اجتماعی

گزارش هواشناسی؛ ۲۲ دی ۱۴۰۱

پیش بینی شده که هوای سرد تا روز شنبه در کشور ماندگار است.

به گزارش تجارت امروز؛ بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور همچنان پایدار است. در پی کاهش دما کیفیت هوا نیز کاهش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۴ کلانشهر و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: پنج‌شنبه (۲۲ دی‌ماه) در برخی نقاط گیلان، اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه (۲۳ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط غرب و جنوب غرب بارش برف و باران رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه) نیز در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوبی کشور و در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) علاوه بر این مناطق، در بعضی نقاط شمال غرب بارش رخ خواهد داد.

وی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی در این مدت در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود. روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: تا روز شنبه در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت. لازم به ذکر است تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین تا روز شنبه در شهرهای تهران، کرج، تبریز و مشهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ دی‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۱ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش پراکنده با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۱۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد با دمای ۱۶- و ۱۷- سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا