گردشگری

بهترین تفریحات آنتالیا در فصل زمستان

فصل زمستان در شهر آنتالیا بسیار جذاب است و اگر از ما بپرسید آیا زمان مناسبی برای سفر به آنجا هست یا نه قطعا پاسخ ما بله خواهد بود. بسیاری از ترک ها و مهاجران مقیم ترکیه برای جشن کریسمس و سال نو به آنجا سفر می کنند. آنتالیا دومین مقصد محبوب ترکیه برای گذران تعطیلات است و در حالی که اکثر افراد سواحل زیبای آن را نقطه قوت می دانند نظر ما بیشتر روی تنوع آن است. گردشگری در این شهر بدون در نظر گرفتن سن افراد، همه را در دل خود جای می دهد و برای همه سنین تفریحات جذابی دارد. از مزایای سفر در زمستان به این منطقه می توان ازدحام کمتر گردشگران، نرزخ های ارزان تر تفریحات و آب و هوای جالب آن را نام برد. آنتالیا در زمستان نسبت به استانبول و سواحل دریای اژه دمای بیشتری دارد و گرم تر است، در ادامه به معرفی جاذبه ها و جاهای دیدنی آنتالیا می پردازیم.

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا قطب شماره یک مسافرت های هوایی ترکیه است و در تمام طول سال باز است و هنوز هم از مکان هایی مانند آلمان، بریتانیا و روسیه پرواز دریافت می کند. با دریافت جوایز زیادی برای کارایی فرودگاه آنتالیا و ترافیک مسافری، همچنان بلیط های پرواز ارزان برای رسیدن به آنجا را پیدا خواهید کرد. با این حال، می توانید برای رسیدن از طریق جاده، اتوبوس های مکرر و تمیز از بسیاری از نقاط ترکیه به آنجا استفاده کنید.

اسکی در زمستان

بهترین تفریحات آنتالیا در فصل زمستان

چشم انداز جغرافیایی منحصر به فرد آنتالیا به اندازه ای متنوع است که در آن می توانید صبح ها اسکی کنید و بعد از ظهرها شنا کنید. پیست اسکی ساکلیکنت در دامنه شمالی باکیرلیداگی در رشته کوه های توروس بیداگلاری قرار دارد. یک سفر یک روزه به ساکلیکنت می‌تواند به شما تجربه جالبی بدهد زیرا در یک روز دو فصل را تجربه خواهید کرد، یک هوای گرم و بهاری و یک روز سرد زمستانی پوشیده از برف.

فصل اسکی در ساکلیکنت از دسامبر تا آوریل ادامه دارد. اگر اسکی در سفر برای شما اولویت است حتما از وجود میزان برف مناسب از قبل اطلاعات کسب کنید. اگر بیشتر اهل چشم انداز هستید، می توانید با یک تور به آنجا بروید و روز خود را در فضای کوهستانی هیجان انگیز بگذرانید.

شهر قدیمی کالیچی

دروازه هادریان که منعکس کننده حکومت رومی است، ورودی شهر قدیمی و مجموعه ای لذت بخش از خانه های قدیمی عثمانی، رستوران های کنار بندر و مساجد است. این دروازه بسیار زیبا است و فرصت دیدن دیوارهای اطراف شهر را به شما می دهد. دروازه هادریان که به سبک کورنتی ساخته شده است، دارای سه طاق و دو نمای ستونی است.

هر خیابان در کالیچی روایتگر فصلی از داستان آنتالیا است که ساختارهای باستانی و اصیل زندگی در آنتالیا در گذشته و حال را نشان می دهد. مسجد یولی مناره که به عنوان مسجد علاءالدین یا اولو نیز شناخته می شود، با مناره فلوت دار خود نمای تاریخی جذابی را نشان می دهد. یکی از اولین بناهای اسلامی در آنتالیا، توسط سلطان سلجوقی علاءالدین کیقوباد اول ساخته شد. مناره آن با کاشی های فیروزه ای تزئین شده است. مدرسه قیاس الدین کیخوسرو، لژ سلجوقی، اقامتگاه درویشی لژ مولوی، توربس زینسیرکیران و نیگار هاتون دیگر بناهای معماری سلجوقی هستند که ممکن است بخواهید در سفر خود از آنها بازدید کنید.

تله‌کابین کوه تهتالی

در معرفی جاذبه ها و جاهای دیدنی آنتالیا به تله کابینی میرسیم که چشم انداز بسیار زیبایی را به شما می دهد و لحظات رویای را رقم خواهد زد. از مرکز شهر، به منطقه کمر بروید و با تله‌کابین به سکوی تماشای کوه تهتالی بروید تا از رشته کوه‌های شگفت‌انگیز توروس و مناظر خط ساحلی مدیترانه لذت ببرید.

موزه های آنتالیا

اگر عاشق موزه هستید، چندین موزه در آنتالیا در انتظار شما هستند، از جمله موزه Suna İnan Kıraç Kaleiçi (AKMED)، موزه آتاتورک، Musee d’ Antalya و موزه باستان شناسی آنتالیا. این مجموعه موزه ها اغلب به عنوان یکی از بهترین جاذبه های ترکیه یاد می شوند. آنها جدول زمانی تاریخی این کشور را از طریق نمایش اشیاء قدیمی برجسته می کنند. بسیاری از این اشیاء در طول دوره های کاوش در شهرهای باستانی مجاور کشف شده اند.

آکواریوم آنتالیا

همه افراد صرف نظر از سن، آکواریوم را دوست دارند و آکواریوم آنتالیا طولانی ترین تونل اروپایی را دارد که زیبایی های زیر آب را به رخ گردشگران می کشد. چهل مجموعه آکواریوم وجود دارد که درون هرکدام کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد و روز شما را به زیبایی می سازد.

باغ وحش

اگر فرزندان خود را به تعطیلات آورده اید، می توانید با آنها درون باغ وحش جذاب آنتالیا خوش بگذرانید و حیواناتی را ببینید که شاید دیدن آنها در زیستگاه های طبیعی ترسناک است. همچنین می توانید موجوداتی را ببینید که بسیار نادر هستند و در طبیعت خیلی کمتر با آنها مواجه می شوید.

سندلند

گزینه دیگر برای خانواده های دارای فرزند یا افرادی که به دنبال هیجان هستند، سندلند است و در آنجا بناهای عظیمی را خواهید دید که کاملاً از شن و ماسه ساخته شده اند.

آسپندوس

بهترین تفریحات آنتالیا در فصل زمستان

دوست داران تاریخ این قسمت را بیشتر می پسندند، این بنا در ۴۰ کیلومتری آنتالیا و ۸ کیلومتری شهر سریق واقع شده است. این مکان تاریخی یک آمفی تئاتر رومی دارد و جز برترین جاذبه های ترکیه است و از جمله آثار باستانی است که در نوع خود سالم مانده است.

معرفی جاذبه ها و جاهای دیدنی آنتالیا تمامی ندارد و بسیاری موارد دیگر از جمله آبشارهای دودن، فاسلیز، غار کارائین، المپیوس و چیرالی، پرگه، ترمسوس نیز وجود دارند. سفر به شهر آنتالیا در زمستان را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا دو فصل را به طور همزمان تجربه خواهید کرد. برای بررسی و خرید پرواز با بهترین قیمت می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و لیستی از بهترین قیمت ها را دریافت کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا