رمز ارز

هولد کردن ارز دیجیتال همراه با نوسان گیری

رسیدن به سود در تمامی معاملات ارزی به این بستگی دارد که از چه استراتژی استفاده می‌کنید. در معاملات مربوط به کریپتوکارنسی استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که نوسان‌گیری و هولد کردن نیز از این استراتژی‌ها هستند.

رسیدن به سود در تمامی معاملات ارزی به این بستگی دارد که از چه استراتژی استفاده می‌کنید. در معاملات مربوط به کریپتوکارنسی استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که نوسان‌گیری و هولد کردن نیز از این استراتژی‌ها هستند. اگر به معنای هولد یا هودل کردن برگردیم شاید این استراتژی کمی برای شما تعجب‌برانگیز باشد.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه درباره این استراتژی صحبت کنیم باید بگوییم هودل یا همان هولد ارزهای دیجیتال نگه داشتن ارز دیجیتال و عدم ورود به معاملات کریپتوکارنسی است. شاید با خودتان فکر می‌کنید که هولد ارز دیجیتال عملی غیرمنطقی است و سودی در این کار وجود ندارد. شاید تا قبل از جمع‌آوری این مطلب این تفکر کاملا درست بوده، اما بعد از آن هرگز.

اما در اینجا شما متوجه می‌شوید که هولد کردن در صرافی بینگ ایکس با سود روزانه مزیتی است که تاکنون از وجود آن بی‌بهره بوده‌اید. تا انتها همراه ما باشید تا با هولد یا هودل کردن آشنا شوید و بدانید که چگونه می‌توانید در صرافی بینگ ایکس از سود روزانه هولد ارز خود استفاده کنید.

هولد کردن چیست؟

هولد کردن ارز دیجیتال همراه با نوسان گیری

هولد کردن، هودل یا HODL اصطلاحاتی در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال است. این اصطلاحات بیشتر در معاملات ارز با ارزشی چون بیت کوین استفاده می‌شود. قطعا از خودتان می‌پرسید هولد با هودل فرق دارد، پس چرا این دو را برابر هم قرار می‌دهیم؟

داستان جالبی پشت این دو کلمه است. پست حاوی غلط املایی یک معامله‌گر مست بیت کوین که به جای نوشتن HOLD، نوشته بود HODL در انجمن بیت کوین؛ که پلتفرمی برای تبادل نظر بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیت کوین است، باعث شد دنیای ارز دیجیتال و معاملاتی که در آن صورت می‌گرفت به مرحله جدیدی وارد شوند و یک استراتژی جدید به وجود بیاید.

هولد کردن ارزهای دیجیتال از بیت کوین شروع شد، اما کم کم به معاملات سایر ارزهای دیجیتال نیز نفوذ کرد. هودل کردن تنها یک اصطلاح با داستانی جالب نیست، بلکه یک استراتژی استثنایی در معاملات است. رسالت این استراتژی بدین معنا است که سرمایه‌گذار در این استراتژی ارز دیجیتال خود را می‌خرد و از آن نگهداری می‌کند و این کار را نیز بدون توجه به هیچ چارت و معامله و نوسانی انجام می‌دهد.

هولد یا هودل کردن را با نام استراتژی هلدینگ نیز معرفی می‌کنند. در این استراتژی سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را از ضررهایی که ناشی از نوسانات کوتاه‌مدت در دنیای ارز دیجیتال است، حفظ می‌کنند. معامله‌گران ارزهای دیجیتال با استفاده از استراتژی هلدینگ در بلندمدت به سوددهی می‌رسند. مزیت هلدینگ نسبت به روش‌هایی که شما را ترغیب به ورود به معامله می‌کند این است که این روش کمترین میزان ریسک را دارد و عواملی چون عدم دانش کافی منجر به از دست دادن سرمایه نمی‌شود.

تاریخچه هولد ارزهای دیجیتالی به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد. در آن سال اتفاقات بزرگی برای بیت کوین رقم خورد. بزرگ‌ترین این اتفاقات افزایش سرسام‌آور قیمت بیت کوین در ماه ژانویه از ۱۵ دلار آمریکا به ۱۱۰۰ دلار آمریکا در ماه دسامبر رسید. پس از مدتی بیت کوین از ۷۱۶ دلار به ۴۳۸ دلار رسید و همین عامل باعث شد تا آن پست حاوی غلط املایی به عنوان پاسخ به این نوسانات به حساب بیاید.

 هولد کردن در صرافی بینگ ایکس با سود روزانه

هولد کردن ارز دیجیتال همراه با نوسان گیری

قطعا شما نیز با خواندن این جمله به این فکر فرورفته‌اید که چگونه می‌توانم هم سرمایه اصلی خودم را حفظ کنم، هم سود آن را دریافت کنم؟ پاسخ به این سوال را تنها از صرافی بینگ ایکس می‌توان شنید. ارزهای دیجیتال و مواردی که به آن‌ها وابسته هستند؛ دائما در معرض نوسان و ریسک هستند.

آن چیزی که صرافی بینگ ایکس در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد ابزارهای معاملاتی است که باعث می‌شود پیچیدگی‌های معامله آسان شود. صرافی آنلاین BingX در سال ۲۰۱۸ به عرصه رقابت وارد شد. حوزه فعالیت این صرافی پیرامون معاملات ارزهای دیجیتال و مشتقات آن‌ها است و بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر دنیا را خدمات‌رسانی می‌کند.

بینگ ایکس مانند یک شاه‌کلید قفل بازار ارزهای دیجیتالی که روند رو به رشد دارند را باز می‌کند و کار را برای شما آسان می‌کند. این صرافی حتی امکان دریافت سود حین هولد کردن سرمایه را نیز راه‌اندازی کرده است و این یعنی یک تیر و دو نشان. توصیه می‌کنیم به سایت این صرافی رفته و از خدمات حرفه‌ای که ارائه می‌دهند دیدن کرده و استفاده کنید.

ساخت استراتژی ترید

تمامی معاملاتی که در بازار ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد؛ بر اساس یک استراتژی خاص است. هدف از به‌کارگیری انواع استراتژی‌ها این است که بدانیم بهترین زمان برای ورود به بازار، معامله و خروج ازآنچه زمانی است. معامله‌گر موظف است هنگام انجام معامله از استراتژی مناسب استفاده کند و تمامی قوانین مربوط به آن را به طور کامل رعایت کند.

در اصل می‌توان گفت استراتژی‌ها ضامن بقا در بازار ارزهای های دیجیتال و همچنین حفظ سرمایه شما هستند. نکته جالب توجه در این قسمت این است که ساخت استراتژی ترید برای هر کسی ممکن است. یک معامله‌گر حرفه‌ای کسی است که استراتژی خاص خودش را داشته باشد. به طور مثال شما باید بدانید چه زمانی نیاز به هولد کردن سرمایه خود دارید و چه زمانی هولد کردن فایده‌ای ندارد و باید وارد معاملات شوید.

یک استراتژی معاملاتی خوب به شما کمک می‌کند تا با کمترین میزان ریسک معاملات خود را انجام دهید و سرمایه خود را نیز چندین و چند برابر کنید. نکته بسیاری مهمی که در این قسمت باید بدانید این است که یک استراتژی معاملاتی ترید به هیچ عنوان بر حسب حدس و گمان به دست نمی‌آید و این آمار و ارقام و چارت‌ها هستند که شما را به ساخت استراتژی مناسب می‌رسانند.

اگر استراتژی را طراحی کردید باید به آن پایبند باشید و پیش از هر اقدامی آن را اعتبارسنجی کنید. شما باید بررسی کنید که این استراتژی در معاملات‌های گذشته چگونه عمل کرده است؟ با استفاده از این استراتژی امکان ضرر کردن تا چه میزان است و آیا اصلا می‌توان با استفاده از این استراتژی ضررها را جبران کرد یا خیر؟ و سوالات بسیاری از این دست که بدون شک نیاز به بررسی دارند.

نوسان گیری در بازار اسپات

هولد کردن ارز دیجیتال همراه با نوسان گیری

بهتر است پیش از هر صحبتی با بازار اسپات آشنا شویم و بدانیم در این بازار چه اتفاقی می‌افتد؟ همان‌طور که در بازارهای سنتی به خریدوفروش کالایی می‌پردازیم و یا عمل دادوستد را انجام می‌دهیم، در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانیم این کار را انجام دهیم. تنها تفاوتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که به جای دادوستد و خریدوفروش کالا، قسمتی از ارزش مبادله‌ای آن در بستر معامله قرار می‌گیرد. حتما می‌پرسید بازار اسپات جای این داستان بود؟

از آنجایی که در بازارهای مالی دیجیتالی دریافت دارایی بعد از پرداخت است و عملا یک بازار یک طرفه را داریم و اینجاست که نیاز به بازار اسپات به شدت احساس می‌شود. ما در ترید اسپات باید این مسئله را بدانیم که معامله اسپات یا همان معامله نقدی که به عنوان معامله لحظه‌ای هم شناخته می‌شود، معامله‌ای هست که در آن به خرید یا فروش انواع ارزهای خارجی، ابزارهای مالی یا حتی کالا پرداخته می‌شود.

در این نوع معاملات ضرب‌الاجلی برای تحویل کالا مشخص می‌شود. با استفاده از اسپات می‌توانید تاریخی را مشخص کنید و کالا یا ارز خود را به صورت فیزیکی دریافت کنید. با نوسان گیری در بازار اسپات مشخص می‌شود که معاملات به چه سمت‌وسویی تمایل دارد و سود در فروختن است یا خریدن.

کلام آخر درباره هولد کردن . . .

تمامی معاملاتی که در بستر دیجیتال صورت می‌گیرد نیاز به استفاده از استراتژی دارد. انتخاب یا ساخت استراتژی به بررسی همه جوانب نمودارها و چارت‌ها بستگی دارد. هولد کردن نیز نوعی استراتژی است. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و هوشمند باید بدانید چه زمانی نیاز به هولد کردن سرمایه دارید و چه زمانی باید وارد بازار شوید و ریسک معاملات را به جان بخرید.

البته استفاده از استراتژی هولد یا هودل کردن همیشه منجر به سکون نمی‌شود. صرافی مانند بینگ ایکس حتی برای سرمایه‌هایی که در حالت هولد هستند نیز سود روزانه پرداخت می‌کند؛ که این یعنی بدون انجام معامله‌ای و تنها با حفظ آن نیز می‌توان به سود رسید. پیشنهاد می‌کنیم به سایت صرافی آنلاین بینگ ایکس بروید و از خدمات بی‌نظیر آن‌ها دیدن کنید. اگر شما نیز تاکنون از استراتژی هلدینگ استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا