خودرو

اطلاعات فنی خودرو چانگان یونیتی

چانگان یونیتی خودرویی چینی می باشد که از طریق شرکت سایپا به کشور وارد می گردد.

به گزارش تجارت امروز؛ اوایل تابستان ۱۴۰۱ شرکت سایپا اولین سری از چانگان یونیتی را وارد کرد. این خودروی تماما چینی پس از گذراندن تست های فنی در کشورمان عرضه شد.

دلیل نامگذاری یونی تی

این کراس‌اور جذاب، قرار بود اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ تجربه کند، اما بعد از لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در جهان، چانگان در زمستان ۱۴۰۰ اولین رونمایی آنرا برای مشتریان چینی انجام داد سپس تولید UNI-T را از مدل ۲۰۲۰ میلادی، شروع کرد. براساس اعلام شرکت سازنده، در نام این مدل از کلمه universe به معنای «کیهان» الهام گرفته شده که به «جهانی بودن» این خودرو اشاره دارد.

طراحی چانگان یونیتی

به عنوان اولین مدل از سری جدید محصولات شرکت چانگان، خودرو UNI-T از زبان طراحی بسیار آوانگارد و خاصی بهره می‌برد که می‌توان نمود آن را در بخش‌هایی چون جلوپنجره مشاهده کرد. در این بخش می‌توان عناصر الماسی شکل را مشاهده کرد که در نهایت به چراغ‌های S شکل جلو متصل شده‌اند.

شیب سقف خودرو پس از گذر از ستون B ، روبه پایین رفته و در نهایت فرمی به چانگان UNI-T داده که آن را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد. عوامل دیگری چون دستگیره مخفی درها، رنگ‌آمیزی دورنگ و طرح رینگ‌های خودرو به هیجان ظاهری آن افزوده است.

چانگان یونیتی

در نمای عقب چانگان UNI-T چراغ‌های باریک و چندضلعی به همراه خروجی دوگانه اگزوز و اسپویلر بزرگ عقب شخصیتی قوی به این خودرو بخشیده است.

مشخصات فنی چانگان یونیتی

طول و عرض چانگان UNI-T به ترتیب برابر با ۴,۵ و ۱.۸ متر و فاصله محورهای آن نیز ۲.۷ متر است که با توجه به این اندازه‌ها، می‌توان این مدل را در رده کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار داد. رینگ‌های قابل سفارش برای این خودرو نیز از سایز ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۲۵/۵۵ یا از سایز ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۴۵ خواهد بود.

مشخصات چانگان یونیتی
طول ۴۵۱۵ میلیمتر
عرض ۱۸۷۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۶۵ میلیمتر
فاصله محوری ۲۷۱۰ میلیمتر
وزن ۱۴۶۵ تا ۱۵۷۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

چانگان برای خودرو یونیتی، دو پیشرانه توربوشارژ مختلف درنظر گرفته و حالا باید منتظر ماند و دید که سایپا، کدام یک از این دو پیشرانه را برای یونیتی، انتخاب می‌کند:

کد موتور JL-۴۷۳ZQ۷ JL-۴۸۶ZQ۵
حجم موتور ۱,۵ لیتری ۲,۰ لیتری
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۳۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ دنده دوکلاچه (خیس) ۸ دنده اتوماتیک
سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت ۲۱۵ کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی ۶,۵ لیتر ۶,۷ لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

قیمت چانگان یونیتی

در بازار چین، قیمت چانگان یونیتی، وابسته به نوع پیشرانه انتخابی و سطح آپشن‌های آن بوده طوریکه با موتور ۱,۵ لیتری، حدود ۱۱۶ تا ۱۴۰ هزار یوآن و با موتور ۲.۰ لیتری نیز حدود ۱۳۸ تا ۱۵۰ هزار یوآن قیمت دارد. به عبارت بهتر، قیمت چانگان یونیتی، معادل تقریبی ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار است. بنابراین در صورت عرضه در بازار کشورمان، حدود ۹۰۰ تا ۱.۱ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

انتهای مطلب/ م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا