مسکن

فاکتورهای خرید ویلا در شمال

شمال ایران اصطلاحی است مردمی که به سرزمین های سرسبز و کم وسعت در قسمت جنوبی دریای مازندران و شمال کوه البرز اطلاق می شود. راه های اصلی ورود به شمال شامل چالوس، سمنان به ساری، قزوین به رشت، فیروزکوه، جاده های هراز، گردنه حیران و جاده مشهد به گرگان می باشد. به دلیل شرایط اقلیمی بکر، مناطق گردشگری و تفریحی بی نظیر شمال ایران، برای بسیاری از ایرانیان که عمدتا در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند به لحاظ تفریحی و خرید ویلا در این منطقه حائز اهمیت است. حال اگر علاقه مند به سفر و گردشگری هستید مناطق شمالی ایران مکان مناسبی خواهد بود.

استان ها وشهرهای شمالی ایران

شمال ایران شامل استان های گیلان، مازندران و استان گلستان است. که شامل ۵۲ شهرستان به نام های رشت، گرگان، ساری، آمل، بابل، قائم شهر، گنبدکاووس، بندرانزلی، لاهیجان و بهشهر می باشد. هر کدام از این شهرها مناظر بکر و خارق العاده ای دارند که با فاصله اندکی از هم قرار گرفته اند. لذا شما می توانید با گذر از یک شهر به سرعت ه شهر دیگری از شمال ایران برسید.

مکان های دیدنی و تفریحی شمال ایران

شمال ایران علاوه بر شرایط آب و هوایی بی نظیر از مکان های تفریحی بسیاری برخوردار است که می تواند لحظات مفرحی برای شما فراهم کند. هر چند زیبایی های شمال ایران در این متن نمی گنجد اما اگر بخواهیم لیستی از این مکان های زیبای شمال را بگوییم می توانیم به دریاچه الیمالات، رشته کوه های هزار جریب، روستای گردشگری برنت، جنگل دالخانی، پارک قصر بازی رشت، تله کابین لاهیجان، پاراگلایدر هزار پیچ گرگان و اسکله تفریحی بابلسر اشاره کرد.

سوغات و صنایع دستی شمال

اگر قصد سفر به شمال را دارید، طعم غذاهای بهشتی و اصیل ایران را از دست ندهید. سوغات و صنایع دستی شمال ایران به حدی غنی و گسترده است که نمی توان به راحتی همه ی آن مواهب را در این متن گنجاند. با این حال ما به شرح مختصری از آن همه طعم و رنگ بهشتی خواهیم پرداخت. از جمله سوغاتی های محبوب شمال می توان به رشته خوشکبار، کلوچه گردویی، کلوچه فومن، نان کشتا، زیتون پرورده، اربا دوشاب، حلوای به، بادام زمینی، چای معروف لاهیجان، پنیر سیاه مزگی، بادام زمینی، رب انار، رب نارنج، اپل ماهی، دلار نمک سبز و ماهی سفیر اشاره کرد.

صنایع دستی معروف شمال ایران، شامل کلاه و زیرانداز حصیری، رشتی دوزی(قلاب دوزی)، مروار دوزی، بامبو بافی، زیراندازهای نمدی و دیگ های سنگی و مسی می باشد.

فاکتورهای خرید ویلا در شمال

زمان مناسب برای سفر به شمال ایران

شمال ایران به دلیل وجود رشته کوه البرز، ارتفاع شمال، نزدیکی به دریای خزر، پوشش های گیاهی و بادهای محلی دارای آب و هوای معتدل و رطوبتی است.

به دلیل شرایط گرم و خشک ایران سالانه گردشگران زیادی سفر به شمال ایران را انتخاب می کنند. حال اگر می خواهید بدانید چه زمانی برای سفر به شمال مناسب است باید گفت می توان در تمام فصول سال به شمال ایران سفر کرد و از دیدنی ها و آب و هوای بکر آن لذت برد. با این حال فصل بهار با آن آب و هوای بهشتی گزینه مناسب تری برای سفر به شمال ایران است. ماه های تیر و مرداد به دلیل افزایش دما، دارای آب و هوای شرجی است که می تواند برای برخی از افراد کلافه کننده باشد.

خرید ویلا در شمال ایران

شمال ایران، یکی از مناطق مسافر پذیر می باشد که هر ساله مسافران زیادی از ایران و کشورهای خارجی برای تفریح و گردشگری به شمال ایران سفر می کنند. از این رو بسیاری از افرادی که به دنبال اقمتگاه برای استراحت می باشند به دنبال خرید ویلا در این منطقه بکر نیز هستند. حال اگر شما نیز به دنبال خرید ملک در این خطه سرسبز ایران هستید لازم است فاکتورهایی برای خرید ملک در نظر داشته باشید تا بعدها دچار پشیمانی و از دست رفتن سرمایه خود نشوید.

فاکتورهای خرید ویلا در شمال

داشتن ویلای مهندسی شده و خوش ساخت به شما کمک می کند تا از دردسرهای یافتن ویلاهای اجاره ای در امان باشید. حال بیاید به فاکتورهای مورد نیاز برای خرید ویلا در شمال ایران بپردازیم. اولین فاکتور برای خرید، میزان توانایی و بودجه شما برای خرید است. مبلغ اولیه ای برای خرید ویلا در شمال ایران ۴۰۰ میلیون می باشد. این مبلغ با توجه به نرخ تورم و شرایط اقتصادی فعلی حاکم بر ایران می تواند متفاوت باشد.

اینکه کدام شهر از شمال ایران را برای خرید ویلا انتخاب کنیم فاکتور دیگری است که به آن می پردازیم.خرید ویلا در شمال به خرید ویلا در شهرهای مازندران، گلستان و گیلان نیز گفته می شود که هر کدام بر حسب موقعیت قرار گیری از جاذبه های چشم گیری برخوردار است.

استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی، نزدیکی به پایتخت و تعادل ارتباطی بین دو استان گلستان و گرگان که بین این دو استان برقرار کرده است، همواره مورد توجه خریداران ویلا در این منطقه می باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه اشت تنوع بسیار بالای ساخت ویلا (ویلای ساحلی، ویلای جنگلی و ویلای کوهپایه ای) در این شهر است.

استان گلستان یکی دیگر از شهرهای شمالی ایران برای خرید ویلاست. این استان در منطقه گرم تری واقع شده و به دلیل دسترسی به استان خراسان مورد توجه است. با این حال استان گلستان به لحاظ شرایط بکر و بی نظیر آب و هوایی، سبک زندگی جذاب روستایی وسرسبزی و طراوت بیشترازاستان گلستان مورد توجه است.

وجود روستاهای ییلاقی شمال ایران، دسترسی ویلاهای شهرکی به ساحل امن و آرامش بخش، وجود ویلاهای زیبا و مثال زدنی و دسترسی به بهترین امکانات محلی و شهری از دلایل اهمیت موقعیت ویلاهای شمال برای خرید می باشند.

https://gillim.ir/property-type/villa/

اکثر ویلاهایی که در شما ایران تهیه می شوند به شکل های همکف، نیم پیلوت، نیم دوبلکس، دوبلکس و تریبلکس ساخته می شوند.

فاکتورهای خرید ویلا در شمال

مزایای خرید ویلا در شمال ایران

خرید ویلا اگر با کسب اطلاعات قبلی همراه باشد می تواند کار راحتی باشد و به  نوعی سرمایه گذاری پول و سرمایه است. با خرید ویلا می توانید دسته جمعی به سفر بروید بدون اینکه نگران محل اقامت و هزینه های سرسام آور هتل و سوئیت  خود باشید. از طرفی خرید ملک در شمال ایران نوعی سرمایه گذاری منطقی پول و سرمایه است. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که همه ی شهرهای شمال ایران  با توجه به متفاوت بودن نرخ قیمت برای خرید ملک مناسب همه ی اقشار جامعه نیست.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا