راهنمای سرمایه گذاران

بهترین راه های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ می توان سرمایه گذاری های درستی انجام داد.

به گزارش تجارت امروز؛ هر شخص با توجه به قوانین سرمایه‌گذاری، میزان ریسک‌پذیری و دیگر ارکان سرمایه‌گذاری، می‌تواند برای پول خود برنامه‌ ریزی کند.

همچنین، تأثیر تورم بر اقتصاد کشور را نیز نمی‌بایست نادیده گرفت. زیرا میزان سوددهی هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری، می‌بایست با میزان تورم حاکم بر جامعه تناسب داشته باشد تا بتوان برای آن روش، توجیه اقتصادی در نظر گرفت. در ادامه، مهم‌ترین ارکان سرمایه‌گذاری را بیان می‌کنیم :

مهم‌ترین ارکان سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در زندگی همه افراد امری ضروری است. اما هنگامی که هر فرد از خود می‌پرسد : با صد میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ چکار کنم؟ ابتدا می‌بایست اهداف اقتصادی خود را مشخص کرده و پس از بررسی تمامی شرایط قدم در این راه بگذارد. در ادامه، مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر انتخاب روش سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم :

میزان ریسک‌پذیری

میزان بازدهی یک سرمایه‌گذاری با میزان ریسک‌پذیری شخص سرمایه‌گذار ارتباط‌ مستقیم دارد. با توجه به این موضوع، ابتدا به مقایسه روش‌های سرمایه‌گذای کم‌ریسک و توأم با ریسک بپردازید و سپس، با توجه به میزان تحملتان از ریسک، می‌توانید از خود بپرسید : حالا با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟

بهترین راه های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

هدف از سرمایه‌گذاری

هدف شما از سرمایه گذاری نیز عامل مهمی در پاسخگویی به این سوال است : با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟. به عنوان مثال، اگر شخصی با هدف کسب سود قصد سرمایه‌گذاری داشته‌باشد، عملکردش متفاوت با شخصی خواهد بود که با هدف حفظ دارایی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

بهترین و پرسودترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲

در تعریف علمی‌تر سرمایه‌گذاری را خرید کالایی قلمداد می‌کنند که در حال حاضر مصرف نمی‌شود و در آینده آن کالا برای شخص خریدار سودآور خواهد بود به طور مثال فرد سهام را که نوعی دارایی است با این هدف که سهام خریداری شده در آینده سودآور خواهد بود و با افزایش قیمت روبه رو خواهد شد و شخص دارنده سهام این دارایی را به قیمت بالاتر به فروش می‌رساند و به سود می‌رسد خریداری و در واقع در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد. به طور کلی سرمایه‌گذاری به انواع مختلفی چون سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی و وابسته به تجارت، دارایی‌های تعهدی(سهام، اوراق، پول، صندوق سرمایه‌گذاری و غیره) و دارایی‌های واقعی(طلا، ملک، زمین، سکه، ارز و غیره) تقسیم می‌شود.

شرایط مالی سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

هر گاه شخصی از خود می‌پرسد : با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟، می‌بایست ابتدا شرایط مالی خود را در نظر بگیرد. در این صورت، افراد می‌توانند به عرصه‌های سرمایه‌گذاری با پول کم نیز ورود کنند. به عنوان سرمایه‌گذار، به خاطر داشته باشید که هیچ گاه بر روی کل دارایی خود ریسک نکنید، بلکه پس از برآورد اقساط و مخارج خود و کسر آن از میزان درآمد ماهیانه خود، مبلغ باقیمانده را صرف این کنید که با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ چکار کنم؟

نرخ سود سرمایه‌گذاری

برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری، سوددهی بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارند اما در عین حال، ریسک بیشتری نیز به سرمایه‌گذار تحمیل می‌کنند. بنابراین، هر گاه از خود می‌پرسید : با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟، نرخ سود روش مورد نظرتان را در قیاس با ریسک و دیگر ارکان بسنجید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

نقدشوندگی

نقدشوندگی به معنای این است که مبلغ سرمایه‌گذاری خود را به چه قیمت و با چه سرعتی می‌توانید به پول نقد تبدیل کنید. میزان نقدشوندگی رکن مهمی است که می‌تواند در انتخاب راه حلی برای این سوال که با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟، کمک‌کننده باشد. به عنوان مثال، سپرده بانکی نقدشوندگی بالایی دارد اما فروش ملک و زمین فرایند زمان‌بری است که ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

کسب دانش سرمایه‌گذاری

عامل مهم دیگری که پیش از پاسخگویی به سوال : «با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟»  می‌بایست مدنظر قرار دهید، کسب دانش کافی در خصوص هر یک از بازارها جهت فعالیت در آن بازار است. به عنوان مثال، جهت فعالیت در بورس، ابتدا باید نحوه دریافت کد بورسی را فرا بگیرید. همچنین، شرکت در دوره‌های آموزشی ره‌آورد آکادمی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

بهترین راه های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

سن سرمایه‌گذار

سن و سال فرد نیز یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری است. مثلاً شخصی را در نظر بگیرید که در سن ۲۵ سالگی و در اوج ریسک‌پذیری و تجربه هیجان، به امید کسب سود بیشتر، قصد سرمایه‌گذاری دارد. در نقطه مقابل، فردی ۶۵ ساله را در نظر بگیرید که پس از بارنشسته شدن، با هدف حفظ سرمایه خود، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، رویکرد این دو نفر با یکدیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

زمان

حتماً زمانی که کمی پول پس‌انداز می‌کنید، با خود می‌گویید : با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟ روش‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هر یک استراتژی‌های خاص خود را می‌طلبد. اگر تحمل بلوکه شدن دارایی خود در مدت زمان طولانی را ندارید، انتخاب روش‌های بلندمدت، بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید. همچنین، انتظار کسب سود هنگفت در کوتاه‌مدت نیز انتظار نابجایی است.

بهترین سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

بهترین روش در پاسخ به این خواسته که با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟ این است که ابتدا تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری را لیست کنید، سپس، میزان ریسک‌پذیری خود را براورد کرده و میزان سرمایه خود را نیز تخمین بزنید. در این صورت، با توجه به میزان تورم و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، قادر به تصمیم‌گیری منطقی و علمی خواهید بود.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

بورس

سرمایه‌گذاری در بورس روش دیگری است که با ریسک زیادی همراه بوده و ورود به این بازار، مستلزم کسب دانش و تخصص در زمینه تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال است.

بانک

افتتاح حساب پس‌انداز بلندمدت و دریافت سود بانکی، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم است که از دیرباز در بین مردم محبوبیت داشته‌است. البته اگر سرمایه شما زیاد هم باشد و فرد ریسک‌پذیری نباشید، پس‌انداز در بانک، روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

طلا و سکه

خرید طلا و سکه از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری با صد میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ است که عمدتاً با سوددهی همراه است. اما همان‌طور که در مقاله «دلار، ارز دیجیتال یا طلا بخریم؟» بیان کردیم، فراموش نکنید که موقع خرید طلا و سکه، دید بلندمدت داشته‌باشید تا سود قابل قبولی نصیبتان شود.

دلار

خرید و فروش ارزهایی چون یورو و دلار، از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری است که طرفداران خاص خود را دارد. بازار ارز بسیار پرریسک است و از جمله ریسک‌های آن می‌توان به افزایش درخواست خرید به هنگام مسافرت‌های زیارتی وسیاحتی اشاره کرد. همچنین، حضور دلالان نیز بر نوسانات این بازار بسیار موثر است. اما با سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت، ریسک بازار ارز کاهش پیدا می‌کند.

ارز دیجیتال

بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند که علاوه بر سوددهی زیاد، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند. فقط توجه داشته‌باشید که تا مهارت و دانش کافی در حوزه ارز دیجیتال کسب نکرده‌اید، وارد این بازار نشوید.

بهترین راه های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق درآمد ثابت و صندوق سهامی از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری هستند. صندوق درآمد ثابت کیان، صندوق آوای سهام کیان و صندوق آهنگ سهام کیان با توجه به عملکرد خوب و خدمات قابل قبولشان، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان به شمار می‌روند.

خودرو

بسیاری از افراد روش خرید و فروش خودرو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. مثلا می‌توانید خودرو را از طریق ثبت نام کردن و به صورت اقساطی بخرید و به نرخ آزاد بفروشید و از این اختلاف قیمت سود ببرید.

اوراق

اوراق شامل اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی، صکوک و اوراق بدهی از جمله انواع اوراق بهادار هستند که خرید آنها از روش‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک محسوب می‌شود.

زمین و مسکن

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که به ویژه در سالهای اخیر شاهد آن هستیم، خرید ملک و مسکن در کشورهای دیگر است. بسیاری از ایرانیان با خرید ملک در کشورهای مجاور، علاوه بر حفظ سرمایه خود، ارزش افزوده نیز کسب می‌کنند.

بهترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲

بازارهای اوراق، طلا، سکه، ارز دیجیتال، ملک، ارز، سبدگردانی اختصاصی و بسیاری روش‌های دیگر که در بالا اشاره کردیم، انواع بازار مالی هستند که شما با در نظر گرفتن جمیع جهات، می‌توانید برای تأمین نیازِ با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟، انتخاب کنید.

اگر ریسک‌پذیری بالایی دارید، نباید در پاسخگویی به سوال «با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟» دچار تردید شوید. زیرا می‌توانید پول خود را در حوزه بورس، ارز دیجیتال، خرید و فروش ارز و همچنین، صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اما اگر فرد محتاطی هستید که ریسک‌پذیری کمی دارید، می‌توانید از صندوق‌ درآمد ثابت، سپرده‌گذاری بانک و خرید ملک برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم که در هر دو صورت، سرمایه خود را تنها در یک حوزه متمرکز نکرده و یک پورتفوی سرمایه‌گذاری برای خود تشکیل دهید.

بهترین شغل با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

بهترین شغل با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ را شاید بتوان در میان مشاغل خانگی از جمله راه‌اندازی مزون لباس، راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی کوچک و یا تأسیس یک کارگاه‌ تولیدی کوچک جستجو کرد.

کارآفرینی با ۱۰۰ میلیون تومان

اگر از آن افرادی هستید که از خود می‌پرسید : با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ چکار کنم؟ باید بگوییم که بهترین سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و توسعه کسب و کارتان است. بدیهی است که با این سرمایه، نمی‌توانید کسب و کار بزرگی راه‌اندازی کنید. اما می‌توانید کسب و کار خود را در مقیاس کوچک شروع کرده و رفته رفته آن را توسعه دهید.

تولید با ۱۰۰ میلیون تومان

تولید سبزیجات بسته‌بندی، پرورش قارچ، تولید کارهای دستی مانند جعبه کادویی و کارت تبریک، تولید و رنگ‌آمیزی ظروف سفالی و بسیاری موارد دیگر، از جمله کارهایی است که با ۱۰۰ میلیون تومان در منزل قابل انجام بوده و می‌تواند سود خوبی نیز نصیبن شما کند.

جمع‌بندی

با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ می‌توان به فعالیت‌های اقتصادی مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در بورس، ارز دیجیتال، طلا، ملک و زمین، خودرو و یا راه‌اندازی کسب و کار و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچکی خانگی پرداخت. منتها توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی، ابتدا ارکان سرمایه‌گذاری را بررسی کرده و دانش کافی برای فعالیت در هر حوزه را نیز کسب کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا