هنری

مبارزه جکی چان و بروس لی در یک فیلم

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جکی چان زمانی با بروس لی مسابقه داده است.

به گزارش تجارت امروز این اتفاق در یکی از فیلم های بروس لی اتفاق افتاده است و جکی چان این موضوع را اخیار در یک جشنواره ارائه داده است.

ستاره افسانه‌ای هنر‌های رزمی این خبر را در جشنواره دریای سرخ در جده بیان کرد و در حالی که در مورد پروژه‌های آینده و فعالیت ۶۰ ساله سینمایی‌اش صحبت می‌کرد برای طرفدارانی که مدام تشویقش می‌کردند، آواز هم خواند.

جکی چان ضمن روایت خاطرات خود از تجربه مواجهه با بروس لی، از ساخت فیلم سینمایی «ساعت شلوغی ۴» خبر داد.

جکی چان دیروز تایید کرد که فیلم چهارم از «ساعت شلوعی» در دست ساخت است و وی در حال مذاکره برای ساخته شدن قسمت چهارم است.

ستاره افسانه‌ای هنر‌های رزمی این خبر را در جشنواره دریای سرخ در جده بیان کرد و در حالی که در مورد پروژه‌های آینده و فعالیت ۶۰ ساله سینمایی‌اش صحبت می‌کرد برای طرفدارانی که مدام تشویقش می‌کردند، آواز هم خواند.

وی در این برنامه از شروع کارش حرف زد و اینکه به عنوان یک بدلکار در روز تنها ۸۰ سنت حقوق می‌گرفت. بعد او برای اولین بار با بروس لی ملاقات کرد و این سوپراستار در یک مبارزه روی صحنه ضربه‌ای به او زد که چان کمی صدمه دید و برای جلب همدردی بروس لی مصدومیت خود را بیشتر هم ابراز کرد و بروس لی تمام روز نگران حال او بود و چان دلش می‌خواست لی باز هم به او ضربه بزند.

وی همچنین به یاد آورد که وقتی لی درگذشت او را برای جانشینی وی انتخاب کردند، اما پاسخ جکی چان این بود که: من بروس لی نیستم. من به شیوه خودم ضربه می‌زنم.

او از رفتنش به هالیوود هم حرف زد و اینکه ابتدا از او خواسته شد تا سرعت حرکت‌هایش را کم‌تر کند؛ شبیه کلینت ایستوود؟! وی همچنین به یاد آورد که اولین حضورش در هالیوود خیلی هم موفق نبود، اما سرانجام با حمایت تماشاگران به یک چهره جهانی بدل شد.

جکی چان با اشتیاق و مهربانی فوق‌العاده‌ای با هوادارانش صحبت کرد و متواضعانه از چگونی جزییات تسلطش بر سینما در هنگ کنگ، سپس ژاپن و در نهایت در هالیوود با «ساعت شلوغی» حرف زد و یادآوری کرد که در این فیلم که با کریس تاکر همراه شده بود در نهایت اجازه یافت تا از سبک دیوانه‌وار و شلوغ خودش استفاده کند. اوابتدا فکر می‌کرد فیلم شکست می‌خورد، اما پس از اکران فیلم برت رتنر و کریس تاکر از نیویورک با او تماس گرفتند تا بگویند فیلم در اولین هفته اکرانش ۷۰ میلیون دلار فروخته است.

اینجا بود که وی اعلام کرد در حال مذاکره برای ساخته شدن فیلم چهارم «ساعت شلوعی» است و همین امشب قرار است با یک کارگردان ملاقات کند و در مورد فیلمنامه به گفتگو بنشیند.

وی نامی از کارگردان نبرد. در حالی که برت رتنر فیلمساز آمریکایی هر سه قسمت قبلی را کارگردانی کرده، وی از سال ۲۰۱۴ تاکنون فیلمی را کارگردانی نکرده و با متهم شدن به آزار جنسی از سوی چند زن، ارتباط وی با کمپانی برادران وارنر قطع شده است.

چان در سخنانش تاکید کرد که ستارگان اکشن خوب زیادی وجود دارند و عملکرد بهتر وی برای این است که فیلمنامه را مناسب خودش می‌نویسد و از زاویه دوربین برای بهتر نشان دادن عملکردش استفاده می‌کند.

جکی چان که تاکنون در ۱۵۰ فیلم بازی کرده و اگر قرار باشد بدلکاری‌هایش هم حساب شود شاید شمارشان به ۳۰۰ فیلم برسد، از هوادارانش خواست تا برای تماشای فیلم به سینما بروند و فیلم‌های بدون کپی رایت را تماشا نکنند.

این بازیگر مشهور از پروژه جدیدی به نام «هرگز نگذار باران متوقف شود» هم یاد کرد و گفت در نقش یک پزشک بازی می‌کند و قرار است در عربستان فیلمبرداری شود. وی فهرستی از فیلم‌هایی را که دوست دارد در آن‌ها بازی کند ردیف کرد و گفت یکی از آن‌ها این است که دوست دارد با یک پرنده در یک فیلم بازی کند و دیگری اینکه آرزو دارد در نقش پدربزرگی بازی کند که از یک پاندا مراقبت می‌کند.

ستاره هنر‌های رزمی گفت در آینده کمتر در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند و دوست دارد فیلم‌های بیشتری درباره دوست داشتن و عشق بسازد.

چان از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ در سه فیلم «ساعت شلوغی» نقش‌آفرینی کرد. داستان این چندگانه در مورد کارآگاهی از هنگ‌کنگ است که برای حل پرونده‌های جنایی بین‌المللی با پلیس لس‌آنجلس همکاری می‌کند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا