اجتماعی

ساخت وسایل کمک آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی

امروزه بسیاری از معلمان و والدین در تدریس و فهماندن مطالب ریاضی بخش های مختلف به دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه با مشکلات بسیاری روبرو هستند که از جمله آن‌ ها می ‌توان به جدید بودن مطالب و نیز عدم استاندارد سازی آن ها اشاره کرد.

به علت اهمیتی که مقطع ابتدایی در تحصیل و آموزش کودکان دارد معلمان و والدین تمامی تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا مطالب درسی را به بهترین نحو ممکن به دانش آموزان آموزش دهند. برای این کار از وسایل کمک آموزشی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

محتوای کتاب ریاضی چهارم ابتدایی

پیش از آن که به چگونگی ساخت وسایل کمک آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی اشاره نماییم بهتر است نخست با محتوای کتاب ریاضی چهارم ابتدایی آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام وسیله را می توانید بسازید و قصد دارید کدام یک را خریداری نمایید. پس از بررسی دقیق کتاب ریاضی چهارم ابتدایی متوجه خواهید شد که به ابزارهایی که در ادامه توضیح می دهیم نیاز پیدا می کنید.

جدول آموزشی چند منظوره و نوار ارزش مکانی

با یک جستجوی ساده در کتاب ریاضی چهارم ابتدایی متوجه خواهید شد که با استفاده از جدول آموزشی چند منظوره فرزند شما قادر خواهد بود که الگوهای تصویری شمارش مفاهیم جمع و تفریق و مفاهیم ضرب تقسیم را به خوبی فرا گیرد. به علاوه نوار ارزش مکانی آموزش هرچه بهتر ارزش عددی کمک می کند.

پازل آموزشی جدول ضرب

ساخت وسایل کمک آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی

با اهمیت یادگیری و تسلط بر جدول ضرب که از مهم ترین گام های یادگیری محاسبات است آشنا هستید! تسلط کافی بر روی جدول ضرب تنها با تکرار و تمرین امکان پذیر می گردد. در صورتی که از پکیج آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی ارائه شده در وب سایت ریاضی بازی آریو استفاده نمایید، می توانید با شیوه ای نوین آموزش و تمرین جدول ضرب پرداخته و کودک شما به جدول ضرب به چشم یک بازی نگاه کند.

کوئیزنر

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که کوئیزنر پایه چهارم چه تفاوتی با کوئیزنر کلاس دوم دارد؟! در پاسخ باید گفت که کوئیزنر چوبی آریو یک ابزار کمک آموزشی است که از چوب ساخته شده و در پکیج آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی قرار گرفته است.

با استفاده از این کوئیزنر دانش آموزان می توانند مفاهیم اعداد زوج و فرد، جمع و تفریق اعداد سه رقمی، تناظر، جمع و تفریق، آموزش مضرب های اعداد، قابلیت تقسیم، مفاهیم ضرب، آموزش اعداد ۱۰۰۰ و… را به خوبی فرا گیرند.

جورچین آموزشی اعشار

در اعداد اعشاری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی اندکی دشوار به نظر می رسد. با استفاده از جورچین و بازی و سرگرمی می توان درک این اعداد را برای دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی آسان تر نمود. به همین علت آریو برای ملموس کردن اعداد کسری اقدام به طراحی و تولید یک جورچین آموزشی کرده است که با استفاده از آن دانش آموزان قادر خواهند بود اعداد را از نظر ارزشی به خوبی تشخیص دهند.

ست گونیا و نقاله و خط کش

این ابزارها از جمله آن وسایل کمک آموزشی هستند که بر خلاف ساعت آموزشی قادر نخواهید بود که آن ها را طراحی کرده و بسازید. یادگیری زوایا و درجه های آن نخستین بار در کلاس چهارم ابتدایی آغاز می گردد.

دانش آموزان این مقطع برای نخستین بار با گونیا و نقاله کار کرده و چگونگی کاربرد خط کش برای آن ها توضیح داده می شود. تهیه و خریداری یک ست کامل می تواند جذابیت یادگیری را برای کودکان شما هیجان انگیز تر نماید.

دایره های کسری

یکی دیگر از شیوه هایی که مفهوم کسر را برای دانش آموزان ملموس ساخته و به درک عمیق آن کمک می کند بازی با دایره های کسری است. ساخت این وسیله کمک آموزشی راحت بوده اما با این حال می ‌توان آن را با کیفیت بیشتر با جنس چوب که به قطعات مساوی تقسیم شده است خریداری نمود.

ساعت گرد آموزشی آریو

در ابتدای کار یادگیری ساعت برای دانش آموزان امری کسل کننده و سخت خواهد بود. در صورتی که ساعت آموزشی به خوبی طراحی شده و دارای کیفیت و جذابیت بالایی برای دانش آموزان باشد علاقه بسیاری برای کاربران داشته و مفهوم ساعت را به خوبی فرا خواهند گرفت. بنابراین پیشنهاد می کنیم که ساعت آموزش آریو را از دست ندهید!

شابلون و مکعب گسترده اشکال هندسی

یادگیری هندسه و محاسبه مساحت ها از دیگر مباحثی است که در ریاضی چهارم ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده می شود. این موضوع همواره سخت بوده و در آن برای بسیاری از دانش آموزان خصوصاً دانش آموزانی که در درک ریاضی دچار مشکل هستند مسئله ساز خواهد بود. شابلون ها و مکعب های گسترده اشکال هندسی می ‌توانند تشخیص اشکال مختلف را برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی راحت تر کنند.

سایر وسایل کمک آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی

موارد نام برده شده از جمله ابزارهایی هستند که دانش آموز مقطع چهارم ابتدایی برای یادگیری هر چه بهتر این درس و درک صحیح آن بهآاین ابزارها نیاز دارد. علاوه بر موارد یاد شده ابزارهای دیگری همانند اسکناس آموزشی و سکه آموزشی، اعداد دیجیتال، صفحه چرخنده، چرتکه آموزش ریاضی، تانگرام و سایر اسباب بازی های آموزشی از وسایل مهم مورد نیاز برای ریاضی مقطع چهارم ابتدایی باشد.

آموزش ریاضی چهارم ابتدایی با بازی

همان گونه که می دانید کودکان و دانش آموزان بر اساس روحیه خاصی که دارند به دنبال بازی و سرگرمی های متفاوتی بوده و از طریق آن می توانند موارد بسیاری را یاد بگیرند. معلمان و والدین می ‌توانند این موضوع را به عنوان یک فرصت در نظر بگیرند.

بدین شکل که با استفاده از خلاقیت های خود اقدام به طراحی و ساخته بازی هایی نمایند که مرتبط با فصل های مختلف ریاضی بوده و بتواند به دانش آموزان در یادگیری هرچه بهتره ریاضی کمک کند.

پکیج های آموزش ریاضی چهارم ابتدایی

بسیاری از فروشگاه ها اقدام به طراحی و عرضه پکیج های وسایل آموزشی می نمایند که این ابزارها در کنار یکدیگر می توانند نیازهای دانش آموزان مقاطع مختلف را به تمامی وسایل کمک آموزشی برطرف سازند.

اگر مایل هستید که وسایل کمک آموزشی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب برای فرزند خود خریداری نمایید می توانید از پکیج جامع ابزارهای آموزش ریاضی پایه چهارم ابتدایی که توسط ریاضی بازی آریو ارائه شده است استفاده نمایید.

جمع بندی

همان گونه که توضیح دادیم مقطع چهارم ابتدایی دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و وسایل کمک آموزشی می توانند در درک بهتر مطالب مختلف درس ریاضی به دانش آموزان معلمان و والدین آن ها کمک شایانی نمایند.

برای خرید انواع وسایل کمک آموزشی هم اکنون به وب سایت ریاضی بازی آریو مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید تا توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شده و در سریع‌ ترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا