هنری

«علفزار» و «شادروان» فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر + نقد

دومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در کاخ جشنواره با دو فیلم «علف‌زار» اثر کاظم دانشی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و میزبانی اهالی رسانه شروع خواهد شد.

به گزارش تجارت امروز؛ با شروع دومین روز از اکران های جشنواره فیلم فجر دو فیلم علف زار و شادروان به نمایش گذاشته خواهند شد.

در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان کاخ جشنواره یاد می‌شود.اهالی رسانه و هنرمندان مدعو با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تماشای فیلم علفزار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی در ساعت ۱۳ و فیلم شادروان به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست. جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل ودست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می‌شود.

علف‌زار

فیلم علفزار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام‌رادان ساخته شده است. در خلاصه داستان آمده است: برخی از راز‌ها بهتر است فاش شود، اما برخی هرگز؛ و باید در جایی دور از دسترس دفن شوند. بیشتر سکانس‌ها در دادگاه فیلم برداری شده است.
پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، متین حیدری نیا، رؤیا جاویدنیا، محمد معتضدی، یسنا میرطهماسب، سیروس همتی و مهران امام بخش از جمله بازیگران این اثر هستند.
مدیر فیلمبرداری این اثر هادی بهروز، چهره‌پرداز: مونا جعفری، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: منصور شهبازی، موسیقی: بهزاد عبدی هستند.
از میان عوامل پشت دوربین این فیلم، همانطور که پیش از این اشاره شد، بهزاد عبدی سه دوره نامزد و دو دوره سیمرغ بلورین بخش موسیقی را به نام خود کرد و در این دوره جشنواره نیز با دو فیلم حضور دارد.

شادروان

شادروان فیلمی در ژانر اجتماعی است و داستان خانواده‌ای حاشیه نشین در شهر تهران را روایت می‌کند، دومین ساخته سینمایی حسین نمازی و با تهیه کنندگی عباس نادران است؛ بازیگران این اثر سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حسین نمازی، تهیه کننده: عباس نادران، مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر صدابرداری: بابک اردلان، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: فاطمه صفری زاده، طراح چهره پردازی: امید گل زاده، مدیر تولید: عماد طاهری، مدیر تدارکات: هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیر برنامه ریزی: سعید بیات، منشی صحنه: آرزو قربانی، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، عکاس: محمد صادق زرجویان.

از این میان عماد خدابخش با تدوین فیلم بی‌همه‌چیز از سی‌ونهمین دوره این جشنواره، سیمرغ این بخش را دریافت کرد، بهزاد جعفری طادی جایزه بهترین طراحی صحنه را برای فیلم ماجرای نیم‌روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نام خود زد، بهزاد عبدی نیز با سه دوره نامزدی و دو دوره دریافت جایزه برای فیلم‌های آل و ملک سلیمان در جشنواره بیست‌وهشتم و مزار شریف در جشنواره سی‌وسوم از رکوردداران دریافت جایزه از این رویداد هستند.

امید گلزاده در این دوره جشنواره در فیلم برف آخر نیز طراح گریم بوده و علاوه بر او، بابک اردلان نیز صدابرداری فیلم‌های بی‌مادر و لایه‌های دروغ را نیز برعهده داشته است. همچنین بهزاد عبدی موسیقی فیلم علفزار را نیز ساخته و همین نکته شاید شانس آن‌ها را در دریافت جایزه بیشتر کند.

امسال نخستین بار است که که فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، در دو نوبت اکران می‌شود تا از طرفی از تراکم تماشاگران برای جلوگیری از شیوع کرونا بکاهد و همچنین فرصتی برای تماشای فیلم در دیگر ساعات روز برای علاقمندان ایجاد کنند. امروز فیلم بیرو همچنین در ساعت ۱۹:۱۵ و همچنین فیلم مرد بازنده در ۲۱:۳۰ به نمایش در می‌آید.

همچنین برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر در روز دوازدهم بهمن ماه از ساعت ۱۳ نشست دانشگاهی با عنوان «جوانگرایی در سینمای ایران» در محوطه سالن مرکزی برگزار می‌شود؛ همچنین در همین روز نشست تخصصی به عنوان «سینمای ایران و گفتمان انقلاب اسلامی» در ساعت ۱۵ در سالن ۴ برج میلاد برگزار می‌شود.

در نشست شبی با اندیشمندان که به منظور نکوداشت بزرگان سنمای ایران آغاز خواهد شد؛ نشستی با عنوان «دغدغه‌های یک فیلمساز عدالتخواه» برای نکوداشت زنده یاد رحیم رحیمی‌پور و نگره‌های تالیفی حاتمی‌کیا در نشست‌های آثار گنجینه بررسی خواهد شد. در این روز همچنین در بخش گنجینه فیلم دیده بان ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا پخش می‌شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا