خودرو

جدیدترین تکنولوژی BMW در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد+ فیلم

شرکت خودروسازی بی ام دبلیو یا ( بی ام و در گویش فارسی ) جدیدترین تکنولوژی رنگ را به کمک هوش مصنوعی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ شرکت خودروسازی بی ام و (BMW) در نمایشگاه سس ۲۰۲۳ از جدیدترین تکنولوژی به کار رفته روی خودروهای این شرکت توسط هوش مصنوعی رونمایی کرد.

BMW iVision Dee دارای فناوری تغییر رنگ با استفاده از هوش مصنوعی است.

شرکت بی ام دبلیو فناوری جدیدی را در خودروهای خود به کار گرفته که نوع کاملاً جدیدی از تعامل و ارتباط بین انسان و وسایل نقلیه را امکان پذیر می‌کند. BMW i Vision Dee در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) ۲۰۲۳ در لاس وگاس به دنیا معرفی شد.

اینجا جایی است که اولیور زیپس، رئیس هیئت مدیره BMW AG، سخنرانی اصلی را در ۴ ژانویه ارائه کرد و چشم انداز گروه BMW را برای تحرک فردی و دیجیتالی آینده به تصویر کشید. با BMW i Vision Dee، ما در حال به نمایش گذاشتن چیز‌هایی هستیم که هنگام ادغام سخت افزار و نرم افزار امکان پذیر است. به این ترتیب، ما می‌توانیم از پتانسیل کامل دیجیتالی‌سازی برای تبدیل خودرو به یک همراه هوشمند استفاده کنیم. الیور زیپس گفت: این آینده سازندگان خودرو و همچنین BMW است: تلفیق تجربه مجازی با لذت واقعی رانندگی.

هوش عاطفی و توانایی تشخیص نیاز‌ها و احساسات همتایمان یکی از مهمترین فضایل در زندگی دیجیتالی و پرمشغله روزمره ماست.

BMW i Vision Dee نه تنها همیشه مطابق با نیاز‌های راننده طراحی شده است. همچنین آنچه را که از سفر‌های قبلی می‌خواهند پیش بینی می‌کند. BMW i Vision Dee این کار را با نمایش اطلاعات در سراسر عرض شیشه جلو در تکامل نمایشگر هدآپ انجام می‌دهد – که مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را بیشتر محو می‌کند.

در IAA Mobility ۲۰۲۱، گروه BMW BMW Vision i Circular – و همراه با آن پتانسیل دایره‌ای بودن را ارائه کرد. BMW i Vision Dee اکنون نشان می‌دهد که چگونه فناوری دیجیتال و لذت رانندگی در آینده به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط خواهند بود. در همان زمان، BMW i Vision Dee گام دیگری در مسیر NEUE KLASSE است. الیور زیپس گفت: با این چشم‌انداز، ما به آینده‌ای دور نگاه می‌کنیم و بر اهمیت فوق‌العاده دیجیتالی‌سازی برای نسل‌های محصول آینده خود تأکید می‌کنیم. دی “همدم نهایی” است.

انسان‌ها و اتومبیل‌ها – نوع خاصی از رابطه عاطفی که گروه BMW و برند BMW را تعریف می‌کند. با BMW i Vision Dee، این شرکت در حال اختراع مجدد این رابطه و آوردن آن به عصر دیجیتال است: وسیله نقلیه‌ای برای تمام حواس. بعد جدیدی از لذت رانندگی BMW i Vision Dee با عادات راننده سازگار است، مقصد‌هایی را برای پیمایش یا برنامه‌های سرگرمی پیشنهاد می‌کند و اطلاعات، اخبار، ورودی‌های تقویم یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، وسیله نقلیه بینایی به همراهی برای مردم فراتر از خیابان‌ها و در دنیای مجازی تبدیل می‌شود. مثل یک دوست صمیمی که می‌توان به او اعتماد کرد، که هرگز از نصیحت خوب کم نمی‌آورد.

یک BMW با عملکرد دیجیتال بی نظیر خود زندگی می‌کند. BMW i Vision Dee درباره ادغام کامل تجربیات مجازی و فیزیکی است. فرانک وبر، عضو هیئت مدیره توسعه BMW AG می‌گوید، هر کسی که در ادغام دنیای دیجیتالی روزمره مشتری در خودرو در تمام سطوح برتر باشد، در تسلط بر آینده خودروسازی موفق خواهد بود.

وسیله نقلیه ویژن دنیا‌های مجازی را به داخل خودرو می‌آورد.

BMW i Vision Dee دیجیتال و آنالوگ را در یک کل کامل ترکیب می‌کند. وسیله نقلیه بینایی دنیا‌های مجازی را به داخل خودرو می‌آورد و سطوح جدیدی از تعامل را باز می‌کند. به محض اینکه در صندلی راننده مستقر می‌شوید، وارد دنیای جدیدی می‌شوید. این پیش از هر چیز توسط لغزنده واقعیت مختلط BMW و نمایشگر پیشرفته BMW Head-Up-Display به دست آمده است. نسخه استاندارد تولید این مدل از سال ۲۰۲۵ به بعد در مدل‌های NEUE KLASSE استفاده خواهد شد.

لغزنده واقعیت ترکیبی BMW محتوا را در پنج سطح مختلف نمایش می‌دهد – از آنالوگ، اطلاعات مربوط به رانندگی، محتویات سیستم ارتباطی، پیش بینی واقعیت افزوده، درست تا ورود به دنیای مجازی.

به این ترتیب، گروه BMW پتانسیل عظیم فناوری پروجکشن را نشان می‌دهد و BMW i Vision Dee نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از یک صفحه نمایش پیشرفته در آینده برای نمایشگر و مفهوم عملیاتی استفاده کرد.

BMW i Vision Dee دارای ۹ حالت مختلف چهره است.

وسیله نقلیه بینایی از نظر احساسی باهوش است: با محیط خود در تعامل است. این وسیله نقلیه از حسگر‌های متعدد خود برای ثبت هویت و موقعیت افراد استفاده می‌کند و هنگام نزدیک شدن به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. در‌های باز شدن خودکار از راننده با نزدیک شدن به کابین خلبان استقبال می‌کنند.

چراغ‌های جلو و جلوپنجره کلیه بسته BMW یک سطح یکنواخت را تشکیل می‌دهند که یک سناریوی خوشامدگویی چندرسانه‌ای از نور، گرافیک و صدا‌ها را به نمایش می‌گذارد – شامل ۹ حالت مختلف چهره. احساسات بسیاری دارد، از شادی گرفته تا تایید و شگفتی.

فناوری تغییر رنگ و طراحی کاهنده در داخل و خارج.

این فقط حالات چهره نیست – رنگ بیرونی نیز فردی است. پس از معرفی BMW iX Flow با جوهر E در نمایشگاه CES ۲۰۲۲، گروه BMW BMW i Vision Dee را معرفی کرد که اولین خودروی کامل در جهان است.

نسخه رنگی این فناوری BMW i Vision Dee قادر است تا ۳۲ رنگ مختلف را نمایش دهد.

طراحی BMW i Vision Dee آگاهانه کاهش یافته است تا توجه را بر تجربه دیجیتال و DNA برند BMW متمرکز کند. نمای بیرونی با طراحی کلاسیک سدان سه جعبه‌ای که هسته اصلی برند BMW را تشکیل می‌دهد، تعریف شده است. عناصر طراحی سنتی، مانند جلوپنجره کلیه BMW، چراغ‌های جلوی دایره‌ای دوقلو و پیچ‌خوردگی Hofmeister، با نماد‌های فیژیتال جایگزین عناصر آنالوگ شده‌اند. این به BMW i Vision Dee شخصیت دیجیتالی، اما انسانی خودش را می‌دهد.

این ظاهر بیرونی در فضای داخلی منعکس می‌شود: فضای داخلی به طراحی تمیز می‌پردازد. دیجیتالی بودن و شخصیتی با احساس خوب در پیش‌زمینه است. طراحی شفاف، رنگ‌های آرام، سطوح گرم و پارچه‌ای حس خوشایندی را ایجاد می‌کند. جای پا بین صندلی‌های راننده و سرنشین جلو پیوسته است و صندلی عقب تا داخل در‌ها کشیده می‌شود. فرمان، پدال‌ها و انتخابگر دنده تنها کنترل‌های فیزیکی هستند. وسیله نقلیه بینایی ارتباط عاطفی بین خودرو‌ها و افراد را تقویت می‌کند.

آینده گروه BMW الکتریکی، دایره‌ای و دیجیتالی است. BMW i Vision Dee به جنبه “دیجیتال” این سه نفر اختصاص دارد و پیش نمایشی از آینده دیجیتالی گروه BMW را نشان می‌دهد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا