اجتماعی

چگونگی مشاوره حقوقی آنلاین

پیشرفت علم باعث شده است که تمامی حوزه‌های مختلف، با سرعت به سمت تخصصی شدن به پیش روند. با وجود اینکه تا حدود یک قرن پیش شما می‌توانستید افرادی را بیابید که در چند علم مختلف متخصص بودند، اما این موضوع امروزه ابداً امکان‌پذیر نیست. حوزه‌ی حقوق نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل است که مشاوره‌های حقوقی، امروزه بسیار بیشتر از گذشته مورد استفاده‌ی تمامی افراد جامعه و به‌خصوص صاحبین کسب و کار قرار می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین را برای شما توضیح داده و در نهایت به این نتیجه برسیم که استفاده از این سرویس می‌تواند تا چه اندازه برای کسب و کار ارزشمند باشد.

آیا واقعاً به مشاوره حقوقی نیاز داریم؟

اجازه دهید موضوع را با یک سؤال نسبتاً ساده شروع کنیم؛ آیا واقعاً به مشاوره‌ی حقوقی نیاز داریم؟ اهمیت این موضوع تا چه حد است؟ آیا هزینه‌ای که در این راه صرف می‌کنیم، به صرفه و ارزشمند است؟

اینها همه سؤالاتی است که احتمالاً در ذهن همه‌ی ما وجود دارد. اما اگر نگاهی منطقی به موضوع بیندازیم، به پاسخ آن نیز خواهیم رسید. ذکر چند مثال می‌تواند ذهنیت ما را نسبت به موضوع بیشتر روشن کند.

به‌عنوان اولین مثال، فرض کنید شما کسب و کاری دارید و برای توسعه‌ی این کسب و کار، نیاز به استخدام چند کارمند در موقعیت‌های شغلی متفاوت هستید. برای این کار قطعاً به قراردادهای کاری نیاز دارید. اما اگر این قرارداد به‌صورت حرفه‌ای تنظیم نشده باشد، ممکن است در طول کار مشکلاتی را ایجاد کند. این مشکلات حتی می‌تواند تا حدی جدی شود که کار به مراجع قانونی حل اختلاف بین کارگر و کارفرما نیز بینجامد. در نظر داشته باشید که حتی در این قائله پیروز هم شوید، باز هم با توجه به از دست دادن یک نیروی کاری و مدت زمانی که برای حل و فصل موضوع صرف کرده‌اید، قطعاً متضرر شده‌اید.

احتمالاً اطلاع دارید که چند سالی است برای بودجه‌بندی کشور، حساب ویژه‌ای روی درآمدهای مالیاتی باز شده است. تفسیر قوانین مختلفی که در این حوزه وضع گردیده، مانند قانون مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم، اصلاً کار ساده‌ای نیست. بسیاری از بندها و تبصره‌های این قوانین ممکن است در ظاهر با یکدیگر متناقض باشند. به همین دلیل است که همواره توصیه‌ی مؤکد می‌کنیم تا برای اینکه بتوانید از معافیت‌های قانونی مالیاتی بهره‌مند شوید و البته نیاز به پرداخت مالیات بیشتر نشوید، حتماً از مشاوره‌های حقوقی و مالیاتی استفاده کنید.

اگر چه می‌توان مثال‌های متعددی در زمینه‌ی قوانین مربوط به حوزه‌ی کسب و کار و لزوم استفاده از خدمات مشاوره در این موارد زد، اما همان دو مثال نیز به قدر کافی اهمیت این موضوع را نشان می‌دهند.

 مشاوره‌ی حقوقی آنلاین، مزایا و معایب

حالا که با اهمیت مشاوره‌ی حقوقی آشنا شدیم، بهتر است راهکارهای استفاده از این خدمات را نیز بیشتر بشناسیم. همان‌طور که می‌دانید، استفاده از خدمات مشاوره از دیرباز به‌صورت حضوری و یا تلفنی وجود داشته است. اما پیشرفت تکنولوژی اینترنت و استفاده از آن در تمامی امور روزمره باعث شده است تا خدمات مشاوره‌ای از این فناوری استفاده کرده و حالا دیگر استفاده از این خدمات بسیار ساده‌تر از قبل گردد.

در مشاوره‌ی حقوقی آنلاین، کافی است شما یک دستگاه متصل به اینترنت داشته باشید. به این ترتیب با استفاده از پلتفرم‌های متعددی که برای برگزاری جلسات آنلاین طراحی شده است، به راحتی قادر خواهید بود تا جلسات مشاوره‌ای خود را برگزار کنید.

استفاده از خدمات آنلاین مشاوره‌ی حقوقی مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • هزینه‌ی کمتر: با توجه به اینکه نیازی نیست تا به‌صورت حضوری در دفترکار مشاور حاضر شوید، استفاده از این سرویس هزینه‌ی کمتری را برای شما خواهد داشت.
  • دسترسی به مشاور بدون محدودیت مکان و زمان: تکنولوژی اینترنت باعث می‌شود تا شما بتوانید بدون اینکه نگران بُعد مسافت و یا محدودیت زمان باشید، به راحتی با مشاور خود در تماس بوده و نکات حقوقی مدنظر خود را از او بپرسید.
  • امکان ارسال اسناد: مشاور شما برای اینکه بتواند خدمات مناسبی به شما ارائه دهد، به مستنداتی نیاز دارد. با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید تمامی اطلاعات موردنظر را به سرعت و راحتی برای مشاور ارسال کنید.

اما در عمل، مشاوره‌ی حقوقی آنلاین ایراد آنچنانی ندارد. صرفاً اختلال اینترنتی مقطعی که در برخی از موارد ممکن است اتفاق افتد، تنها مورد منفی استفاده از این سرویس‌ها است که آن هم با توجه به مزایای متعددی که دارد، ایراد آنچنانی تلقی نخواهد شد. اطلاعات تکمیلی در این مورد را می‌توانید در وب سایت فردا نیوز مطالعه کنید.

چگونگی مشاوره حقوقی آنلاین

جمع‌بندی

استفاده از مشاوره، حالا دیگر در بسیاری از حوزه‌های تخصصی کاربرد دارد و علم حقوق هم یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها است. با توجه به وجود قوانین متعدد در کسب و کارها، اشراف به مبانی حقوقی در این رابطه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله در مورد اهمیت مشاوره حقوقی آنلاین صحبت کردیم. اگر در این مورد به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مقاله‌ای را که در همین خصوص در وب سایت فردا نیوز منتشر شده است، مطالعه کنید.

منبع : فردا نیوز

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا