خودرو

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

طبق گزارشات، محموله ای حاوی خودروهای کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ در جاده های ایران در حال تردد است. این خودروی وارداتی طی روزهای آینه به دست مشتریان خواهد رسید.

به گزارش  تجارت امروز؛ اسپورتیج جدید که قرار است در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان اروپایی و آمریکایی برسد، اندازه ها و مشخصات فنی متفاوتی دارد که با توجه به جغرافیای این مناطق تعیین می شود.

معرفی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

نسل پنجم کیا اسپورتیج با مدل های ۲۰۲۲ و پیش از آن بسیار متفاوت است. ظاهر این کراس اوور جذابیت بیشتری پیدا کرده و امکانات بیشتری به آن اضافه شده است. اگرچه موتور ۲,۵ لیتری تنها ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد، اما برای خانواده هایی که به دنبال خودرویی جادار و راحت هستند کافی است.

قطعاً قبل از آن نیز خودروهایی به این صورت در جاده ها جهت ترانزیت دیده می شدند اما خودروهای کیا اسپورتیج در بین آن ها بسیار کم دیده می شد و به نظر می رسد که این خودروها نمونه های اولیه یکی از واردکننده ها باشد و لااقل برای انجام تست های اولیه وارد کشور شده باشند.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

روی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ پیشرانه های مختلفی عرضه شده اما با توجه به سقف قانونی ۲۰ هزار یورویی برای خودروهای وارداتی، بعید به نظر می رسد که با پیشرانه های ۲,۵ لیتری عرضه شود و شاید گزینه های ۱.۶ لیتری توربوشارژ مد نظر واردکننده ها باشد. اما با توجه به پیچیدگی های قانونی برای سقف قیمتی، باید تا باز شدن ثبت سفارش خودروهای کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ منتظر بمانیم.

واردات کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ به کشور

در حال حاضر در میان شرکت هایی که مجوز واردات خودرو از وزارت حراست را دریافت کرده اند، کوشا خودرو به صورت علنی اقدام به تبلیغ و معرفی خودرو های کیا کرده است، اما چند شرکت دیگر نیز تصمیم به واردات خودرو های کیا گرفته اند و هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو ها تایید شده برای واردات، متعلق به کدام کشور هستند.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

معرفی کیا اسپورتیج وارداتی جدید

خودروساز کره ای کیا در چند سال اخیر محصولاتی با طراحی زیبا، تکنولوژی مدرن و کیفیت عالی ارائه کرده است. او توانسته بخشی از بازار را در اختیار بگیرد. اما مهمترین دلیل استقبال مشتریان قیمت مناسب خودروها بوده است. نسل پنجم کیا اسپورتیج جدیدترین محصول این شرکت کره ای است که در سال ۲۰۲۳ در سایز های مختلف برای کشور های آسیایی، اروپایی و بازار آمریکا به فروش می رسد.

اسپورتیج یک SUV محبوب از شرکت کره ای کیا است که از سال ۱۹۹۳ تولید می شود. از سال ۲۰۰۴، اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت SUV در نظر گرفته شده است، در حالی که قبلا این کلاس در بخش SUV های جمع و جور قرار می گرفت. این خودرو بین سلتوس یا نیرو و سورنتو سه ردیفه در خط تولید خودرو های شاسی بلند کیا قرار گرفته و پس از گذراندن چهار نسل، اکنون نسل پنجم این خودرو روانه بازار شده است.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ اکتبر گذشته در آمریکا رونمایی شد. این خودرو دارای ویژگی هایی از جمله طراحی کاملاً جدید، فضای داخلی اضافی به لطف بدنه بزرگتر و مدل پلاگین هیبریدی جدید با برد تمام الکتریکی بیش از ۳۰ مایل است. شرکت کیا که تولید مدل جدید اسپورتیج را از چند هفته پیش در ایالت جورجیا آغاز کرده بود، به طور رسمی جزئیات این خودرو را منتشر کرد.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

خرید و فروش کیا اسپورتیج نسخه جدید

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ موتور های مختلفی دارد اما با توجه به محدودیت قانونی ۲۰ هزار یورویی برای خودروهای وارداتی، بعید به نظر می رسد که با موتورهای ۲,۵ لیتری عرضه شود و شاید گزینه های ۱.۶ لیتری توربو شارژ مدنظر وارد کنندگان باشد. اما به دلیل پیچیدگی های قانونی برای سقف قیمت، باید منتظر باز شدن ثبت سفارش خودرو های کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ باشیم.

شرکت کیا تولید اسپورتیج ۲۰۲۳ را در اوایل ماه جاری آغاز کرد و می گوید این کراس اوور اکنون برای خرید در نمایندگی های کیا در دسترس است. این کراس اوور دارای طراحی بیرونی جسورانه و داخلی شیک مجهز به فناوری برای جذب خریداران است.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

 

برخی آپشن های Sportage ۲۰۲۳ وارداتی

مانیتور فراگیر ۶۰ درجه
مانیتور نقطه کور
تکنولوژی استاندارد ترمز اضطراری خودکار
کروز کنترل هوشمند
فناوری جلوگیری از برخورد نقطه کور
هشدار ترافیک عقب و جلوگیری از ترمز خودکار
هشدار خروج ایمن
شارژ گوشی بی سیم
مجهز به Apple CarPlay® و Android Auto™
راه اندازی از راه دور، آمازون الکسا و دستیار گوگل
رادیو ماهواره ای SiriusXM
صفحه نمایش پانورامای دوگانه ۱۲,۳ اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو SiriusXM®
سانروف پانوراما، فرمان گرمکن
گرمکن و تهویه صندلی‌ های جلو، پورت‌های شارژ USB-C برای سرنشینان عقب

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ وارداتی

این خودرو طیف وسیعی از موتور های بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارد.

موتور ۴ سیلندر ۱,۶ لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت اسپورتیج در دو نسخه بنزینی و هیبریدی، پلاگین هیبریدی و دیزلی نصب شده است. یک موتور ۲ لیتری بنزینی نیز برای این کراس اوور کره ای در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

اما این خودرو با موتور ۴ سیلندر هیبریدی با حجم ۲,۵ لیتر و پلاگین هیبریدی با حجم ۱.۶ لیتر در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. اگرچه موتور ۲.۵ لیتری تنها ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد، اما کیا نیازی به استفاده از موتور قدرتمندتر ندید زیرا اکثر خریداران اسپورتیج خانگی هستند.

یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک می تواند نیروی موتور را به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ بفرستد.

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات فنی موتورهای اسپورتیج منتشر نشده است.

جدول مشخصات فنی

عنوان مشخصات
طبقه بندی کراس اور
موتور چهار سیلندر ۲,۵ لیتری
قدرت ۱۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۷۸ پوند فوت
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج

ظاهر خودرو های جدید کیا با زبان طراحی «اپوزیسیون یونایتد» طراحی شده است. اولین چیزی که در اسپورتیج جدید توجه بیننده را به خود جلب می کند، قسمت جلویی خودرو است. یک جلو پنجره مشکی بزرگ در فضای بین چراغ‌ های جلو قرار گرفته و به خوبی با بخش نقره‌ای که بین جلو پنجره و کاپوت قرار دارد، در تضاد است.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

در کنار جلو پنجره، چراغ های دو تکه و چراغ های روز بومرنگ دیده می شود. دو ورودی هوای کوچک در پایین سپر قرار گرفته و چراغ های مه شکن در قاب آن ها قرار گرفته اند.

خطوط شکسته روی بدنه ظاهر اسپرت و جذاب تری به کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ بخشیده و ریل های سقف نیز این ظاهر را تشدید می کند.

یک نوار مشکی چراغ های عقب را به هم متصل می کند. اسپویلر باریک، سپر عقب چند وجهی و دیفیوزر برخی از عناصر بیرونی اسپورتیج در عقب هستند. طراحان کیا زمان زیادی را صرف کرده اند تا کابین اسپورتیج را ارگونومیک و راننده پسند کنند. مجموعه ای از دکمه ها و کنترل ها در کنسول مرکزی تعبیه شده است. صفحه نمایش لمسی برای دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی و در جلوی کنسول پورت هایی برای اتصال تلفن های هوشمند تعبیه شده است.

در مرکز داشبورد دکمه های سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته و در بالای این دکمه ها یک صفحه نمایش لمسی وجود دارد که تا پشت فرمان خودرو امتداد دارد تا سیستم سرگرمی و همچنین سرعت و دور موتور را نشان دهد. و سایر اطلاعات خودروی مقابل راننده.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ در دو مدل اکسل کوتاه و اکسل بلند عرضه می شود. اکسل کوتاه برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و اسپورتیج های آمریکایی از نوع اکسل بلند هستند. افزایش طول خودرو فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار داده و فضای بار نسبت به نسل قبل ۲۵۰ لیتر افزایش یافته و به ۱۱۲۱ لیتر رسیده است.

مشخصات فنی و قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ + تصاویر

قیمت کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ یک گام رو به جلو نسبت به مدل قبلی است. مدل ۲۰۲۳ بزرگتر و کمی مجلل تر از مدل های قبلی است. با آخرین فناوری و امکانات موجود، این یکی از پرفروش ترین مدل های این برند است. قیمت مقرون به صرفه باید آن را در کلاس شلوغ کراس اوورها کاملاً جذاب کند. کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ از ۲۷۲۰۵ دلار شروع می شود.

این مدل سطح پایه اسپورتیج LX با دیفرانسیل است. سیستم چهار چرخ متحرک ۱۸۰۰ دلار به LX و ۲۹۲۰۵ دلار به Sportage EX اضافه می کند. Sportage X-Line فقط با AWD با قیمت ۳۲۰۰۵ دلار در دسترس است. قیمت FWD Sportage SX و SX Prestige به ترتیب از ۳۲۷۰۵ دلار و ۳۴۷۰۵ دلار شروع می شود و AWD هر کدام ۱۸۰۰ دلار بیشتر قیمت دارند. X-Pro و X-Pro Prestige فقط با سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس هستند. X-Pro از ۳۶۲۰۵ دلار شروع می شود، در حالی که X-Pro Prestige ۳۸۰۰۰ دلار است.

قیمت انواع اسپورتیج در بازار

Model FWD AWD
Sportage LX $۲۷,۲۰۵ $۲۹,۰۰۵
Sportage EX $۲۹,۲۰۵ $۳۱,۰۰۵
Sportage X-Line N/A $۳۲,۰۰۵
Sportage SX $۳۲,۷۰۵ $۳۴,۵۰۵
Sportage SX-Prestige $۳۴,۷۰۵ $۳۶,۵۰۵
Sportage X-Pro N/A $۳۶,۲۰۵
Sportage X-Pro Prestige N/A $۳۸,۰۰۵

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا