خودرو

نسخه ۲۰۲۳ نیسان ماکسیما + عکس

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های نیسان در آمریکای شمالی ماکسیما است، تا سال ۲۰۳۰، ۴۰% از فروش خودروهای نیسان شامل مدل‌های تمام برقی خواهد شد.

به گزارش تجارت امروز؛ بالاخره نیسان ماکسیما به انتهای خط رسید. نیسان با معرفی مدل ۲۰۲۳ این سدان پرچمدار محبوب، توقف تولید آن را اعلام کرد. آخرین نسخه از ماکسیما تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبلی ندارد، و نیسان فقط لوگوی قدیمی آن را با طرح مینیمالیستی جدید عوض کرده است. البته شاهد تغییراتی در نسخه بالارده پلاتینیوم هستیم که دارای صندلی‌های چرمی نیمه ‌آنیلین است.

همچنین قیمت تمام نسخه‌ها افزایش یافته است. قیمت نسخه پایین‌رده SV از ۳۹۲۳۵ دلار و قیمت نسخه میان‌رده SR از ۴۴۳۹۵ دلار شروع می‌شود؛ بنابراین هردو نسبت به مدل ۲۰۲۲ افزایش قیمت ۳۰۰ دلاری داشته‌اند. در عین حال نسخه بالارده پلاتینیوم افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلاری داشته و قیمتش از ۴۵۳۴۵ دلار آغاز می‌شود. تمام این مبالغ شامل هزینه تحویل اجباری ۱۰۹۵ دلاری هستند.

نسخه ۲۰۲۳ نیسان ماکسیما + عکس

تولید نیسان ماکسیما از سال ۱۹۸۱ به عنوان مدلی از داتسون آغاز شد که قدرت موتور شش سیلندر خطی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. نسل دوم آن در سال ۱۹۸۵ با موتور V۶ و سیستم دیفرانسیل جلو و لوگوی نیسان عرضه شد. ماکسیما از آن زمان تاکنون با همین فرمول تولید شد. مدل کنونی آن دارای موتور ۳.۵ لیتری V۶ با توان ۳۰۰ اسب بخار است که قدرت آن از طریق یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سخنگوی نیسان درباره توقف تولید نیسان ماکسیما گفته است:

ماکسیما یکی از محبوب‌ترین مدل‌های نیسان در آمریکای شمالی است. ما در تاریخ ۳ اوت به کارکنان و نمایندگی‌های خود اعلام کردیم که ماکسیما ۲۰۲۳ آخرین نسخه از این مدل خواهد بود. به عنوان بخشی از برنامه جاه‌طلبانه نیسان تا سال ۲۰۳۰، ما تولید مدل‌های برقی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته را در اولویت قرار خواهیم داد، و تا سال ۲۰۳۰، ۴۰% از فروش خودرو‌های نیسان شامل مدل‌های تمام برقی خواهد شد. علاوه بر این، اوایل امسال نیسان دو مدل تمام برقی کاملاً جدید را در کارخانه مونتاژ کنتون میسیسیپی معرفی کرد.

نیسان ماکسیما یکی دیگر از سدان‌های بی‌شماری است که تولید آن‌ها در نتیجه محبوبیت شاسی بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها متوقف خواهد شد. تولید کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. شایعاتی نیز درباره توقف تولید شورلت مالیبو و هیوندای سوناتا شنیده می‌شود. فورد فروش مدل‌های سدان در آمریکا را از سال‌ها پیش متوقف کرده است، اما فروش تویوتا کمری و هوندا آکورد به خوبی ادامه دارد و هنوز افت نکرده است.

نسخه ۲۰۲۳ نیسان ماکسیما + عکس

این خودرو رقیبانی همچون کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر دارد، اما برخلاف آن‌ها تنها با یک موتو ۶ سیلندر و دیفرانسیل جلو و با ۳۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. این خودرو همراه با جدیدترین تکنولوژیکی‌ها از جمله سیستم اتواندروید و اپل کارپلی و مجموعه‌ای از کمک‌های راننده استاندارد ارائه می‌شود.

ماکسیما به دلیل سایز مناسبی که دارد بسیار پرطرفدار است و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. کابین ماکسیما به خوبی طراحی شده است و امکانات بالایی نیز دارد، کنترل‌های ساده و تعداد زیادی از امکانات لوکس نیز در این اتاق ۵ نفره ارائه می‌شود.فضای پا در صندلی‌های جلو به اندازه کافیست و، اما فضای سر کمی کوچک است؛ فضای صندلی‌های عقب به اندازه دیگر رقبای بزرگتر مانند تویوتا آوالون که اکنون تولید آن متوقف شده است، سخاوتمند نیست.

نسخه ۲۰۲۳ نیسان ماکسیما + عکس

صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم قدرت، فرمان و دکمه تعویض چرم، کنترل خودکار آب و هوا در دو منطقه، آینه دید عقب و روشن شدن فضای داخلی به صورت استاندارد در همه تریم‌ها وجود دارد. تنها نقطه ضعف این خودرو این است که فضای بار کمی دارد.

مشخصات فنی نیسان ماکسیما اسپرت ۲۰۲۲

نسخه ۲۰۲۳ نیسان ماکسیما + عکس

پیشرانه نیسان ماکسیما اسپرت مدل ۲۰۲۲ یک موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است که قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گفتنی است شتاب صفر تا صد این مدل ۵.۷ ثانیه برآورد شده است. همچنین ماکسیمای اسپرت که با تریم SR عرضه می‌شود محدوده قیمتی ۳۷ هزار تا ۳۹ هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای مطلب/ی.ن

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا