازم تولید می‌شوند. تولیدات و محصولات این کارخانه حاصل تلاش‌های فراوان این مجموعه و پایداری آن‌ها در برابر مشکلات است. ساخت این محصولات با نهایت دقت و مهارت نیرو‌های کار به بهترین صورت انجام می‌شود. این کارخانه که بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد در شرق کشور و واقع در استان خراسان است، محصولات مختلفی را در بازار عرضه می‌کند. این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند رضایت خریداران را جلب کنند. در ادامه تعدادی از محصولات تولیدی این کارخانه را به شما معرفی می‌کنیم.

میلگرد ساده

از میلگرد برای بالا بردن قدرت کششی در ساخت و ساز استفاده می‌کنند. میلگرد ساده آج ندارد. میزان مقاومت کششی میلگرد ساده کمتر است. برای ساخت میلگرد ساده از شمش استفاده می‌کنند. میلگرد ساده طبق استاندارد ملی با شماره ۳۱۳۲ تولید می‌شود. علامت مشخصه این نوع میلگرد س۲۴۰ است. آن را با مقاومت کششی ۳۶۰ تولید می‌کنند. تنش تسلیم در این میلگرد ۲۴۰ است. میلگرد ساده را از سایز ۱۰ تا ۵۰ می‌توان تهیه کرد.

میلگرد آجدار

همان طور که از اسم این میلگرد پیداست، برآمدگی‌هایی به نام آج دارد. این آجدار بودن میلگرد کمک می‌کند تا بهتر در بتن قرار گیرد. با قرار گرفتن این میلگرد در بتن به شکلی محکم به خاطر آج‌های آن، کار نهایی استحکام و مقاومت بیشتری خواهد داشت. تولید این میلگرد طبق استاندارد ملی ۳۱۳۲ است. میلگرد آجدار مقاومت کششی بیشتری نسبت به میلگرد ساده دارد و از مقاومت کششی ۵۰۰ تا ۶۰۰ برخوردار است. تولید میلگرد آجدار از سایز ۱۰ تا ۳۲ انجام می‌شود.

همه چیز درباره کارخانه میلگرد نیشابور

شمش فولادی

یکی دیگر از محصولات کارخانه میلگرد نیشابور شمش فولادی است. این شمش‌ها را در سایز ۱۵۰×۱۵۰ و  ۱۳۰×۱۳۰ تولید می‌کنند. طول شمش فولادی تولید شده در این کارخانه به ۱۲ متر می‌رسد. برای ساخت و تولید این محصول از ترکیب کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، مس، سیلیسیم، نیکل و کروم استفاده می‌کنند.

آهن اسفنجی

با احیای مستقیم سنگ آهن، آهن اسفنجی پدید می‌آید. برای به وجود آمدن آهن اسفنجی نیازی به ذوب کردن سنگ آهن نخواهد بود. از آهن اسفنجی برای تولید محصولات فولادی دیگر استفاده می‌شود. آهن اسفنجی را می‌توان در ریخته‌گری به میلگرد، شمش و یا اسلب تبدیل کرد. بیش از ۸۰ درصد از ترکیب آهن اسفنجی را آهن تشکیل می‌دهد.

نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد زیادی در این صنعت دارند. نبشی بال مساوی تولید شده در این کارخانه دارای سایز ۲۵×۲۵×۳ است و ناودانی‌هایی که در این کارخانه تولید می‌کنند، سایز ۳۰×۳۰×۱۵ تا سایز ۶۰×۶۰×۳۰ دارند.

شش گوش و چهار گوش

طبق استاندارد DIN۱۰۱۴ تولید چهار گوش‌های این کارخانه انجام می‌شود که دارای طول ۱۰ تا ۱۴ میلی‌متر هستند. شش گوش‌های این کار خانه بر اساس استاندارد DIN۱۰۱۵ تولید می‌شوند و طول آن‌ها ۵. ۳۷ تا ۱۵ میلی‌متر است.

قیمت میلگرد نیشابور

کارخانه فولاد خراسان (نیشابور) محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کند. میلگرد یکی از محصولات این شرکت است که به خاطر سطح کیفیت مناسب مورد استفاده افراد زیادی قرار دارد. میلگرد در این کارخانه دارای قیمت بسیار بالایی نیست و می‌توان گفت با وجود کیفیت عالی محصولات از قیمت مناسبی برخوردار است. اما عوامل مختلفی می‌تواند بر قیمت میلگرد اثر‌گذار باشد. با در نظر داشتن شرایط بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای میلگرد بیان کرد.

نکاتی مهم در رابطه با خرید میلگرد

میلگرد از محصولات با کیفیت و پرطرفدار کارخانه فولاد خراسان است. اما برای خرید میلگرد از این کارخانه شما نمی‌توانید به صورت مستقیم اقدام کنید. برای خریدن میلگرد مورد نیاز خود از این کارخانه شما دو راه پیش رو دارید. یکی از راه‌های خرید میلگرد بورس کالا است. این نوع خرید برای کسانی که به میزان کمی میلگرد احتیاج دارند، مناسب نیست؛ زیرا حداقل میلگردی که از این طریق به فروش می‌رسد، حدوداً ۲۲ تن خواهد بود. اما روش دیگر برای خریدن میلگرد شرکت‌های خرید و فروش آهن و فولاد است. در این روش هم باید بسیار دقت داشته باشید که چه شرکتی را انتخاب می‌کنید. شرکت آهن هایپر به نشانی https://ahanhyper.comیکی از شرکت‌های معتبر و ارائه‌کننده آهن آلات است. شما با مراجعه به این شرکت می‌توانید به راحتی از قیمت روز میلگرد و سایر محصولات آگاهی پیدا کنید.

جمع‌بندی

با ارائه این مطالب سعی داشتیم شما را با کارخانه میلگرد نیشابور آشنا کنیم و محصولات آن را به شما معرفی کنیم. این کارخانه تولیدی با سابقه درخشان یکی از بهترین کارخانه‌ها در زمینه تولید فولاد و آهن است که محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهد. انواع مختلف محصولات تولیدی این شرکت بخش زیادی از نیاز کشور را بر طرف می‌کنند. ‌امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره این کارخانه در اختیار شما قرار دهیم.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا