تجارت

بهترین مدل صندلی ناهارخوری

میز و صندلی ناهارخوری امروز یکی از اجزای جدانشدنی هر منزل بزرگ و کوچکی به‌شمار می‌روند. با وجود اینکه بیشتر ایرانی‌ها از قدیم‌الایام عادت به خوردن غذا روی سفره‌ای که روی زمین پهن می‌شد، داشتند؛ اما امروز نسل حاضر ترجیح می‌دهند فضایی تعریف شده برای صرف وعده‌های غذایی داشته باشند. برای اینکه بتوانید یک صندلی ناهارخوری شیک را در خانه خود داشته باشید، شاید روزها مجبور به گشت و گذار در بازار مبلمان خانه و آشپزخانه شوید.

انتخاب صندلی ناهارخوری اصولی دارد؛ فرقی نمی‌کند حتی اگر بهترین برند صندلی ناهارخوری را انتخاب کنید؛ اما متناسب با فضای خانه و آشپزخانه شما نباشد، از داشتن آن احساس رضایت نخواهید کرد. در این بخش قصد داریم به معروف‌ترین مدل‌ های میز و صندلی ناهارخوری و اصولی که هنگام خرید صندلی ناهارخوری باید رعایت شوند، اشاره کنیم. دوست دارید صندلی چوبی باشد یا فایبرگلاس؟ دوست دارید رنگ آن تیره باشد یا روشن؟ و سایر سوالات مهم دیگری که باید ابتدا به آن‌ها پاسخ دهید و بعد اقدام به انتخاب و خرید محصول کنید.

اصول انتخاب و خرید یک صندلی ناهارخوری شیک

حتی اگر از بهترین برند صندلی ناهارخوری را انتخاب می‌کنید، لازم است نکات زیر را در هنگام انتخاب و خرید محصول مدنظر قرار دهید.

انتخاب طرح صندلی ناهارخوری

به‌طور کلی تعریف اکثر افراد از یک دست صندلی ناهارخوری شیک این است که چند عدد صندلی یک شکل و متناسب با فضای خانه داشته باشیم، حال آنکه سبک‌های دکوراسیون امروزی تابوشکنی می‌کنند. یکی از تابوشکنی‌ها درمورد انتخاب و چیدمان صندلی ناهارخوری ترکیب سبک‌های مختلف است. به‌عنوان مثال برخی علاقه زیادی دارند ست صندلی ناهارخوری خود را از ترکیب صندلی‌های مدرن و سنتی انتخاب کنند. همچنین برخی در انتخاب پارچه صندلی ناهارخوری خلاقیت خود را نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال چند صندلی با پارچه طرح‌دار را با چند صندلی تک‌رنگ ست می‌کنند.

نکته مهم این است که شما در این مورد محدودیتی ندارید؛ اما باید در انتخاب و ترکیب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید. بهترین تصمیم این است که صندلی و میز ناهارخوری از عناصری مشترک در طرح تهیه شده باشند. به‌عنوان مثال اگر صندلی چوبی ناهارخوری پایه‌هایی مواج دارد، بهتر است پایه‌های میز هم چنین مشخصه‌ای داشته باشد. همینطور به شباهت ساختار میز و صندلی ناهارخوری دقت کنید. مثلاً اگر صندلی‌ ناهارخوری نشیمن مستطیلی یا گرد دارد، بهتر است رویه میز ناهارخوری هم مستطیلی یا گرد باشد.

بررسی ابعاد صندلی ناهارخوری

به‌طور کلی صندلی ناهارخوری استانداردی که دسته ندارد، باید نشیمنش ۵۶ سانتی‌متر پهنا داشته باشد. همانطور که می‌دانید در بازار مدل‌ های میز و صندلی ناهارخوری بسیار متنوع هستند؛ بنابراین شما باید با در نظر گرفتن مدل محصول در انتخاب ابعاد صندلی‌ها تجدید نظر کنید. مثلاً اگر میز ناهارخوری شما خیلی بزرگ است، بهتر است صندلی‌هایی با ابعاد بزرگتر که نشیمنی عریض‌تر دارند انتخاب کنید. در این‌صورت صندلی‌های ناهارخوری دور میز ریز و کوچک دیده نمی‌شوند. این نکته را هم به‌ خاطر بسپارید که هرگز صندلی ناهارخوری با عرض کمتر از ۴۳ سانتی‌متر انتخاب نکنید؛ چراکه استفاده از چنین صندلی‌هایی مخصوصاً اگر از نوع دسته‌دار باشند، برای بزرگسالان اصلاً راحت نخواهد بود.

انتخاب ارتفاع محصول و پهنای نشیمن

سومین موردی که باید در هنگام خرید صندلی ناهارخوری به آن توجه نشان دهید، بررسی ارتفاع نشیمنگاه صندلی از سطح زمین است. بهترین و استانداردترین ارتفاع برای یک صندلی ناهارخوری از سطح زمین بین ۴۵ تا ۴۸ سانتی‌متر است. معمولاً در این ارتفاع کف پاها به‌راحتی روی زمین قرار می‌گیرد و حفظ تعادل روی آن دشوار نخواهد بود. برای اینکه ارتفاع نشیمنگاه صندلی با ارتفاع رویه میز از سطح زمین تناسب داشته باشد، بهتر است قبل از خرید محصول تفاوت ارتفاع بین این دو را بررسی کنید. به‌طور کلی بهترین حالت این است که از لبه‌ میز تا نشیمنگاه صندلی حداقل ۳۰ سانتی‌متر فاصله وجود داشته باشد.

بهترین مدل صندلی ناهارخوری

انتخاب پارچه صندلی ناهارخوری

یکی از بخش‌های مهم پروسه انتخاب و خرید صندلی ناهارخوری انتخاب پارچه رویه‌ صندلی است. از جنبه زیبایی و تناسب رنگ و طرح پارچه با دیگر عناصر به‌کار رفته در دکوراسیون منزل که چشم‌پوشی کنیم، باید این مورد را حتماً در نظر بگیریم، کثیف شدن رویه صندلی ناهارخوری اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین هنگام انتخاب رنگ صندلی سراغ رنگ‌هایی بروید که نگهداری راحت‌تری دارند. همچنین اگر رنگ روشن در اولویت بود، بهتر است سراغ رویه چرم، کتان و شبه جیر بروید که تمیز کردن و نگهداری‌شان راحت‌تر است.

بدترین جنس پارچه رویه صندلی که می‌توانید انتخاب کنید، نوع چندلایه و پُر پرز همچون جاجیم و مخمل است. این نوع رویه‌های صندلی سرعت فرسودگی بیشتری دارند؛ بنابراین هزینه نگهداری، تعمیر و تعویض بیشتری هم خواهند داشت. از بهترین پارچه‌هایی که می‌توانید برای رویه صندلی ناهارخوری انتخاب کنید، می‌توان به ریون، چرم طبیعی، چرم مصنوعی و پلی استر اشاره کرد؛ اما اگر انتخاب ما یک پارچه لطیف بود چکار کنیم؟ در صورتی‌که اولویت شما در انتخاب رویه صندلی پارچه‌های نرم و لطیف باشد، بهتر است صندلی‌ها قابلیت جداسازی نشیمنگاه داشته باشند. در این‌صورت می‌توانید هر چند وقت یکبار رویه نشیمنگاه صندلی ناهارخوری را تعویض کنید و مجدداً هزینه خرید محصول جدید را نپردازید.

انتخاب صندلی ناهارخوری که قابلیت جابه‌جایی دارد

قطعاً همه محصولاتی که در زمره مبلمان قرار می‌گیرند را می‌توانیم جابه‌جا کنیم؛ اما برخی از آن‌ها واقعاً حمل و جابه‌جایی دشواری دارند. اگر شما قصد دارید هر چند وقت یکبار چیدمان منزل را تغییر دهید و میز و صندلی ناهارخوری را هم جابه‌جا کنید؛ بنابراین حتماً صندلی‌هایی را انتخاب کنید که حمل و جابه‌جایی راحتی دارند.

همچنین ساختار صندلی ناهارخوری باید به‌صورتی باشد که برای هربار استفاده و جابه‌جا کردن آن راحت باشید. مثلاً جلو و عقب راندن صندلی که کاملاً روکش شده و فضای خالی در پشت ندارد، چندان راحت نیست. در مقابل صندلی ناهارخوری که در قسمت پشتی تکه‌های باریکی دارد را خیلی راحت می‌توانید جابه‌جا کنید.

بهترین مدل صندلی ناهارخوری

جمع‌بندی

صندلی ناهارخوری بخشی از مبلمان خانه و آشپزخانه به شمار می‌رود. با انتخاب یک ست صندلی ناهارخوری متناسب با فضای خانه و سلیقه خود زیبایی دکوراسیون منزل را چند برابر افزایش دهید. در هنگام خرید صندلی ناهارخوری لازم است نکاتی همچون ابعاد صندلی، پارچه رویه، طرح و مدل آن را مدنظر قرار دهید.

شرکت فاما تولید کننده میز و صندلی در ایران است که با بیش از ۴۰ سال سابقه در این صنعت توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید.

فاما با دارا بودن شبکه فروش در سراسر ایران در خدمت شماست تا به شما برای رسیدن به زیبایی محل زندگی کمک کند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا