گردشگری

بهترین آژانس های مسافرتی ایران کدام اند؟

بسیاری از افرادی که در حال برنامه ریزی برای مسافرت هستند، حتما به دنبال بهترین آژانس های مسافرتی ایران می گردند.

به گزارش تجارت امروز؛ تعداد آژانس های مسافرتی ایران بسیار زیاد است و انتخاب برترین آنها که بتواند تورهای داخلی یا خارجی شما را به نحو احسن ارائه و اجرا نماید می تواند امری مهم باشد.

فهرست مطلب

به همین دلیل، به معرفی ۱۰ مورد از بهترین آژانس های مسافرتی مجری تورهای داخلی و نیز ۱۰ مورد از بهترین آژانس های مسافرتی مجری تورهای خارجی می پردازیم.
البته این نظر ماست و حاصل تجارب و بازخوردهای مسافرانی که از آنها خدمات مسافرتی دریافت کرده اند. بررسی کیفیت و قیمت خدمات آنها به عهده خود شماست.

آژانس مسافرتی چیست؟

آژانس‌های مسافرتی تاثیر‌گذارترین نقش را در صنعت گردشگری کشور دارند. آنها خدمات متنوع و زیادی را به مشتریان و گردشگران ارائه می‌دهند؛ خدماتی همچون: رزرو بلیت، برنامه‌های حمل و نقل، خدمات بیمه، رزرو هتل و اقامت‌گاه، بسته‌های گردشگری و… امروزه چون مشکلات ورود به بازار در این حوزه کمتر از قبل شده، آژانس‌های مسافرتی تازه‌کار زیادی به میدان آمده‌اند. رقابت میان آژانس‌ها به نحو چشم‌گیری افزایش یافته است؛ بنابر‌این هر کدام از این آژانس‌ها با ارائه‌ی خدمات بهتر و مناسب‌تر و ایجاد مزیت‌های رقابتی، سعی در جذب مشتریان بیشتری به سمت خود می‌کنند.

بهترین آژانس های مسافرتی ایران کدام اند؟

تاریخچه‌ی تاسیس آژانس مسافرتی

همان‌گونه که می‌دانید امروزه صنعت گردشگری یکی از برترین منابع درآمدی و تبادل و تعامل فرهنگی بین کشورهای مختلف جهان به شمار می‌رود. گردشگری به شکل امروزی از زمان انقلاب صنعتی (۱۸۵۰- ۱۷۵۰میلادی) به وجود آمد. اولین آژانس مسافرتی در کشور انگلیس در سال ۱۸۴۵ به وسیله‌ی توماس کوک افتتاح شد.

اگر به تاریخچه‌ی این آژانس‌ها در ایران بنگریم در‌می‌یابیم که ایران تور، نام اولین آژانس مسافرتی و گردشگری در سال ۱۳۱۹ در شهر تهران بوده است. از طرفی همزمان با شروع فعالیت‌های پروازی هواپیمایی در ایران، اولین آژانس مسافرتی برادران مهاجری در سال ۱۳۲۵-۱۳۲۴ شروع به فعالیت کرده است.

آغاز به کار و فعالیت آژانس‌های مسافرتی به شکل امروزی در کشور به سال ۱۳۳۰ بازمی‌گردد. امروزه دفاتر مسافرتی هرگونه اقدام لازم مربوط به سفر از جمله: تنظیم برنامه‌ی مسافرت‌ها، برپایی تورهای داخلی و خارجی، رزرو و صدور بلیت و حمل و نقل مسافران را بر عهده دارند.

۱۰ مورد از بهترین آژانس های مسافرتی مجری تورهای خارجی

دفاتر خدمات مسافرتی زیر برترین مجری های تورهای خارجی به مقاصد مختلف در دنیا هستند:

  1. آژانس مسافرتیسلام پرواز، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  2. آژانس مسافرتیسفریار، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  3. آژانس مسافرتی فطرس، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  4. آژانس مسافرتی آرشین پرواز، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  5. آژانس مسافرتی الماس نشان، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  6. آژانس مسافرتی الفبای سفر، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  7. آژانس مسافرتی همیشه سفر، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  8. آژانس مسافرتی دراک، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  9. آژانس مسافرتی ستاره ونک، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!
  10. آژانس مسافرتی پرنده مهاجر، دفتر مرکزی در شهر تهران، ایران!

امکان دارد که شرکت های خدمات مسافرتی فوق، تورهای داخلی نیز اجرا کنند. تاکید ما در اینجا بر روی کیفیت اجرای تورهای خارجی آنهاست.

بهترین آژانس های مسافرتی ایران کدام اند؟

در ضمن، لازم به ذکر است که برخی به دنبال بهترین آژانس های مسافرتی برگزارکننده تورهای خارجی در شهر های دیگر ایران هستند. باید اذعان کنیم که گاهی بهترین آژانس مسافرتی تهران در زمینه اجرای تورهای خارجی در صدر برترین آژانس های مجری تورهای جهانگردی کل کشور هستند. مسلما با دریافت بازخورد بیشتر از جانب شما، به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

در خصوص انتخاب محل خرید بسته های تورهای داخلی یا خارجی، باید یک نکته را به خوبی درک کنیم. چه خرید ما از آژانس های مسافرتی مجری تورهای داخلی باشد چه از آژانس های مسافرتی مجری تورهای خارجی، این نکته در هر دو مورد صدق می کند.

برخی از آژانس های مسافرتی (تورگردان ها) بسته های تورهایی را طراحی می کنند تا اجرا کنند. گاهی آنها خودشان مستقیما اقدام به فروش تورهایی می کنند که طراحی کرده اند. گاهی هم سایر دفاتر خدمات مسافرتی، به عنوان عامل فروش، این تورها را به فروش می رسانند. در هر دو حالت، همان تورگردان های طراح و مجری تور به اجرای این تورها می پردازند.

از لحاظ قیمت، عاملان فروش و تورگردان ها بر سر قیمت مشخصی توافق می نمایند. آنها بر اساس کمیسیون فروش کار می کنند. بنابراین یک کف قیمت دارند و یک میزان سود. شاید یک عامل فروش قدری از سود خود به شما تخفیف بدهد، لیکن بیشتر از آن توجیه منطقی ندارد. به هر حال، اگر عاملان فروش قیمتی زیر قیمت تورگردان ها اعلام کنند، بر خلاف توافق عمل نموده اند.

آیا بهتر است فقط از بهترین آژانس های مسافرتی مجری تور خرید کنیم؟

ما در اینجا به معرفی دو گروه از بهترین آژانس های مسافرتی تورگردان پرداختیم:

  • آنهایی که تورهای داخلی طراحی و اجرا می کنند
  • آنهایی که تورهای خارجی طراحی و اجرا می کنند

شما می توانید تورهای این دو گروه از آژانس ها را در دفاتر خدمات مسافرتی گوناگون بیابید. البته تورگردان های دیگری نیز هستند که به طراحی و اجرای تور می پردازند. ما برای رسیدن به این فهرست، آژانس های تورگردان را با یکدیگر مقایسه کرده ایم و در یک فهرست کوتاه به معرفی ۲۰ مورد از آنها پرداخته ایم. قطعا تورگردان های دیگری نیز هستند که شاید شما تجربه خوبی با آنها داشته باشید.

بهترین آژانس های مسافرتی ایران کدام اند؟

این انتخاب مطلق نیست، بلکه نسبی است. لطفا قضیه را سیاه و سفید نبینید. ما ادعا نکرده ایم که کیفیت کار بقیه آژانس های مسافرتی مناسب نیست.

نکته مهم اینجاست که برخی از دفاتر مسافرتی عمدتا عامل فروش تورگردان های فوق هستند. اگر آنها روزی دست به کار طراحی و اجرای بسته های تور بشوند، وارد مقوله ای متفاوت و پر چالش شده اند. طراحی و اجرای تور نیاز به اطلاعات دست اول، بینش و شناخت نسبت به بازار، دسترسی به خدمات دهندگان و راهنمایان زبده دارد.

اگر به یکی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد اطمینان خود مراجعه می کنید و آنها به شما بسته های تورهای آژانس های مسافرتی تورگردان را ارائه می کنند، می توانید براحتی از آنها خرید کنید. اگر هم ترجیح می دهید مستقیما از تورگردان ها بسته های تورهای داخلی یا خارجی خود را تهیه نمایید، انتخاب آن با شماست.

سخن آخر درباره بهترین آژانس های مسافرتی مجری تورهای خارجی و داخلی

با بهترین آژانس هواپیمایی تهران و ایران به خاور دور سفر کنید!

دستی بر ایران در خصوص قیمت و کیفیت هیچیک از آژانس های مسافرتی معرفی شده در این صفحه هیچگونه تضمینی نمی دهد و مسئولیتی را نمی پذیرد.

هدف ما صرفا معرفی برترین آژانس های مسافرتی مجری تور در ایران است. امیدواریم سفرهای شیرین و لذتبخشی را با تورگردان های زبده و چیره دست کشورمان تجربه نمایید.

بهترین آژانس های مسافرتی تهران از نظر مردم کدام است؟

ما معتقدیم مردم خواسته های متفاوتی دارند و نمی توان براحتی گفت بهترین آژانس های مسافرتی تهران از نظر مردم این چند مورد هستند یا آن چند مورد. باید ببینید کدام آژانس مسافرتی تهران یا شیراز خواسته شما را برآورده می کند و مجری چه سبک تورهایی است؟

بهترین آژانس هواپیمایی تهران کدام است؟

برخی تصور می کنند با پیدا کردن آژانس های مسافرتی درجه یک تهران می توانند به خواسته های خود برسند. حال پرسش اینجاست که بهترین آژانس مسافرتی تهران در چه زمینه ای؟ شما باید ابتدا خدمات آن آژانس ها را بررسی کنید، فهرست تورهای داخلی آنها در زمینه طبیعت گردی را ببینید، نظر مسافران قبلی را درباره آنها جویا شوید، و بعد تصمیم بگیرید.

در کدام آژانس مسافرتی تهران به دنبال تورهای طبیعت گردی باشیم؟

این پرسش بجایی است و بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند. باید اذعان کرد که تنها تعداد انگشت شماری آژانس مسافرتی تهران نداریم که چنین تورهایی برگزار کنند تا بتوان براحتی به این پرسش پاسخ داد. از سویی دیگر، عنوان این مطلب شما را به طور کلی، با بهترین آژانس های مسافرتی مجری تورهای داخلی و خارجی آشنا می کند. معرفی برترین دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه های تخصصی گردشگری این مقاله را بسیار طولانی خواهد نمود.

بهترین آژانس های مسافرتی خارجی کدام هستند؟

البته منظور این دوستان، بهترین آژانس مسافرتی در زمینه ارائه یا اجرای تورهای خارج از کشور می باشد. لازم است بدانید که ممکن است یک دفتر خدمات مسافرتی بهترین آژانس مسافرتی تهران در زمینه تورهای اروپا باشد، ولی توانایی آن در زمینه برگزاری تورهای خارجی خاور دور یا کشورهای همسایه به همان اندازه نباشد. بنابراین، بهتر است به دنبال مجریان برتر مقصد گردشگری مورد نظر خود باشید.

بهترین آژانس های مسافرتی ایران کدام اند؟

احتمالا همه‌ی شما اسم آژانس مسافرتی به گوش‌تان خورده است. حتما در گوشه و کنار شهر و رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ی آنها را دیده‌اید که مردم را به سفر رفتن تشویق می‌کنند. اگر اهل سفر و علاقه‌مند به گشت‌و‌گذار در شهرهای داخلی یا حتی کشورهای خارجی باشید، حتما برای خرید بلیط یا رزرو هتل و یا خدمات گردشگری و تورها، گذر‌تان به این آژانس‌های مسافرتی افتاده است. امروز در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با عملکرد آژانس مسافرتی در کشور آشنا کنیم و در خصوص خدمات و فعالیت‌های آنها اطلاعات بیشتری در اختیار‌تان بگذاریم. در پایان ده مورد از برترین آژانس‌های مسافرتی در کشور را به شما معرفی خواهیم کرد تا در موقع لزوم بتوانید از این لیست ده موردی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

وظایف اصلی آژانس‌های مسافرتی

اگر بخواهیم در خصوص مهم‌ترین وظایف و عملکرد آژانس‌های مسافرتی برای‌تان بگوییم، می‌توانیم به ۴ مورد زیر اشاره کنیم:

۱_ شبکه‌ی توزیع و فروش:

نقش مهم آژانس‌های مسافرتی در توزیع و فروش محصول یک شرکت، با عنوان سیستم توزیع غیرمستقیم خوانده می‌شود. در واقع آژانس‌های مسافرتی در برپایی تورهای گردشگری به عنوان یک واسطه عمل می‌کنند. فروشندگان و خریداران این بسته‌های مسافرتی را به هم می‌رسانند و موجب تعامل آنها با یکدیگر می‌شوند.

۲_ رزرو بلیت و فروش آن:

دو نقش سنتی آژانس‌های مسافرتی که همه با آن آشنا هستیم، رزرو بلیت و سفارش بلیت است که برای مسافران به مقاصد مختلف جهان صادر می‌شود.

۳_ ارائه‌ی اطلاعات و مشاوره به مسافران:

آژانس‌های مسافرتی به دلیل اطلاعات و دانش عمومی زیادی که در کار خود در خصوص مقاصد گردشگری کسب می‌کنند، می‌توانند مرجع خوبی برای مشاوره و کمک‌رسانی به مردم باشند. شناخت کشورها یا شهرهای مقصد، مراکز دیدنی، برترین هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و… از اطلاعات خوبی است که آژانس‌ها جهت تصمیم‌گیری بهتر و انتخاب مقصد مناسب، به مسافران ارائه می‌کنند.

۴_ برنامه‌ریزی سفرهای فردی:

از آنجا که آژانس‌های مسافرتی تجارب زیادی در کار خود دارند و نیاز‌های خاص یک مشتری را می‌شناسند، می‌توانند یک سفر شخصی لذت‌بخش را برای‌شان طرح‌ریزی کنند و نیازهای‌شان را برآورده سازند. به عنوان مثال: ترانسفر، بیمه، محل اقامت، تورها و فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کرده و پاسخگوی خواسته‌های مسافر می‌شوند.

ویژگی‌های یک آژانس مسافرتی خوب

دوستان عزیز، معیارهای زیادی برای معرفی آژانس‌های مسافرتی خوب وجود دارد. این معیارها مدام در حال آپد‌یت و به روز شدن هستند. ممکن است این معیارها بر اساس تجارب شخصی مسافران از خرید بلیت و دریافت خدمات این آژانس‌ها باشند و یا در تحقیقات میدانی و مصاحبه با مدیران آنها گرد‌آوری شده باشند. هر چه که هست ما بر اساس این ویژگی‌ها قصد داریم آژانس‌های مسافرتی برتر را رده‌بندی کرده و به شما معرفی نماییم.

۱_ دارا بودن مجوز معتبر سازمان گردشگری

اولین اصل برای اینکه یک آژانس مسافرتی اجازه‌ی فعالیت داشته باشد این است که از سازمان گردشگری مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد. می‌بینیم که برخی آژانس‌ها یا مجوز معتبری ندارند و یا اینکه مجوز‌شان منقضی شده است. اگر یک آژانس مجوز معتبری نداشته باشد، هر‌گاه مسافر به مشکلی با این آژانس برخورد کرده و بخواهد از آن شکایت کند، با فرایند حقوقی پیچیده و سختی مواجه خواهد شد.

۲_ داشتن مدیر حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین علل موفقیت یک آژانس مسافرتی، داشتن یک مدیر حرفه‌ای و توانمند است. یک مدیر خوب ارتباطات اثر‌بخش و مناسبی با افراد رده بالای سازمانی در صنعت گردشگری دارد تا بتواند از این طریق تورها و بلیت‌های بیشتری در اختیار مشتریان آژانس خود قرار دهد. این مدیر روابط حرفه‌ای و خوبی با کارمند‌انش داشته و آنها را درک می‌کند و همواره حقوق مشتری و مسافر را محترم می‌شمارد.

۳_ داشتن کارمندان حرفه‌ای و نحوه‌ی برخورد آنها با مشتری

یک آژانس مسافرتی خوب یک تیم قوی و حرفه‌ای دارد. کارمندان آن همه آموزش دیده و کار‌بلد هستند. مدام اطلاعات و دانش‌شان را به روز می‌کنند تا پاسخگوی نیازها و سوالات احتمالی مسافران باشند. کارمندان خوب تنها به منفعت آژانس و کار خود فکر نمی‌کنند بلکه گاهی خود را جای مسافر می‌گذارند و از منظر آنها به قضایا نگاه می‌کنند تا بتوانند بهترین مشاوره و اطلاعات را به آنها بدهند. یک کارمند کار‌بلد با حوصله برخورد کرده و در کمال ادب و احترام تمام گزینه‌های سفر و خوبی‌ها و بدی‌ها را به مشتری خاطر‌نشان می‌کند؛ در نهایت اما تصمیم‌گیری به عهده‌ی خود مسافر گذاشته می‌شود.

۴_ دارا بودن سیستم انعطاف‌پذیر

یک آژانس مسافرتی خوب باید سیستمی انعطاف‌پذیر و قابل تغییر داشته باشد به این معنا که مناسب‌ترین زمان پرواز و حرکت‌ها را در دسترس داشته و بتواند بر حسب نیاز مسافر به او پیشنهاد دهد؛ نه اینکه مسافر مجبور شود از بین چند گزینه‌ی غیر‌قابل تغییر و فیکس یکی را انتخاب کند.

۵_ پاسخگویی درست، دقیق و سریع

سرعت و دقت در پاسخ‌گویی در عملکرد آژانس‌های مسافرتی بسیار حائز اهمیت است. در برنامه‌ریزی برای سفرها چه کاری، چه تفریحی، چه زیارتی، زمان‌بندی بسیار مهم است و هرگونه کنسلی یا لغو بلیت و… می‌تواند منجر به بهم‌ریختگی برنامه‌ها و نارضایتی مسافران شود. پس در این مواقع اطلاع‌رسانی سریع و پاسخگویی دقیق می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات احتمالی جلوگیری نماید.

۶_داشتن کار‌گزارانی قدرتمند، قوی و قابل اعتماد در مقاصد گردشگری

هر آژانس مسافربری خوب در مقاصد داخلی و خارجی می‌بایست کار‌گزارانی خوب و قابل اعتماد داشته باشد. منظور این است که وقتی مسافر به صورت انفرادی یا در قالب تورهای گردشگری به مقصد سفر می‌کند، در آنجا کار‌گزاران قابل اعتماد آن آژانس عهده‌دار مسئولیت مسافر شده و بر اساس مفاد قراردادی که با مسافر دارند با کیفیت‌ترین و بهترین خدمات را به او ارائه می‌دهند. این کار به منظور جلب رضایت مسافر از سفر و خدمات آژانس صورت می‌گیرد.

۷_ ارائه‌ی اطلاعات صحیح و به دور از قضاوت و پیش‌داوری به مسافر

برخی آژانس‌های مسافرتی با دادن اطلاعات جهت‌دار به مسافر تلاش می‌کنند او را به مقصد‌ی که برای آژانس‌شان سودآور‌تر است، ترغیب کنند. این در حالی است که یک آژانس مسافرتی خوب باید به دور از قضاوت و پیش‌داوری اطلاعات مورد نیاز مشتری را به او ارائه کرده، گزینه‌های پیشنهادی را در اختیارش قرار دهد و تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده‌ی خود مسافر بگذارد.

۸_دارا بودن سیستم رزرواسیون اینترنتی قوی

از آنجا که امروزه خرید بلیت هم به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا یک آژانس مسافرتی خوب باید سیستم رزروا‌سیونی قوی، قابل اعتماد و بدون خطا داشته باشد تا مسافر بتواند در هر ساعت از شبانه‌روز رزرو اینترنتی بلیت خود را انجام دهد.

۹_ ارائه‌ی خدمات متنوع

از دید مسافر، یک آژانس مسافرتی خوب باید خدمات متنوعی را ارائه کند و تنها به خرید بلیت محدود نشود. داشتن گزینه‌های زیاد همچون ارائه‌ی بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس اگر چه درد‌سرها و مشکلاتی برای آن آژانس دارد اما دست مسافر را در انتخاب باز می‌گذارد و خد‌مات این آژانس بیشتر رضایت خاطرش را جلب می‌کند.

۱۰_ نگاه تخصصی

برخی آژانس‌های مسافرتی هستند که روی یک مسئله یا مقصد خاص تمرکز کرده‌اند. مثلا برخی آژانس‌ها مرجعی خوب برای دریافت ویزای شینگن هستند یا مثلا آژانس‌های زیادی هستند که تنها روی مقاصد تایلند یا دوبی کار می‌کنند. در این مواقع مسافر به دلیل شهرتی که این آژانس در این مقاصد خاص دارد به سراغ این آژانس رفته و از خدمات آن استفاده می‌کند.

۱۱_ ارائه‌ی خدمات پس از فروش مناسب به مسافر (باز‌پس‌گیری پول مسافر از کار‌گزار، ترانسفر و…)

از معیار‌های خوبی که می‌تواند برتری یک آژانس مسافرتی را تعیین کند، قدرت و توان آن آژانس برای باز‌پس‌گیری پول مسافر از کارگزاران و ایر‌لاین‌هاست. در موارد‌ی که سفر به هر دلیلی کنسل می‌شود، آژانس باید بتواند تمام یا مقداری از این پول را برای مسافر پس بگیرد اما گاهی این هزینه توسط کارگزاران پس داده نمی‌شود و یا در پرداخت آن تاخیر وجود دارد.

۱۲_ شهرت، خو‌شنامی و نام برند آژانس

شهرت و خو‌شنامی یک آژانس هم از معیارها‌ی خوب برای معرفی یک آژانس مسافرتی برتر است؛ زیرا نشان می‌دهد بالاخره این آژانس در ارائه‌ی خدما‌تش خوب عمل کرده و رضایت مشتریان را به دست آورده تا توانسته شهرت و خو‌شنامی برای خودش کسب کند. این خوشنا‌می را تنها می‌توان با معیارهای کیفی اندازه‌گیری کرد و برای دانستن آن باید به نظرات مشتریان و مسافران آن آژانس رجوع کرد. خواندن نظرات و کامنت‌های مسافران در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. البته یادتان باشد برخی کامنت‌ها قصد توهین، تخریب و سیاه‌نمایی دارند پس بهتر است به برا‌یند این نظرها توجه کنید.

چند نکته:

  • مجوز بند ب گردشگری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر می‌شود و آژانس‌ها تنها در صورت داشتن این مجوز اجازه‌ی فعالیت در حوزه‌ی گردشگری را دارند.
  • مجوز بند الف توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر می‌شود و آژانس‌های هواپیمایی به منظور صدور بلیط هواپیما می‌بایست حتما این مجوز را داشته باشند.
  • آژانس‌ها جهت فروش بلیط قطار لازم است از راه آهن کشور و شرکت قطارهای مسافری ر‌جا، مجوز فروش قطار داشته باشند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا