خودرو

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

با گذشت محدودیت واردات خودرو و مدت ها انتظار، این روزها خودروهای وارداتی پا به بازار ایران گذاشتند.

به گزارش تجارت امروز؛ این روزها بازار خودروهای وارداتی بسیار داغ شده و خیلی ها دوست دارند در این مورد اطلاعاتی به دست بیاورند. در ادامه به معرفی خودروهای وارداتی خواهیم پرداخت.

زوتی T۳۰۰

طبق اعلام کمپانی، T۳۰۰ توربو قادر است در ۸.۵ ثانیه به‌ سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده. موتور توربو این خودرو نیز در صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین (سیکل ترکیبی) می‌سوزاند.

همانطور که مشخص است T۳۰۰ در رده کراس‌اوورهای جمع‌وجور شهری قرار می‌گیرد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۳۸۷، ۱۸۳۵، ۱۶۴۲ میلی‌متر هستند. فاصله بین دو محور جلو و عقب این خودرو نیز ۲.۶ متر اعلام شده. رینگ‌های T۳۰۰ نیز از نوع ۱۷ اینچی آلیاژی هستند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، امکانات رفاهی و ایمنی بالا که یکی از اولویت‌های اصلی مشتریان است در این خودرو فدای قیمت پایین آن شده است.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

سیستم سنجش باد لاستیک‌ها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه‌های برقی، سقف پانوراما، سانروف برقی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، صندلی برقی راننده و سرنشین از مهم‌ترین امکانات زوتی T۳۰۰ محسوب می‌شوند.

سیستم‌های کمکی ترمز ABS، EBD، HBA، TCS، ESC، HSA به علاوه ایربگ، تنها مواردی هستند که از امکانات ایمنی T۳۰۰ اعلام شده.

قیمت و رقبای T۳۰۰ در ایران

زوتی T۳۰۰ در بازار جهانی حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود در بازار کشورمان در رده قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قرار بگیرد. ازاین‌رو چانگان CS۳۵ پلاس و ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو می‌توانند رقیب مناسبی برای این خودرو باشند.

چانگان CS۳۵ پلاس

اولین خودروی وارداتی سایپاست که قیمت پایه آن در بورس کالا حدود ۵۸۳ میلیون تومان اعلام شده و در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد رقابت خریداران برای خرید این خودرو باشیم.

کراس اوور چانگان CS۳۵ پلاس درواقع نسل جدید همان CS۳۵ مونتاژی سایپا محسوب می‌شود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو در طول فرایند توسعه قرار بود جایگزینی برای نسل قبلی باشد اما بعداً برنامه‌ها تغییر کرد و این کراس‌اوور جدید با نام CS۳۵ پلاس به‌عنوان مدلی گران‌تر در کنار همان نسل قبلی به بازار عرضه شد و تولید CS۳۵ قدیمی هم همچنان ادامه یافت. CS۳۵ پلاس در اکتبر سال ۲۰۱۸ فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت به بازار عرضه شد.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

فیات ۵۰۰ وارداتی

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای فیات در سطح جهانی، مدل ۵۰۰ است. این هاچبک  ۲در، سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد و اولین نسل خود را، سال ۱۹۵۷ عرضه کرد. مدل‌های جدید با طراحی مدرن، از سال ۲۰۰۷ معرفی شده و تاکنون به تولید انبوه ادامه داده است.

مدل‌های مختلف فیات ۵۰۰ در بازار جهانی، پیشرانه‌های متنوع دارند. پرفروش‌ترین نمونه با موتور ۹۰۰‌ سی‌سی توربوشارژ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل، وزن خالص ۹۵۰ کیلوگرم دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۱۰ ثانیه زمان می‌‎‌برد. میانگین مصرف سوخت فیات ۵۰۰ با مشخصات فوق، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.

نسخه‌ی پایه از انواع فیات ۵۰۰، مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی تولید می‌شود. این خودرو با موتور ۹۰۰ سی‌سی، گیربکس اتوماتیک و امکانات معمول در مدل‌های امروزی، ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.

 فیات تیپو وارداتی

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ترکیه، فیات تیپو است. این مدل، هماهنگ با استاندارد اروپا تولید می‌شود و البته قیمت رقابتی در کشور ترکیه دارد. به‌همین دلیل مورد توجه رانندگان تاکسی‌ این کشور است.

تیپو با بدنه‌های چهاردر سدان، هاچبک و استیشن واگن تولید می‌شود؛ اما نسخه‌ی سدان فروش بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانه‌ی  یک لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت فیات تیپو، ۶ تا ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.

مدل‌های مرسوم فیات تیپو در ترکیه، دنده دستی هستند اما در نقاط مختلف اروپا، تیپو هیبریدی ۱۳۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک نیز فروخته می‌شود.  تیپو مجهز به موتور یک لیتری، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

فیات دوکاتو

فیات دوکاتو، یکی از موفق‌ترین محصولات خودروسازی ایتالیا، در کلاس مدل‌های تجاری سبک‌وزن (Light Commercial Vehicle) است. هرچند که این گروه خودروها، اهمیت بسیار زیادی در جابه‌جایی افراد و حمل بار دارند، شامل تنوع ناچیزی در ایران هستند. طراحی شاسی و بدنه‌ی فیات دوکاتو، به گونه‌ای است که می‌تواند تیپ‌های متفاوتی با عملکردهای مختلفی داشته باشد. از کامیونت سرپوشیده و یخچال‌دار مخصوص حمل بار گرفته تا وسیله‌‌ی تردد ۷ یا ۹ نفره، روی پلت‌فرم دوکاتو قابل تولید است، صمن اینکه تغییر در آرایش و تعداد صندلی‌ها، می‌تواند کارایی محصول را، ارتقا دهد. این خودرو، به سفارش شرکت‌های تجاری یا خدمات عمومی، به عنوان آمبولانس یا مینی‌بوس نیز تولید می‌شود؛ به همین دلیل قیمت دوکاتو باتوجه به نوع امکانات نصب شده، از ۳۵ هزار دلار  به بالا متغییر است.

 هیوندای النترا ۲۰۲۳

با عنایت تصاویر و ویدئوهای منتشر شده می‌توان گفت بخش اعظم این ۱۲۰ دستگاه خودروی وارد شده به کشور از نوع هیوندای النترا ۲۰۲۳ هستند. این سدان کره‌ای برای مدل سال ۲۰۲۳ در بازار آمریکا تغییرات چندانی نداشته هرچند گیربکس دستی آن برای مدل N لاین حذف و گیربکس دوکلاچه جایگزین شده است. مدل‌های N لاین و SEL این خودرو از پکیج رفاهی با پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۳ اینچی سود می‌برند. شایان ذکر است النترا ۲۰۲۳ با تریم های SE، SEL، بلو هیبرید، لیمیتد، N لاین و لیمیتد هیبرید عرضه می‌شود و قیمت آن از ۲۱,۷۶۵ دلار آغاز شده و به ۳۰,۲۶۵ دلار می‌رسد.

نسخه استاندارد النترا ۲۰۲۳ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت نه چندان درخور ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متر استفاده می‌کند. این پیشرانه در مدل‌های SE و SEL بکار رفته است. در صورت انتخاب مدل N لاین می‌توان به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار دست یافت. مدل‌های هیبریدی هم از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری به همراه واحدی برقی استفاده می‌کنند و خروجی ۱۳۹ اسب بخاری دارند.

پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس CVT همکاری می‌کند درحالی‌که مدل‌های N لاین، بلو هیبرید و لیمیتد هیبرید به گیربکس دوکلاچه مجهز شده‌اند. نکته جالب اینکه گیربکس مدل‌های N لاین از نوع هفت سرعته است درحالی‌که در مدل‌های هیبریدی گیربکس ۶ سرعته نصب شده است. سدان کره‌ای یاد شده در آمریکا با گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتر قوای محرکه عرضه می‌شود. تنها رقیبی که از نظر گارانتی استاندارد برای النترا ۲۰۲۳ وجود دارد کیا سراتو/فورته خواهد بود که آن‌هم به گروه هیوندای و کیا تعلق دارد. گارانتی پایه این خودرو ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

فیات تیپو وارداتی

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ترکیه، فیات تیپو است. این مدل، هماهنگ با استاندارد اروپا تولید می‌شود و البته قیمت رقابتی در کشور ترکیه دارد. به‌همین دلیل مورد توجه رانندگان تاکسی‌ این کشور است.

تیپو با بدنه‌های چهاردر سدان، هاچبک و استیشن واگن تولید می‌شود؛ اما نسخه‌ی سدان فروش بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانه‌ی  یک لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت فیات تیپو، ۶ تا ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.

مدل‌های مرسوم فیات تیپو در ترکیه، دنده دستی هستند اما در نقاط مختلف اروپا، تیپو هیبریدی ۱۳۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک نیز فروخته می‌شود.  تیپو مجهز به موتور یک لیتری، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.

هیوندای کنا وارداتی

نسل جدید هیوندای کنا برای سال ۲۰۲۳ به تازگی معرفی شده اما تولید مدل ۲۰۲۲ همچنان ادامه دارد. این خودرو، یک کراس‌اور کوچک شهری است که همراه پیشرانه‌های تمام بنزینی، هیبریدی و برقی نیز عرضه می‌شود.

ارزان‌ترین مدل کنا در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد.  این کراس‌اور در زمان ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت  ۸  لیتر در صد کیلومتر دارد.

حدود قیمت هیوندای کنا دنده اتوماتیک CVT تک دیفرانسیل، ۲۲ هزار دلار است. مدل‌‌های هیبریدی و الکتریکی به‌ترتیب، ۳۰ و ۳۵ هزار دلار قیمت دارند.

خودروهای هیوندا مدل ۲۰۲۳

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۲۰ دستگاه خودرو امروز شنبه یکم بهمن وارد بندر شهید باهنر بندرعباس شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی با اعلام واردات خودرو به بندر شهید باهنر افزود: با هدف‌گذاری دولت در واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری، دومین محموله خودروها به تعداد ۱۲۰ دستگاه به وسیله ۲ فروند لندینگ کرافت وارد بندر شهید باهنر شد.

وی ادامه داد: این خودروها ساخت شرکت هیوندا محصول کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل ۲۰۲۳ هستند که پس از پایان رویه گمرکی از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید فیدلیتی در بازار خودرو اعلام شد

گفتنی است؛ سوم دیماه نخستین محموله خودروهای وارداتی شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) وارد بندر لنگه شد.

کیا سراتو

کیا سراتو یکی از این خودرو هاست که در سه کلاس سدان، هاچ بک و کوپه تولید می‌شود. بازه قیمتی آن از ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو تا بیش از ۲۰ هزار یورو است و به دلیل سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی که در واردات خودرو لحاظ شده احتمالا شاهد واردات نسخه فول آپشن این خودرو نخواهیم بود.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

کیا سراتو در بخش فنی دچار هیچ تغییری نشده و همچنان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی یا ۱.۶ لیتری توربوشارژ عرضه می­‌شود.  کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ به لحاظ ظاهری وجوه تشابه بسیاری با خودروی لوکس کیا استینگر دارد و در مقایسه با نسخه گذشته و موجود این خودرو در ایران تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. امکاناتی نظیر پدال شیفتر، حسگر نور، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه دو کاناله اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل و ایربگ ۱۰ نقطه‌ای در این خودرو در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۲۲

حجم موتور: ۱.۶ لیتر شتاب: ۶.۷ ثانیه
حداکثر قدرت: ۲۰۱ اسب بخار حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
حداکثر گشتاور: ۲۶۵ نیوتن متر مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده: ۷سرعت دو کلاچ استاندارد آلایندگی: یورو ۶

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یکی دیگر از محصولات این خودروساز کره‌ای است که پایش به ایران باز شده است. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی استفاده می‌کند که ۱۷۷ اسب‌­بخار قدرت دارد. یک نسخه دیزلی هم با  پیشرانه ۲ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده و کیا  وعده داده که در آینده دو پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز برای این خودرو عرضه کند.

تمام نسخه‌ها و تریم‌های کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ به یک صفحه لمسی ۸.۰ اینچی مجهز هستند. سیستم دستیار راننده، سیستم ترمز اضطراری، سیستم اخطار برخورد، سیستم مانیتور نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو است.

همچنین این خودرو حالات مختلفی برای رانندگی دارد که در روزهای بارانی و برفی یا مسیرهای ناهموار، به راننده کمک می کنند.  قیمت مدل پایه این خودرو از ۲۴ هزار یورو آغاز می‌شود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج

حجم موتور: ۲۳۵۹ سی سی مصرف سوخت: ۹.۲ لیتر در صد کیلومتر
تنفس موتور: طبیعی استاندارد آلایندگی: یورو ۶
حداکثر قدرت: ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

کیا ریو

کیا ریو از محصولات نام آشنایی است که برای مدتی به خودروی محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل شده بود. ریو در ایران یک نسخه مونتاژی قدیمی و یک نسخه وارداتی مربوط به سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دارد. در هر دو مدل خریداران شاهد یک محصول راضی کننده بودند که می‌توان امید داشت همین انتظار در نسل جدید هم برآورده شود.

نسل جدید آن در مدل‌های متفاوت هاچ بک و سدان عرضه شده و قیمت آن از ۱۵ تا ۱۹ هزار یورو  متغیر است. با توجه به سقف قیمت خودروهای وارداتی به نظر می‌رسد هیچکدام از خودروهای خانواده ریو حداقل از این جهت مشکلی برای واردات نداشته باشند.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

کمپانی کیا در سال ۲۰۲۲ یک مدل جدید از کیا ریو ارائه داد که به نسبت مدل قبلی مصرف سوخت کمتر دارد و ویژگی‌های متفاوتی نیز دارد. کنترل های صوتی روی فرمان، کاهش نور آینه خودکار، AC اتوماتیک، بلوتوث، کروز کنترل، سوئیچ کروز کنترل روی فرمان، ترمز دستی الکترونیکی، رابط آی پاد، ورودی بدون کلید، سیستم ناوبری، استارت دکمه ای، صفحه نمایشگر لمسی از ویژگی های نسخه هاچ بک این خودرو هستند.

مشخصات فنی کیا ریو

حجم موتور : ۱.۴ – ۱.۶ لیتری حداکثر قدرت: ۱۰۰ – ۱۲۳ اسب بخار
تعداد سیلندر: ۴ جعبه دنده: اتومات
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): هاچ‌بک ۴۵ – سدان ۴۳ حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت): ۱۸۰ – ۱۹۰
نوع سوخت: بنزین

کیا سونت

دیگر خودروی وارداتی کیا سونت بوده که برای بازار هند طراحی شده است و همانطور که در بازار این کشور مورد استقبال قرار گرفت، انتظار می‌رود به خودرویی محبوب در کشور تبدیل شود. مدل پایه این خودرو ۹۶۰۰ یورو قیمت دارد و در مدل‌های بالاتر قیمت آن به حدود ۱۵ هزار یورو می‌رسد و شاید قیمت اقتصادی آن در محبوبیت آن موثر واقع شود.

این خودرو در سال ۹۹ به بازار معرفی شد که در واقع کوچک‌ترین کراس اوور کیا برای بازار هند و سایر بازارهای جهانی محسوب می‌شود. کیا سونت یک نسخه با موتور دیزلی به حجم ۱.۵ لیتر دارد که در هندوستان عرضه شده اما قطعا شاهد نسخه های دیگر این خودرو با پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری و یک لیتری توربوشارژ خواهیم بود.

نسخه پایه از این خودرو  امکانات حداقلی مثل چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم پایش فشار باد تایرها و تهویه دستی برخوردار است که زیاد مطلوب نیست اما در نسخه های بالاتر  تجهیزات و آپشن‌های متنوع‌تری مثل کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، تهویه اتوماتیک، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، ترمز کمکی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف تعبیه شده است.

مشخصات فنی کیا سونت

نوع سیستم موتور: ۴ سیلندر خطی حجم موتور: ۱.۲ لیتری در مدل پایه
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه جعبه دنده: CVT
حجم باک بنزین: ۴۵ لیتر

کیا پگاس وارداتی

کیا پگاس، خودروی دیگر این محموله در کشورهای حاشیه خلیج فارس معادل ۱۱ هزار و ۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد که باز هم یک خودروی اقتصادی برای خریداران ایرانی محسوب می‌شود و احتمالا باید به زودی شاهد این خودرو در جاده‌های کشور باشیم.

این خودرو یکی از سدان‌های کوچکی است که در کشورهای همسایه ایران طرفدار زیادی دارد و فروش خوبی داشته است. این خودرو که به نسخه بروز پراید هم معروف است، توسط کمپانی چینی دانگ فنگ با شرکت کیا تولید می شود. این خودرو طراحی مدرنی ندارد و از آنجایی که یک خودروی اقتصادی است در کاهش هزینه و زمان تولید آن تلاش شده است.

مشخصات فنی کیا پگاس

موتور: چهار سیلندر – ۱.۴ لیتری- تنفس طبیعی حداکثر قدرت: ۹۵ اسب بخار
بیشترین گشتاور:۱۳۰ نیوتن‌متر گیربکس: چهار دنده اتوماتیک AT
بیشترین سرعت: ۱۷۰ km/h مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک (لیتر): ۴۳

کیا پیکانتو

محصول دیگری که شاهد حضور آن در خیابان های شهر خواهیم بود کیا پیکانتو است که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و تا حالا سه نسل از این خودرو به بازار های هدف راه پیدا کرده است. این خودرو از دو پیشرانه جدید بنزینی سه سیلندر اسمارت‌استریم استفاده می‌کند. اولی پیشرانه تنفس طبیعی ۱ لیتری با ۶۶ اسب بخار قدرت و دیگری پیشرانه T-GDi توربوشارژ ۱ لیتری با ۹۹ اسب بخار قدرت است.

گفته می‌شود که این پیشرانه‌ها به لطف سیستم جدید مدیریت حرارتی یکپارچه (ITMS) و جعبه دنده دستی خودکارشده (AMT) آپشنال مبتنی بر گیربکس دستی پنج سرعته، اقتصادی‌تر و پاک‌تر از نسل قبلی خود هستند.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

وجود امکانات و قابلیت‌های رفاهی نظیر کامپیوتر سفری، مه شکن جلو و عقب، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی راهنمادار، شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی، سانروف، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قابلیت قفل شدن خودکار  درهای خودرو در هنگام سرعت‌بالا، وجود سیستم راهنمای هوشمند در زمان جابه‌جایی میان خطوط جاده و بزرگراه موجب شده است که این خودرو  به گزینه ای مطلوب برای خریداران تبدیل شود.قیمت این خودرو از مدل پایه ۱۵ هزار دلاری آغاز می‌شود و قیمت مدل‌های بالاتر آن به نزدیکی ۲۰ هزار دلار هم می‌رسد.

مشخصات فنی پیکانتو

حجم موتور: ۱.۲ لیتر ظرفیت مخزن سوخت : ۳۵ لیتر
مصرف سوخت (L/۱۰۰ Km): ۶ حداکثر قدرت: ۸۴
جعبه دنده: اتومات حداکثر سرعت: ۱۶۱کیلومتر در ساعت

لازم به ذکر است ویژگی های ذکر شده این خودروها مربوط به مدل ۲۰۲۲ است و ممکن است خودروهای وارداتی کمی متفاوت تر باشند.

(۱۴۰۱/۰۹/۱۳) امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، از رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرز و آغاز تبلیغات برای آن‌ها خبر داد.
ایسنا: امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، از رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرز و آغاز تبلیغات برای آن‌ها خبر داد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، از رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرز و آغاز تبلیغات برای آن‌ها خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه روند رشد تولید خودرو در ماه‌های اخیر رکورد پنج ساله خود را جابه‌جا کرده، از رشد ۳۸۰ درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته (۹ آذر ماه) نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، خبر داده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو، اعلام کرده است که حتی برای برخی مدل‌ها، خودروها به پشت مرز رسیده است و فرآیند تبلیغات محیطی آن‌ها همانگونه که دیده می‌شود، آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولین خودروهای آماده‌ی واردات به کشور که به پشت مرز رسیده‌اند، از چه مدل‌ها و در چه تعدادی هستند، اظهار کرد: هنوز جزئیات این موضوع در دسترس نیست؛ اما به‌زودی جزئیات نیز مشخص خواهد شد و شاهد واردات خودروها خواهیم بود.

لیست خودرو‌های وارداتی طبق آئین‌نامه واردات خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، درباره ‌واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده خودرو بیان داشت: بعد از اینکه آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ و متعاقب آن نام ۷ شرکت برای واردات خودرو اعلام شد این شائبه به‌وجود آمد که شاید وزارت صمت واردات خودرو را در انحصار همین ۷ شرکت قرار داده است.

 لیست خودروهای وارداتی ۱۰ هزار یورویی

هیوندا اکسنت ام جی ۳ و ام جی ۶ میتسوبیشی میراژ
هیوندا ای ۱۰ سیتروئن ۳ چانگان سی اس ۳۵
محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات)

در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

پیش از این اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا – سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو اعلام شده بود.

مشخصات هیوندای i۱۰ وارداتی

ارزان‌ترین و کوچک‌ترین محصول هیوندای با نام i۱۰ سابقه‌ی عرضه در ایران را دارد. این هاچبک شهری ۴در، احتمالا یکی از معدود خودروهای وارداتی با قیمت کمتر از ۱/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

هیوندای i۱۰ جدید، موتور یک لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۶۷ اسب بخار و گشتاور ۹۶ نیوتن‌متر دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل با گیربکس دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک، حدود ۱۴ تا ۱۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۵ لیتر در صد کیلومتر است.

آستانه قیمت هیوندای i۱۰ دنده دستی، ۱۵ هزار دلار است. قوی‌ترین مدل i۱۰ با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توربوشارژ یک لیتری، ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

مشخصات دانگ فنگ ایولس وارداتی

سدان چینی دانگ فنگ با نام کامل Aeolus Yixuan Max، خودرویی بسیار ناشناخته برای بازار ایران است.  این مدل از سال ۲۰۲۱ با دو مدل تمام بنزینی و هیبرید تولید می‌شود.

نسخه‌ی اصلی ایولس، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر دارد. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ (DCT) میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و انواع امکانات الکترونیکی مدرن، مهم‌ترین مشخصات این خودرو هستند. مدل هیبریدی ایولس با میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر، قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر نیز تولید می‌شود.

معرفی و مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۱

مدل دنده اتوماتیک Yixuan Max با امکانات کامل، در بازار چین ۹ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.  نسخه‌ی هیبرید به قیمت ۱۳ هزار دلار فروخته می‌شود.

معرفی ۴ خودروی میتسوبیشی برای واردات به ایران

میتسوبیشی اکسپندر

میتسوبیشی اکسپندر در ردیف خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد و این خودروساز ژاپنی آن را با قیمت ۱۵ هزار تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ یورو در بازارهای آسیا از جمله خاورمیانه عرضه می‌کند. از این رو توان فنی این مینی ون کراس ۷ نفره به دلیل ماهیت اقتصادی چندان رانندگان را هیجان‌زده نخواهد کرد.

میتسوبیشی برای این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس‌های ۵ سرعته دستی CVT یا ۴ سرعته AT اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

میتسوبیشی میراژ سدان

میراژ یا آتراژ یکی از ۴ خودروی میتسوبیشی محسوب می‌شود که شرکت آرین موتور قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه کند. میتسوبیشی میراژ نسخه سدان با قیمت ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار یورو در بازار خاورمیانه عرضه می‌شود.

میتسوبیشی میراژ از یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودروی میتسوبیشی با وزن ۹۴۰ کیلوگرم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه دارد و همچنین ظرف مدت ۱۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میتسوبیشی ASX

شرکت آرین موتور قصد دارد نسخه جدید میتسوبیشی ASX را به بازار ایران بیاورد. این خودروی میتسوبیشی در نسخه فیس لیفت از ظاهری جذاب‌تر و امکانات بیشتر بهره می‌برد. شاسی بلند ASX در بازار خاورمیانه با قیمت ۱۸ تا ۲۵ هزار یورو به فروش می‌رسد، اما به دلیل سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی شرکت آرین موتور مدل‌های پایه آن را روانه بازار ایران خواهد کرد.

میتسوبیشی ASX در مدل ۲۰۲۲ از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت کمتر از ۸.۵ لیتری را به همراه دارد.

خودروی میتسوبیشی اکلیپس کراس

اکلیپس کراس یکی دیگر از ۴ خودروی میتسوبیشی محسوب می‌شود که به زودی وارد ایران خواهد شد. این خودرو از لحاظ ظاهری و سطح امکانات نسبت به سایر خودروهای این مقاله در سطح بهتری قرار دارد. اکلیپس کراس در بازار خاورمیانه با قیمت ۲۰ هزار تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد، اما به دلیل سقف ۲۰ هزار یورویی واردات احتمالا شرکت آرین موتور مدل پایه آن را به بازار ایران خواهد آورد.

این خودروی میتسوبیشی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT اتوماتیک به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

قیمت خودروهای وارداتی

خودرو های وارداتی که بر اساس قیمت جهانی آنها امکان واردات آنها وجود دارد به شرح زیر می‌باشد، اگر چه خوردو هایی که در این لیست وجود دارد لزوما قرار نیست دقیقا به قیمت دلاری آنها به دست مشتریان داخلی برسد به این دلیل که هزینه هایی شامل سود وارد کننده، مالیات، گمرک و… نیز به هزینه اولیه این خوردو ها اضافه خواهد شد.

خودرو های بازه قیمتی ۱۰ هزار دلار:

سیتروئن C۳ ۷۳۰۰ دلار
میتسوبیشی میراژ ۱۰۰۰۰ دلار
ام جی ۶ ۱۰۰۰۰ دلار
ام جی ۳ ۱۰۰۰۰ دلار
هیوندای i۱۰ ۹۲۰۰ دلار
چانگان CS۳۵ ۱۰۸۰۰ دلار

خوردو های بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار:

کیا k۵ ۱۸۰۰۰ دلار
کیا سراتو ۱۶۰۰۰ دلار
کیا سلتوس ۱۷۰۰۰ دلار
تویوتا کرولا ۲۰۰۰۰ دلار
تویوتا هایلوکس ۲۰۰۰۰ دلار
تویوتا یاریس ۱۶۰۰۰ دلار
هیوندای کنا ۱۹۰۰۰ دلار
هیوندای کرتا ۱۷۰۰۰ دلار
هیوندای الانترا ۱۹۰۰۰ دلار
رنو کلئوس ۱۶۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار
رنو مگان ۱۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار
پژو ۲۰۸ ۲۰۰۰۰ دلار
هوندا سیویک ۲۰۰۰۰ دلار
هوندا CR-V ۲۰۰۰۰ دلار

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا