مسکن

ساخت سونا خشک با گروه مهندسی آژمان

سونا خشک چیست؟

سونا خشک اتاقکی چوبی است که با استفاده از گرمای بخار آب دمای نسبتا بالایی دارد و محلی برای استراحت و گذراندن وقت می باشد.

سونا خشک اولین بار در کشور فنلاند ساخته شد و فنلاندی ها اعتقاد داشتند که این حمام مقدس است و بیماری ها را از بدن دفع می کند.جالب است بدانید امروزه نیز سونا در کشور فنلاند از محبوبیت بالایی برخوردار است و از هر ۳ خانه ۱خانه به سونا خشک مجهز است.

ساخت سونا خشک

ساخت سونا خشک شامل موارد بسیاری می باشد.همانطور که اشاره شد این اتاقک از چوب ساخته می شود و این چوب باید دارای ویژگی های ضد رطوبت و با دوام بالا باشد.

معمولا چوب مخصوص سونا خشک از چوب روسی و لمبه چوبی سونا به دست می آید.استفاده از ترمووود نیز در ساخت سونا خشک خانگی دیده می شود.

در طراحی سونای خشک باید محلی برای نشستن و محلی برای کارکذاری هیتر سونا خشک در نظر گرفت. هیتر سونا خشک تامین کننده گرمای سونا است که با استفاده از داغ کردن سنگ های مخصوص و ریختن آب روی سنگ ها، آب بخار شده و گرمای سونا تامین می شود. از اکالیپتوس و اسطوخودوس نیز برای خوش بو کردن سونا استفاده می شود.

هیتر سونا دو نوع برقی و هیتر گازی می باشد.برخی برای صرفه جویی در مصرف برق، از هیتر گازی و مشعلی استفاده می کنند که باید بگوییم از نظر مصرف برق به صرفه تر می باشد اما هزینه اولیه راه اندازی آن بیشتر می باشد و همچنین خطرات زیادی را در پی دارد زیا ممکن است باعث آتش سوزی و یا گاز گرفتگی شود.

در ساخت سونا خشک می توان طرح های مختلفی را اجرا کرد.ضخامت چوب ها می تواند متفاوت باشد و از انواع مختلفی از چوب استفاده کرد.می توان درب سونا خشک را چوبی یا آلمینیومی ساخت و یا کف سونا را از چوب یا بتن ساخت.ساخت سونا خشک خانگی می تواند تک نفره و یا چند نفره صورت گیرد.

برای سفارش ساخت سونا خشک و. اطلاع از قیمت می توانید از وب سایت گروه مهندس آزمان مراجعه کنید.

ساخت سونا خشک با گروه مهندسی آژمان

فواید ساخت سونا خشک

همانطور که گفته شد فنلاندی ها اعتقاد داشتند که سونا، حمامی مقدس است و باعث رفع بیماری ها می شود.اما این اعتقاد تا حدی درست است و با فواید ساخت سونا خشک برای سلامتی، بیشتر آشنا می شویم.

  • آرامش بخش و ضد استرس
  • بهبود کیفیت خواب
  • تقویت سیستم ایمنی
  • دفع سموم
  • سلامت قلب و عروق
  • خلق و خوی بهتر
  • کالری سوزی و تناسب اندام
  • پاکسازی پوست
  • بهبود درد ها و گرفتگی های عضلانی

ساخت سونا خشک و استفاده مرتب از آن  باعث رفع استرس و آرامش می شود.این ویژگی همچنین باعث بهبود خواب نیز می شود در تحقیقاتی که انجام شده افرادی که به طور منظم از سونای خشک استفاده می کنند می توانند خواب عمیق تری را تجربه کنند.

گرمای سونا باعث گردش خون بیشتر در بدن می شود که این امر باعث می شود تا سلول ها سیستم ایمنی به همه جای بدن وارد شده و با بیماری ها مقابله کنند.

این ویزگی همچنین باعث تعریق بدن و دفع سموم بدن شده، سلامت قلب و عروق را نیز بهبود می بخشد و گردش خون باعث پاکسازی پوست می شود و به جوان سازی آن کمک می کند.

ساخت سونا خشک با گروه مهندسی آژمان

استفاده از سونا خشک برای لاغری نیز رواج دارد.سونا می تواند کالری ها و چربی های بدن را نابود کند و باعث تناسب اندام شود.اگر گرفتگی و درد در عضلات احساس می کنید می توانید با استفاده از سونا به رفع آنها کمک کنید.بسیاری از ورزشکاران برای رهایی از درد علات به طور منظم از سونا خشک استفاده می کنند.

استفاده از سونا خشک

استفاده نا مناسب و بی رویه بعد از ساخت سونا خشک عوارض و نتایج نا مطلوبی دارد. بنابراین رعایت یک سری نکات می تواند به کیفیت استفاده از سونای خشک بیافزاید.

همیشه قبل و بعد از استفاده از سونا خشک دوش بگیرید.

در سونا نیز از حوله برای رعایت بهداشت استفاده کنید تا عرق بدن شما سونا را آلوده نکند.

در هنگام ورود به سونا خشک ابتدا در سکو های پایینی بنشینید و بعد به سکو های بالایی بروید این مر به دلیل تطابق تدریجی بدن با دمای سونا می باشد.

بعد از اتمام جلسه سونا، بدن خود را به آرامی و به مرور زمان با آب سرد خنک کنید. افراد دارای بیماری ها تنفسی و قلبی، قبل از رفتن به سونا خشک حتما با پزشک خود مشورت کنند.افراد داری صرع و دیابت نیز نباید از سونا خشک استفاده کنند.

از استفاده بی رویه و بسیار زیاد از سونا خشک خود داری کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.برای اطلاع از قیمت و سفارش ساخت سونا خشک می توانید به وب سایت گروه مهندسی آژمان مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا