اقتصاد خرد

بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

کتاب ها سوالات امتحانی عمومی و تخصصی و منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ + مشاوره قبولی در آزمون سردفتری

به طور کلی در منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ دو گروه از دروس عمومی و اختصاصی پرسیده می شود که اساس دروس عمومی بیشتر در مقطع دبیرستان علوم انسانی و منبع دروس اختصاصی منبع رسمی مرتبط موضوعات می باشد. قانون، قانون ثبت، قانون و مقررات اسناد رسمی، حقوق جزا و حقوق تجارت.
در حال حاضر آزمون های متعددی برای ورود وکلا به بازار کار در این کشور برگزار می شود. آزمون وکالت، آزمون حقوق و آزمون حقوق از جمله آزمون های حقوقی است که هر ساله به طور منظم برگزار می شود. آزمون سردفتری که به دلیل اشباع ظرفیت فعلی به طور نامنظم و هر چند سال یک بار توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می شد نیز یکی از این آزمون ها برای ورود به بازار قانونی است: این یک کار حرفه ای است.

نکته قابل تامل این است که دانستن بهترین منابع برای آزمون سردفتری و پرهیز از سردرگمی منابع متعدد و تکراری مانند هر آزمون دیگری اولین قدم برای موفقیت در آزمون سردفتری است. به همین دلیل در این مقاله به ارائه منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ می پردازیم با این توضیح که در قسمت اول دروس و منابع عمومی آزمون سردفتری ۱۴۰۱ و در قسمت دوم توضیحاتی در مورد آزمون دروس و منابع ویژه آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را توضیح خواهیم داد.

منابع عمومی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

داوطلبانی که مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون سردفتری را ارائه کرده و در این آزمون ثبت نام کرده اند، در گام دوم به دنبال منابع آزمون سردفتری هستند تا با انتخاب بهترین منابع آزمون سردفتری شانس خود را برای قبولی آزمون سردفتری ۱۴۰۱ افزایش دهند. از خواندن منابع غیر ضروری و تکراری خودداری کنید تا به نتیجه مطلوب برسند.

برخلاف آزمون هایی مانند آزمون وکالت و آزمون وکالت که هر ساله به طور منظم برگزار می شود، آزمون سردفتری هر چند سال یکبار برگزار می شود. آخرین آزمون سردفتری در سال ۱۳۹۶ برگزار شد. طبق دفترچه سوالات این آزمون، ۴ درس ادبیات فارسی، زبان عربی، شریعت و معارف عمومی و هوش، برنامه عمومی آزمون سردفتری را تشکیل می دهند.

بنابراین، اگرچه هنوز فرمول آزمون سردفتر ۱۴۰۱ اعلام نشده است، اما با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون سردفتر ۹۷ می توان گفت که سرفصل های آزمون سردفتر ۱۴۰۱، تعداد سوالات و ضرایب آن هاست. آزمون مطابق جدول زیر می باشد. همچنین بهترین منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در قسمت عمومی در آخرین ستون جدول زیر آمده است.

دروس و منابع عمومی آزمون سردفتری ۱۴۰۱

دروس آزمون تعداد سوالات منابع ( ارائه شده توسط سامانه مشاوره حقوقی )
ادبیات فارسی: علوم انسانی و کتاب ادبیات دبیرستان برای مطالعه بیشتر: زبان و نگارش فارسی اثر حسن احمد گیوی، جمعی از نویسندگان و دستور زبان فارسی اثر حسن انوری
عربی: کتاب عربی دوره راهنمایی برای علوم انسانی و مطالعات تکمیلی: مروری جامع بر زبان عربی در ادبیات فارسی (قسمت های ۱ تا ۵) نوشته محمد حسین بیوت
احکام شرعی : معارف و دستورات و اندیشه های اسلام نوشته محمد علی عزیزی
اطلاعات عمومی و هوش: منابع موجود در سطح ریاضی و هوش دبیرستان

داوطلبان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ توجه داشته باشند که قبل از تصمیم گیری نهایی برای ثبت نام در آزمون سردفتری ۱۴۰۱ و قبل از تهیه منابع مطالعاتی این آزمون از واجد شرایط بودن ثبت نام خود اطمینان حاصل کنند. ۱۴۰۱ معاینه اسناد رسمی. زیرا در صورت عدم احراز شرایط ذکر شده ثبت نام آنها لغو خواهد شد.

لازم به ذکر است که اگر چه کتاب معارف و احکام و اندیشه های اسلام تالیف محمدعلی عزیزی ویژه آزمون شغلی تألیف و گردآوری شده است، اما از آنجا که این کتاب خلاصه ای از مباحث مهم و اصلی دین و کتاب زندگی دوره اول و دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین مهم ترین نکات در مبحث درس احکام اسلامی دانشگاه به عنوان منبعی جامع برای یادگیری درس احکام شرعی ۱۴۰۱ مورد استفاده داوطلبان قرار می گیرد.

بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

منابع دروس تخصصی آزمون سردفتری اسناد رسمی

با توجه به سال ۲۰۱۷ دفترچه سوالات آزمون سردفتری، ۵ سوال موضوعی به عنوان دروس تخصصی آزمون سردفتری برگزار می شود: حقوق مدنی، حقوق ثبت، دفتر اسناد رسمی، حقوق جزا و حقوق تجارت دروسی هستند که از جمله سوالات آزمون سردفتری می باشند.

بنابراین با توجه به دفترچه آزمون سردفتری ۱۳۹۶ موضوع امتحانی، تعداد سوالات و تناسب آن ها در آزمون ۱۴۰۱ در جدول زیر تعریف شده است. همچنین می توانید بهترین منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را در قسمت تخصصی در ستون آخر جدول زیر بیابید.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ملیت : همانطور که در راهنمای برگزاری آزمون سردفتری ذکر شده است، هنوز تاریخ دقیق این آزمون اعلام نشده است. اما حتی اگر احتمال بالایی هم باشد، باید برای آن آماده باشید. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنیم برنامه ریزی و یادگیری خوب است.
نکته دیگر این است که چه نوع سؤالاتی در انتظار ما است. متاسفانه برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از منابع موفق نمی شوند و نه تنها وقت خود را تلف می کنند بلکه باید منتظر آزمون مجهول دیگری نیز بمانند.

بعد از قبولی در آزمون کتبی نوبت به مصاحبه آزمون سردفتری می رسد. این مرحله نیز بسیار مهم است و باید با محتوای دوره خاص و سایر جنبه های عمومی آشنا شوند. به نظر می رسد دریافت این موارد از طریق مشاوره راحت تر باشد. بنابراین توصیه می شود از مشاوره های متخصصین در این زمینه اکیدا استفاده کنید.

بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

دروس و منابع اختصاصی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

خدمات آزمون تعداد سوالات منابع ( معرفی شده توسط سامانه مشاوره حقوقی )
حقوق مدنی : قانون مدنی در نظام حقوقی کنونی، تالیف ناصر کاتوسیان – اقدام حقوقی، تالیف دکتر ناصر کاتوسیان – مسئولیت مدنی (تعهدات خارج از قرارداد)، تالیف حسین صفایی و حبیب الله رحیمی – درس هایی از برخی عقود (۱و۲) ، نوشته ناصر کاتوسیان- نوشته شفیع وسیات وریسون نوشته ناصر کاتوسیان- قانون مسئولیت مدنی- قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶- قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۷۶- آزمون: مجموعه چهار سؤال امتحانی مدنی ، اثر مجید قربانی لاچوانی
قوانین ثبتی : قوانین ثبتی توسط غلامرضا شهری – مجموعه بخشنامه ها و رهنمودهای ثبتی غلامرضا خجتی اشرفی – قانون ثبت املاک و اسناد و مقررات مربوط – مقررات اجرای اسناد رسمی – آزمون: مجموعه سوالات حقوقی درجه بندی شده نوشته رضا شکری
قوانین و مقررات دفتر اسناد رسمی : قوانین و مقررات دفتر اسناد رسمی
حقوق جزا : حقوق جزای عمومی دکتر اردبلی مجموعه ۳ جلدی – متن حقوق – تست : شادی عظیم زاده حقوق جزا – دکتر میر محمد صدیقی ۳ جلد ویژه حقوق جزا – متن حقوق – تست : حقوق جزا شادی عظیم زاده
حقوق اقتصادی : حقوق اقتصادی در نظام حقوقی فعلی فرشید فرهنگیان – تست: مجموعه سوالات با چهار پاسخ ممکن حقوق اقتصادی مجید قربانی

برای اطلاعات بیشتر در مورد منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ می توانید به وب سایت دانش گذار https://www.daneshgozar.com/ مراجعه نمایید. همچنین کارشناسان مشاور تحصیلی دانش گذار آماده پاسخگویی تلفنی به سوالات شما در مورد منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ با مشاور حقوقی می باشند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا