خودرو

راهنمای خرید جک دو ستون چینی از صفر تا ۱۰۰

جک دو ستون یا همان جک بالابر مکانیکی یکی از تجهیزات تعمیرگاهی خودرو بسیار کاربردی است که از آن برای بالا بردن و بلند کردن خودرو در تعمیرگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. جک دو ستون همان‌طور که از نام آن نیز می‌توانید خودتان حدس بزنید، دارای دو ستون و پایه بسیار محکم است که بر روی زمین قرار گرفته و فیکس می‌شوند به صورتی که هر ستونش دارای قفل‌کن نیز می‌باشد تا افراد بتوانند با برق تک فاز و سه فاز با استفاده از ستون‌ها، خودرو را بالا ببرند! تمامی این فرایند برای این است که تعمیرکار بتواند به راحتی به بخش‌های زیرین خودرو دسترسی داشته باشد و کار خود را انجام دهد، اما یک مکانیکی باید کدام یک از انواع مدل‌های جک دو ستون را خریداری کند؟ آیا جک دو ستون چینی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد؟

انواع جک‌های دو ستون موجود در بازار ایران

راهنمای خرید جک دو ستون چینی از صفر تا ۱۰۰
جک‌های دو ستون موجود در بازار ایران دو مدل ماردونی و هیدرولیک هستند؛ اما از میان این دو نوع بالابر دو ستونه، جک دو ستون هیدرولیکی بسیار محبوب‌تر و پرطرفدار بوده چرا که به جهت نصب و احداث ساده‌تر و راحت‌تر کار را برای تعمیرکار، آسان‌تر می‌کند. حقیقت این است که جک دو ستون هیدرولیکی از لحاظ ایمنی در سطح بالاتر و بهتری نسبت به جک ماردونی قرار دارد و تعمیر آن نیز نسبتاً ساده‌تر است. (البته این را هم باید اشاره کرد که این نوع جک‌های دو ستون نسبت به سایر جک‌های دو ستون طول عمر بیشتری نیز دارند!)

جک دو ستون چینی از رویا تا واقعیت!

امروزه انواع و اقسام جک‌های دو ستون از برندهای مختلف در بازار وجود دارند که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. جک دو ستون چینی نیز یکی از انواع همین برندهای جک دو ستون است که توسط کشور چین ساخته شده است و کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. جک دو ستون چینی قابل استفاده در انواع مکانیکی‌ها، تعویض روغنی‌ها، آپاراتی‌ها، جلوبندی سازی‌ها، تعمیرات گیربکس و … است که نیاز به دسترسی کامل به قسمت‌های زیرین خودرو را کاملاً برطرف می‌کند.

انواع جک دو ستون چینی

جک های دو ستون چینی می توانند به شکل های زیر دسته بندی شوند:

چک دو ستون چینی هیدرولیکی

این نوع جک دو ستون چینی به وسیله پمپ هیدرولیک در هر ستون و از طریق سیم بکسل بالا رفته و تنظیم می‌شود. با داشتن ضامن‌های فولادی که به فواصل کم در این جک دو ستون قرار دارند، ستون‌ها در ارتفاع مشخص و مورد نظر قفل شده و ثابت می‌مانند. این جک‌های دو ستون چینی هیدرولیکی همگی به سیستم هیدرولیک، سیم بکسل و قفل کن مجهز شده اند و با برق تک فاز به راحتی کار می‌کنند. همین مسئله نیز هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری این نوع جک دو ستون چینی را کمتر می‌کند.

جک دو ستون چینی ماردونی

این نوع از جک دو ستون چینی بر خلاف جک دو ستون هیدرولیکی به وسیله پیچ و مهره کار می‌کنند و برای استفاده در تعمیرگاه به برق ۳ فاز نیاز دارند. استفاده این جک دو ستون ماردونی یا مکانیکی از برق ۳ فاز سبب شده است تا این جک دو ستون چینی محبوبیت کمتری نسبت به جک هیدرولیکی داشته باشد. البته قیمت خرید جک دو ستون چینی ماردونی نسبت به جک دو ستون چینی هیدرولیکی کمتر است؛ اما اکثر تعمیرکاران ترجیح می‌دهند تا با صرف مقدار بیشتری هزینه، جک دو ستون چینی هیدرولیکی را خریداری کنند؛ چراکه کارایی راحت‌تری دارد. جک دو ستون ماردونی با کمک پیچ و مهره‌ها و به وسیله قطعه هزارخار، خودروها را توسط ستون‌های خودش بلند کرده و بالا می‌برد.

جک دو ستون چینی هیدرولیکی یا مکانیکی

معمولاً هرتعمیرکار یا مکانیکی در هنگام خرید جک دو ستون بر سر این مسئله که جک دو ستون هیدرولیکی بخرند یا جک دو ستون مکانیکی دچار شک و تردید می‌شوند که کاملاً طبیعی است! خب در هر صورت هر دوی این جک‌ها بالابر خودرو هستند و کار یکسانی را انجام می‌دهند؛ اما یکی با قیمت کمتر و فناوری پایین‌تر و دیگری با قیمت بالاتر و البته فناوری پیشرفته‌تر. انتخاب شما کدام است؟
تصمیم‌گیری در مورد این مسئله نیاز به اندکی تجربه دارد. جک دو ستون چینی هیدرولیکی اندکی مکانیزم پیچیده‌تری دارد و هزینه آن نیز بالاتر است؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان از مزایای بسیار خوب و فوق‌العاده‌اش چشم پوشی کرد؛ مزایایی مانند کنترل کردن دقیق ارتفاع خودرو، ایمنی بالاتر، قفل کن‌های بهتر و … .

در نقطه مقابل جک‌های مکانیکی خب از آنجایی که با پیچ و مهره عمل می‌کنند، از نظر ایمنی سطح پایین‌تری دارند؛ بنابراین جک‌های دو ستون چینی هیدرولیکی قابلیت‌های بالاتر و بهتری دارند و ارزش پرداخت هزینه بالاتر را دارند.

جک دو ستون چینی چگونه کار می‌کند؟

دستگاه جک دو ستون چینی از دو ستون در کناره آن تشکیل شده است و اتومبیل با قرار گرفتن در میان این دو ستون، با استفاده از بازوهای کناری جک به سمت بالا برده می‌شود. بازوهای کناری جک دو ستون نیز به راحتی به راست و چپ، در محوری دایره‌ای می‌چرخند و بسته به نیاز تعمیرکار قابلیت تنظیم شدن دارند. دستگاه جک دو ستون چینی پس از قرار گرفتن خودرو بر روی ستون‌ها، توسط ریموت کنترلی، بازوهای جک را در زیر خودرو به درستی فیکس می‌کند و پس از اطمینان از جای‌گیری درست خودرو و قرار گرفتن لاستیک‌ها بر روی ستون‌های جک، خودرو بالا می‌رود و در همین حین نیز پروسه قفل شدن خودرو بر روی بازوها صورت می‌گیرد تا ماشین در امنیت کامل بر روی بازوهای جک قرار گرفته و ثابت شود. پس از اینکه کار تعمیرکار با خودرو به اتمام رسید، اتومبیل مجدداً توسط ریموت کنترل مربوط به جک پایین می‌آید و قفل بازوها نیز باز می‌شود.

راهنمای خرید جک دو ستون چینی از صفر تا ۱۰۰

مزایای استفاده از جک دو ستون چینی

اگر برای شما هم این سوال بوجود آمده که چرا باید برای خرید جک دو ستون چینی اقدام کنید، باید به شما بگوییم که مزایای زیر هر مکانیکی را وسوسه می‌کند که برای خرید جک دو ستون چینی اقدام کند:

  • دسترسی بهتر و عالی به زیر خودرو
  • اشغال فضای کم
  • هزینه نگهداری کم
  • هزینه تعمیر کم
  • در دسترس بودن لوازم جانبی آن
  • مکانیزم ساده
  • طول عمر بالا
  • نصب و جابه‌جایی ساده و راحت
  • تنوع بالا
  • بادوام و کارآمد
  • قیمت مناسب

حالا که متوجه شدید چرا باید برای خرید جک دو ستون چینی اقدام کنید، نوبت آن رسیده که دو جک ستون چینی بسیار محبوب در بازار ایران را به شما معرفی کنیم:

جک دو ستون چینی GL-۳,۲-۲E (Guangli)

این جک دو ستون یکی از بهترین مدل‌های جک دو ستون چینی هیدرولیکی است و ظرفیت بالابری حدود ۳۲۰۰ کیلوگرم یعنی معادل ۳/۲ تن را دارد و می‌تواند خودرو را تا ارتفاع ۱۹۰ سانتی‌متر بالا ببرد. این نوع جک دو ستون برای استفاده از در انواع تعمیرگاه‌های مکانیکی خودرو مناسب است.

جک دو ستون چینی SCT

این جک دو ستون چینی برای بالا بردن انواع خودروها تا وزن ۴ تن کاملاً مناسب است و می‌تواند خودرو را تا هر ارتفاعی که برای تعمیرکار کاربردی باشد، بالا ببرد. این جک بسیار کم مصرف است و قابلیت کار با برق تک فاز یا سه فاز را دارد. استفاده از جک دو ستون چینی SCT در هر تعمیرگاهی امکان‌پذیر است و قیمت مناسبی هم دارد.

بهترین فروشگاه خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو در ایران

اگر برای خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو مردد هستید و نمی‌دانید که از کدام فروشگاه‌ها می‌خواهید تجهیزات تعمیرگاهی مناسب را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که نگاهی به سایت دیاگ لند بیندازید! دیاگ لند به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های تجهیزات تعمیرگاهی در کشور فعالیت می‌کند که امکان خرید تجهیزات به صورت نقد و اقساط را برای شما فراهم کرده است.

توصیه می‌کنیم که قبل از خرید جک دو ستون از کارشناسان پشتیبانی دیاگ لند کمک بگیرید تا به شما کمک کنند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. برای این موضوع توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از هرکاری با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر در رابطه با جک دو ستون چینی سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و سایر علاقه مندان به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا