تجارت

نقش کمپرسور های برودتی در زندگی روزمره شما

کمپرسور برودتی همان موتور تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در محیط زندگی ما می باشد. این موتور تاثیر بسزایی در زندگی ما دارد و از آن در ساخت تجهیزاتی چون یخچال، فریزر، کولرهای گازی، چیلر، داکت اسپیلت، آبسردکن، سردخانه های محصولات غذایی و غیره استفاده می شود و مهمترین کاربرد خانگی و صنعتی آن در  نگهداری مواد غذایی و سیستم های تهویه مطبوع می باشد.

کمپرسور برودتی چیست ؟

کمپرسور برودتی دستگاهی می باشد که گاز مبرد را فشرده و در سیکل تبرید تراکمی به گردش در می آورد. این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی می شود و هر کدام از این کمپرسورهای برودتی شیوه فشرده سازی متفاوتی دارند ولی به صورت کلی کار همه آنها فشرده سازی گاز مبرد می باشد.

این دستگاه در سیکل تبرید گاز مبرد را از سمت اواپراتور مکش می نماید و پس از فشرده سازی به سمت کندانسور هدایت می نمایند.

کمپانی های تولید کننده کمپرسور برودتی

کمپرسور های برودتی در سراسر دنیا توسط کمپانی های مختلفی طراحی و تولید می شود و در ادامه قصد داریم چند برند معروف تولید کننده کمپرسور برودتی را به شما معرفی می نماییم.

کمپرسور برودتی بیتزر

کمپانی بیتزر آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور می باشد که مدل های مختلف کمپرسور برودتی را تولید می نماید و از کمپرسور های این کمپانی می توان در ساخت تمامی تجهیزات سرمایشی استفاده نمود. کمپرسور های برودتی تولیدی این کمپانی کیفیت ساخت بالایی دارند و می توان از آنها با خیالی آسوده استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های بیتزر به شما پیشنهاد می کنیم که به محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور برودتی دانفوس

کمپانی دانفوس دانمارک نیز از دیگر کارخانجات تولید کننده کمپرسور برودتی می باشد که محصولاتی با کیفیت و تکنولوژی بالا تولید می نماید. این کمپانی نیز کمپرسور های متنوعی تولید می نماید و کمپرسورهای اسکرال و بدون روغن این کمپانی بسیار معروف هستند.

کمپرسور برودتی کوپلند

کمپانی کوپلند که زیر مجموعه شرکت بزرگ امرسان آمریکا می باشد از دیگر کارخانه های تولید کننده کمپرسور برودتی با کیفیت و تکنولوژی بالا می باشد. این کمپانی تولید کننده کمپرسور های اسکرال، اسکرو و پیستونی می باشد و از محصولات این کمپانی در ساخت تجهیزات برودتی مختلف مانند سردخانه ها، چیلرها، یخچال ها، کولرهای گازی و سایر تجهیزات سرمایشی استفاده می شود.

انواع کمپرسور برودتی

کمپرسور های برودتی در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که بر اساس نوآوری های کمپانی های تولید کننده این دستگاه ها امروزه تنوع بالایی دارند و امکان استفاده از آنها در صنایع مختلفی وجود دارد.

در ادامه به بررسی سه مدل اصلی کمپرسورهای برودتی می پردازیم و مزایای هر کدام را شرح می دهیم.

کمپرسور برودتی اسکرو

کمپرسور برودتی اسکرو طراحی متفاوتی نسبت به مدل پیستونی دارد و از دو محور مارپیچ متحرک تشکیل شده است که با چرخش این دو محور به درون یکدیگر گاز مبرد را فشرده می نمایند. این نوع کمپرسور برودتی راندمان بالاتری نسبت به مدل پیستونی دارد و همچنین آلودگی صوتی کمتری تولید می نماید. این کمپرسور قابلیت کنترل ظرفیت خوبی دارد به همین دلیل می توان از آن در ساخت تجهیزات برودتی مورد استفاده در ساختمان ها مانند چیلر استفاده نمود.

این نوع کمپرسور برودتی نیز در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و طراحی آنها به دو صورت هرمتیک و سمی هرمتیک انجام می شود که مدل سمی هرمتیک آن قابلیت تعمیر و سرویس آسان دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های اسکرو به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور اسکرو بیتزر مراجعه نمایید.

نقش کمپرسور های برودتی در زندگی روزمره شما

کمپرسور برودتی اسکرال

کمپرسور برودتی اسکرال ساختار مشابهی به کمپرسور اسکرو دارد با این تفاوت که این کمپرسور دارای یک محور متحرک و یک مارپیچ ثابت می باشد. در این کمپرسور به دلیل کاهش قطعات متحرک استهلاک دستگاه کاهش یافته است و همچنین صدای عملکرد پایین تری نسبت به دو مدل دیگر دارد به همین دلیل کاربرد فراوانی در ساخت تجهیزات برودتی خانگی دارد و در ساخت تجهیزاتی چون یخچال های خانگی و فروشگاهی و کولرهای گازی استفاده می شود.

این کمپرسور دارای طراحی هرمتیک می باشد و معمولا طول عمر بالایی دارد و در صورت استفاده صحیح و قرارگیری در سیکل تبرید مناسب دچار مشکل نمی شود.

نقش کمپرسور های برودتی در زندگی روزمره شما

کمپرسور برودتی پیستونی

کمپرسور برودتی پیستونی از اولین مدلهای کمپرسور می باشد. این کمپرسور دارای قطعاتی چون سیلندر، پیستون، میل لنگ، سرسیلندر و غیره می باشد و نحوه فشرده سازی گاز مبرد در کمپرسور برودتی پیستونی به این صورت می باشد که گاز مبرد ابتدا به درون سیلندر مکش می شود و سپس با فشار پیستون ها فشرده و از سیلندر خارج می شود.

این نوع کمپرسور دارای یک موتور الکتریکی می باشد که قطعات را به حرکت در می آورد و سبب فشرده سازی گاز مبرد می شود.

کمپرسور های پیستونی طراحی سمی هرمتیک دارند و امکان تعمیر و سرویس آسانی دارند به همین دلیل در تجهیزات صنعتی مانند سردخانه ها و چیلرهای صنعتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های برودتی پیستونی به صفحه محصول کمپرسور پیستونی بیتزر مراجعه نمایید.

ظرفیت کمپرسور برودتی

کمپرسور های برودتی در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و بر اساس نیاز برودتی دستگاه مورد نظر انتخاب می شوند. توان ظرفیتی کمپرسور ها بر اساس اسب بخار یا کیلووات اعلام می شود و با استفاده از نرم افزار های تخصصی محاسبات لازم برای انتخاب کمپرسور مناسب سیکل تبرید انجام می شود.

انتخاب کمپرسور با ظرفیت مناسب تاثیر بسزایی در عملکرد تجهیزات برودتی دارد به همین دلیل باید این محاسبات با دقت بسیار بالایی انجام شود و سپس کمپرسور برودتی مناسب انتخاب شود تا عملکرد صحیح سیستم را تضمین نماید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و با کارشناسان فنی این کمپانی در ارتباط باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا