اینترنت

آشنایی با تکنولوژی های جدید در حوزه سئو سایت ۲۰۲۳

صنعت بهینه سازی موتورهای جستجو به طور مداوم در حال ایجاد نوآوری است. به همین ترتیب، فن‌آوری‌های جدید به طور مرتب ظهور می‌کنند تا به بازاریابان و توسعه‌دهندگان کمک کنند تا استراتژی تولید محتوای خود را برای دستیابی به نتایج جستجوی ارگانیک بهتر ساده‌تر کنند.

به شما پیشنهاد می کنم برای آموزش مبتدی سئو به وب سایت آکادمی فرصت مراجعه کنید.

در نتیجه، برای اطمینان از اینکه برند شما در نتایج موتورهای جستجو مرتبط باقی می‌ماند، به یک متخصص سئو نیاز دارید تا با این فناوری‌های در حال تغییر سریع و آخرین روندها در بازاریابی آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر سازگار شود.

نوشته های مشابه

عقب نمانید برای دستیابی به مشتری بالقوه خود، برنامه بازاریابی موتور جستجوی شما باید رسانه های اجتماعی، لینک سازی، بازاریابی ایمیلی، تحقیقات کلمات کلیدی، گوگل ادوردز، بک لینک ها و (البته) محتوای جدید و عالی را با هم ترکیب کند.

هنگامی که در رتبه بندی موتورهای جستجو شروع به ارتقاء کردید، مخاطبان هدف شما را پیدا خواهند کرد.

یاد بگیرید که فرآیند سئوی خود را مقیاس بندی کنید، از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید، تمام موارد حیاتی وب خود را تغییر دهید و یک نتیجه جستجو با کیفیت بالا ایجاد کنید.

این کار را با اجرای این هفت نوآوری در بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان جزء اصلی استراتژی بازاریابی خود انجام دهید.

سئو یک صنعت فعال به حساب می آید که صورت متداوم در حال تغییر و تحول است و روز به روز تکنولوژی سئو رو به رشد و پیشرفت می باشد.

شیوه ای  که تا همین چند هفته پیش نتایج خوبی را به شما ارائه می داده است، احتمالدارد که دیگر نتیجه مطلوبی که به دنبالش هستید، برای شما نداشته باشد.

به عنوان یک متخصص سئو باید با آخرین ترند سئو و تکنولوژ‌ی سئو روز آشنایی داشته باشید تا بتوانید خود را با نیازهای مدام در حال تغییر این صنعت، هماهنگی پیدا کنید.

بدین ترتیب است که می‌توانید در مسابقه سئو از رقیبان خود سبقت بگیرید و در کسب‌وکار خود تاثیرگذار تر حضور پیدا نمایید.

در ادامه  به معرفی ۷ ترند و تکنولوژی نوظهور در حوزه سئو می پردازیم و می گوییم که به چه صورت این تکنولوژی‌ها می‌توانند برروی کار شما، به عنوان یک متخصص سئو، اثر گذارند.

آشنایی با تکنولوژی های جدید در حوزه سئو سایت ۲۰۲۳

Core Web Vitals:

یکی از تکنیک های نوین سئو سایت در جهت شیوه رتبه‌ بندی سایت‌ ها،  Core Web Vitals می‌باشد به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌ بندی سایت‌ ها در سال ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفت.

Core web vitals که ترجمه آن به معنی  وب هسته های اصلی است، در واقع تشکیل شده از ۳ پارامتر کاربردی و کلیدی در تجربه کاربران از صفحات وب و سرعت آنها هستند که به شرح زیر می باشد:

  • CLS: تغییر زیاد آیتم های صفحه
  • FID: زمان لود اولین آیتم با برخورداری از خاصیت تعامل با کاربر.
  • LCP: مدت زمان لود شدن بزرگترین آیتم صفحه

بر اساس سرعت لود وب سیات یکی از مهمترین عامل ها به منظور سئو سایت معرفی می شود. از به روز ترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ می توان به توجه بیشتر جهت بهینه بودن سایت و صفحات آن اشاره کرد.

در اولین قدگام توصیه می شود که وبسایت خود را بهینه‌ سازی نمایید  تا سرعت لود صفحات سایت شما افزایش یابد. با توجه به این که از Core Web Vitals در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، شاید خیلی ها هنوز به طور کامل و دقیق از آن اطلاعاتی نداشته باشند.

بدین ترتیب پیشنهاد می شود که به سرعت وب سایت خود را با فاکتورهای گوگل Core Web   Vitals بهینه کنید تا در بهبود رتبه تز نتایج خوبی برخوردار شوید. این الگوریتم بیشتر بر بهبود Page Experience تسلط دارد.

یکی از مباحث جذابی که می خواهیم به شما معرفی کنیم ، میزان ثروت متولدین هر ماه می باشد که با کلیک بر روی لینک می توانید آن را ببینید

از جدیدترین تکنیک های سئو؛  الگوریتم Passage Ranking:

الگوریتم  Passage ranking یکی از جدید‌ترین تکنیک های سئو محسوب می شود و به گوگل اجازه می‌دهد تا تنها یک قسمت از یک صفحه را رتبه دهی کند.

برای اینکه بهتر متوجه شوید فکر کنید که فرض کنید که یک کاربراز محتوایی که تهیه کره اید، یک سوال به خصوصی داشته است.

اما  محتوای شما بسیار طولانی است و کاربر نمی‌تواند در میان آن محتوا طولانی ، به جواب سوال خود دست پیدا کند.

الگوریتم Passage ranking تنها بخشی از متن که پاســخ نزدیک‌ تری به پرســش کاربران دارد  را ارائه و رتبه‌ بندی کرده و به نمایش در می آورد.

اما مهمترین نکته این است که باید آن را در نظر داشته باشید این است که باید در نگارش محتوای خود تمام دقت خود را به کار بگیرید. هر قسمت از متن شما بایستی به طور کامل پاسخ شفاف و مشخصی برای یک پرسش یا یک ابهام ارائه دهد.

آشنایی با تکنولوژی های جدید در حوزه سئو سایت ۲۰۲۳

Featured Snippe جدیدترین تکنیک سئو

از جدیدترین تکنیک های سئو سایت، الگوریتم Featured Snippe یا پاسخ ویژه را می توان معرفی کرد که بسیار مورد توجه می‌باشد.

احتمال دارد این الگوریتم در آینده رشد و پیشرفت بسیاری کند و به منظور بهبود تجربه کاربران، آپدیت شود.

در اکثر مواقع وقتی به جستجو یک عبارت سـوالی در گوگل می پردازید، یک باکس متنی ویژه در بالای نتایج گوگل برای شما به نمایش در می آید که پاسخ سوال شما را در یک پاراگراف و با ظاهری ویژه ارائه کرده است.

این باکس دربردارنده توضیحاتی کوتاه در پاسخ به سوال شما است که از یک صفحه اینترنتی مورد اطمینام اخذ شده است. در این اسنیپت‌ها مواردی که ذکر شده است عبارتست از: آدرس وب سایت، تصویر شاخص و عنوان آن .

این الگوریتم بسیار شبیه  به الگوریتم Passage ranking می باشد. بر این اساس به نظر می‌رسد که بایستی محتوا خود را از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار داهید  و بر آن نظارت داشته باشید

جدیدترین تکنیک سئو سایت؛ هدف جستجو یا  Search Intent

به کارگیری از تکنیک هدف از جستجو می‌تواند کمک قابل توجهی به متناسب کردن محتوای شما بر اساس  نیاز کاربران داشته باشد. همانگونه که می دانید هدف اصلی گوگول این است که برای کاربران تجربه های کاربری بهتری را به وجود آورد.

بر این اساس محتوای شما بایستی بتواند پاسخگو به نیاز کاربران باشد. به منظور درک بهتر این موضوع بایستی بعد از برگزیدن موضوع و ‌ایده نگارش محتوا، خود را به جای کاربر قرار دهید  تا بتوانید هدف از جستجوی مو ضوع را به طور کامل متوجه شوید.

در این حالت می‌توانید برای نگارش محتوا دید باز تر و تجربه مطلوب تری داشته باشید. از جدیدترین تکنیک های سئو ۲۰۲۲، توجه به هدف از جستجو کاربر و ارائه پاسخ مناسب برای آن است.

در نظر داشته باشید که دوره سئو برای گوگل تمام شده و چیزی که بیشتر از قبل باید به آن توجه کنید این است که شما باید بیشتر از هرچیز دیگری بر کاربران خود تمرکز کنید.

هدف جستجوی کاربر بسیار حائز اهمیت است که باید آن را در نظر داشته باشید.

جستجوی بصری

Visual Search  یا جستجوی بصری یکی از جدید‌ترین الگوریتم‌ ها و تکنیک های سئو  می‌باشد. تمام تمرکز این الگوریتم به جستجو‌های صوتی و تصویری می باشد. شاید خیلی از ایرانیان هنوز از ویژگی جستجوی تصویری گوگل شناخت کافی نداشته باشند.

اما lens گوگل یک ابزار تقریبا تازه به حساب می آید که شرایط را برای شما فراهم می کند که چیز‌هایی که در اطراف خود مشــاهده می‌کنید را با به کارگیری از دوربین تلفن همراه خود و به صــورت تصویری به جستجوی آن بپردازید.

در حال حاضر جستجو‌های تصویری در میان کاربران  به صورت انبوهی از طریقPinterest  صورت می گیرد. هوش مصنوعی لنز گوگل نیز هم اکنون این قابلیت را دارد که تا ۱۵ میلیارد شیّ گوناکون را به صورت تصویری شناسایی کند.

جستجوی بصری چه تاثیری بر سئو دارد؟ همانطور که می دانید، گوگل رتبه بندی را  تنها به محتوا‌های متنی اختصاص نمی دهد. بلکه آنچیز که گوگل به تازگی تمرکز زیادی بر آن داشته است، محتوا‌های غیر متنی از جمله محتوا‌های صوتی، تصویری و ویدیویی است.

از جدیدترین تکنیک های سئو می توان به   Video Marketingاشاره کرد.

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، امروزه علاوه بر محتواهای متنی، محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی از اهیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی محتوا، بر سئو وبسایت شما بسیار تاثیرخواهد داشت. زیرا امروزه با توجه به بالا بودن رشد تکنولوژی، کاربران کمتر به دنبال خواندن مطالب می باشند.

اما می توان با صرف هزینه و وقت کمتر، در صورتی که با می‌توان با محتواهای صوتی، تصویری و یا ویدئویی متناسب با نیاز کاربران، در اختیار آنها قرار داد.

توجه داشته باشید در محتواهای خود به  تمامی ابهامات و سؤالات کاربران پاسخی شفاف و کامل بدهید.. برای این منظور پیشنهاد می شود از کلمات کلیدی گوناگون و هرآنچه که احتمال دارد برای کاربران و یا موتورهای جستجو مهم باشد را در محتوای خود جای گذاری کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از اقدامی به هر کاری ابتدا تحقیات کلمات کلیدی را انجام نمایید.

محتواب خود را به طور مرتب و پیوسته بروزرسانی کرده و کیفیت محتواهای خود را بالا ببرید. محتواهای جامع، کامل و طولانی شانس بیشتر و مورد توجه بسیاری قرار می گیرند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا