خودرو

مشخصات خودرو کی ام سی – کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

مدتی است که شرکت کرمان خودرو اقدام به واردات خودروهای شاسی بلند و سدان چینی کرده است و این خودروها با توجه به بسته بودن درهای کشور به روی خوردوهای اروپایی، با استقبال نسبی مشتریان ایرانی مواجه شده است

به گزارش تجارت امروز، یکی از این خودروها  KMC K-۷  است این خودرو که طراحی زیبایی دارد توسط شرکت جک در چین تولید شده است و در ایران هم همان طور که گفتیم کرمان موتور آن را تولید می کند.

در ادامه این گزارش به مشخصات فنی و ظاهری این خودرو می پردازم

این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با توربوشارژر بهره می‌برد که حجمی برابر ۱.۵ لیتر، توانی برابر با ۱۷۱ اسب بخار و گشتاوری به مقدار ۲۵۱ نیوتن‌ متر دارد. از نکات مثبت آن، برخورداری از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۶ سرعته است که این روزها در بسیاری از محصولات جدید چینی دیده می‌شود. لیست امکانات فنی، رفاهی و ایمنی این خودرو بالاست و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در بازار کشورمان دانست.

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر در این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب استفاده شده و سامانه‌های کمکی حرکتی مثل برنامه پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کروز کنترل، کمک به حرکت در سرازیری و سربالایی در آن دیده می‌شود.

آپشن ها

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
چراغ بدرقه دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب ندارد
دوربین جانبی ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
استارت از راه دور دارد
تهویه اتوماتیک دارد
تهویه سرنشینان عقب دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
گرم‌کن صندلی عقب ندارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
گرم‌کن شیشه عقب دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد
سنسور باران ندارد

ظاهر خودرو

می‌توان گفت که طراحی این خودرو در مقایسه با خودروهای روز دنیا،  قابل قبول و مدرن است. طرحی که در اولین نگاه ما را یاد جیپ چروکی می‌اندازد.  ضمن اینکه می‌توان در آن، رگه‌هایی قوی از طراحی محصولات اخیر هیوندای را نیز دید. جلوپنجره، عریض و بزرگ است و خطوط کرومی آن که به صورت عمودی قرار دارند، نمایی لوکس را پدید می‌آورند. در بالای جلوپنجره و در جایی که در همه خودروها، چراغ های بزرگ جلو قرار دارند، چراغ‌های روشنایی روز جا گرفته‌اند که بسیار باریک و کشیده هستند. چراغ‌های قرار گرفته در دو طرف سپر به عنوان چراغ‌های اصلی خودرو، وظیفه روشن کردن مسیر را در زمان تاریکی بر عهده دارند.

در نمای عقب، طرح چراغ‌ها شبیه به شاسی بلندهای ب‌ ام‌ و است. طرحی که امروزه در برخی از خودروها دیده می‌شود و چراغ‌های عقب به نوعی به هم متصل هستند. در این بخش، اسپویلر سقفی عقب در کنار اگزوزهای دوتایی که در هر طرف قرار دارند و از دیفیوزر عقب خارج شده‌اند، نمایی اسپرت و قلدر به این خودرو می‌دهد. در نمای بغل، شاهد طرحی نسبتا ساده و البته زیبا هستیم. شاخص‌ترین قسمت این بخش، خط شانه روی درب‌هاست که از چراغ راهنمای روی گلگیر جلو به چراغ عقب می‌رسد. پنجره‌های جانبی، طرحی معمولی دارند و رینگ‌ها نیز چندان زیبا و خاص طراحی نشده‌اند.

 

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

بعد از توقف تولید جک ریفاین S۷ در بازار چین، جک تصمیم گرفت تا با انجام یک فیس‌لیفت سنگین روی آن، محصول جدیدی بنام جک X۷ بسازد؛ پس دلیل اینکه ابعاد و اندازه‌های این خودروها بسیار شبیه یکدیگرند، موتور و گیربکس آنها یکسان است و در نام هردوی آنها نیز عدد ۷ وجود دارد، کاملا مشخص است! جک X۷ نخستین کراس‌اور این شرکت بود که با زبان طراحی نسل سوم محصولات جک معرفی می‌شد. جک X۷ در سال ۲۰۲۰ به بازار چین رفت اما کرمان موتور، آنرا با نام جدید کی‌ام‌سی K۷ و در اواسط سال ۱۴۰۰ به ایران آورد./ باما

کی ام سی K۷ در حقیقت جک S۷ است که اکنون با تغییر نام و با برند کرمان موتور کمپانی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. کی ام سی K۷ همانند بسیاری از هموطنانش از پیشرانه ۱,۵ لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند که در سال‌های گذشته به رسم نانوشته خودروسازان چینی تبدیل شده است. کی ام سی K۷ یا هم ان KMC K۷ نزدیک‌ترین رقیب چری تیگو ۷ در ایران خواهد بود. خودروی KMC K۷ با وجود اینکه دیفرانسیل جلو است، اما امکانات مناسبی دارد و از نظر طراحی نسبت به رقبای خود، چهره بروز و مدرنی دارد

بررسی کی ام سی K۷

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

بازار کراس‌اوورهای لوکس در کشورمان طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و از زمان ورود چری تیگو ۷ به عنوان اولین کراس‌اوور لوکس چینی، خودروهای مختلفی از برندهای دیگری نیز وارد این محدوده از بازار شده‌اند. کی ام سی K۷ نیز نماینده کرمان موتور در بازار کراس‌اوورهای لوکس است که رقیبی جدی برای چری تیگو ۷ مدیران خودرو محسوب می‌شود.
بسته بودن چند ساله واردات و افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی که تحت تاثیر افزایش نرخ ارز صورت گرفته، موجب شده تا بازار کراس‌اوورهای لوکس چینی از هر زمانی پررونق‌تر باشد. خودروسازان داخلی نیز در تلاش هستند تا با افزایش تیراژ و تنوع محصولات در این رده، سودآوری خود را افزایش دهند. کی ام سی K۷ در این بازار بی‌رقیب نیست و به جز نسل جدید چری تیگو ۷ که با پسوند پرو به بازار عرضه می‌شود، دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور نیز جزو رقبای آن محسوب می‌شوند.

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر
کی ام سی K۷ در حقیقت نسخه‌ای بالارده از جک S۷‌ محسوب می‌شود که در بازارهای جهانی با نام جک X۷ عرضه شده است و کرمان موتور این خودرو را برند خود وارد بازار ایران خواهد کرد. خودروهای جک همواره با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده‌اند و تاثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می‌توان در چهره کی ام سی K۷ مشاهده کرد.

داخل کی ام سی K۷

داخل کابین کی ام سی K۷ بسیار مدرن و زیبا طراحی شده و استفاده از صفحه نمایش بزرگ در وسط کنسول و همچنین یک صفحه نمایش دیجیتالی برای نمایش شماره‌گرهای سرعت و دور موتور، روحیه مدرنی را به داخل کابین داده است. دسته دنده این خودرو بسیار زیبا است و باید گفت که به نسبت رقبا، کابین KMC K۷ نمره بسیار خوبی را می‌گیرد.

طراحی کی ام سی K۷

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

چراغ‌های باریک و تیز، جلوپنجره تهاجمی همانند دندان حیوانات وحشی و مه شکن‌های پر جزئیات بخشی از المان‌های طراحی جلو کی ام سی K۷ هستند. نمای جانبی این خودرو بر خلاف نمای جلو کاملا ساده و یکنواخت طراحی شده و اثری از خط یا حجم فانتزی در آن مشاهده نمی‌شود.
چراغ‌های به هم پیوسته به الگوی طراحی این روزها تبدیل شده‌اند و در کی ام سی K۷ نیز از همین چراغ‌ها در عقب خودرو استفاده شده است. دیفیوزر عقب و خروجی‌های اگزوز چهارگانه نیز بخش دیگری از ظاهر عقب کی ام سی K۷ را تشکیل می‌دهند که علاوه بر زیبایی ظاهری، تنفس بهتری را برای موتور رقم خواهند زد.

مشخصات کی ام سی K۷

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی که این روزها بازار کشورمان را اشباع کرده‌اند، کی ام سی K۷ نیز از پیشرانه ۱,۵ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و گویا با پیشرانه نصب شده روی جک S۵ فیس لیفت مشترک است. قدرت و گشتاور اعلام شده از طریق گیربکس شش سرعته دوکلاچه به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد و همان‌طور که انتظار می‌رود، کی ام سی K۷ قابلیت آفرود ندارد. مصرف سوخت ترکیبی کی ام سی K۷ در اعداد رسمی ۸.۶ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده اما با توجه به وزن بالای این خودرو، احتمال می‌رود با رقمی بیشتر از این مقدار مواجه شویم.

مشخصات فنی کی ام سی K۷

نام خودرو کی ام سی K۷
کشور سازنده
چین
سال (طراحی) ۲۰۱۸

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار در ۴۸۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده دوکلاچه ۶ سرعته
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱,۹۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۷۹۰ طول – ۱۹۰۰ عرض – ۱۷۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۱۰,۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸,۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۴ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO۲ – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

مشخصات خودرو کی ام سی - کی ۷ (KMC-K۷) + تصویر

انتهای پیام

گردآوری: اکبر بیاتی

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا