خودرو

میتسوبیشی سوسماری هم رکورد قیمت را شکست!

میستوبیشی سوسماری یا گالانت سوسماری جزو ماشین‌های نوساتالژی ایران است که طرفداران فراوانی دارد و این روزها با قیمت‌های عجیبی مورد معامله قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت امروز؛ میتسوبیشی گالانت یا همان میتسوبیشی سوسماری در اصلاح عامیانه خودمان از خودروهای جوان پسند دهه ۶۰ و ۷۰ بود، خودرویی که محبوبیت خود را برای دهه ۸۰ نیز تا حدودی حفظ کرده بود. به طور کلی شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن از محبوبیت زیادی میان ایرانیان برخوردار بوده و هست. اما امروز می‌خواهیم فقط از این مدل از خودرو میتسوبیشی گالانت حرف بزنیم!

میتسوبیشی گالانت سوسماری و میتسوبیشی گالانت عینکی دو مدل معروف و پر طرفدار این شرکت در ایران بودند. گالانت سوسماری در حقیقت نسل ششم این خودرو است که از پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد.

عموم خودروهای موجود در کشور از این نسل بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ تولید و به ایران راه پیدا کردند و پس از ان نسل جدید این خودرو عرضه شده که حضور چندانی در ایران نداشته است.

نکته جالب اما اینجا است که این خودرو که بین ۲۰ تا ۳۰ سال بستگی به مدلش از عمرش می‌گذرد بسته به تمیز بودن خودرو قیمتی بین ۲۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار دارد خود نکته عجیبی است و به دلیل آشوب‌های چند مدت اخیر بازار خودرو است.

خواستگاه میتسوبیشی گالانت سوسماری

میتسوبیشی گالانت دهه ۱۹۹۰ معروف به گالانت سوسماری خودرویی است که از سال ۱۹۶۹ تاکنون در شهر اوکازاکی و آیچی تولید شده‌است. از زمان تولید تاکنون در ۹ نسل مختلف تولید شده‌است، این خودرو در کلاس اتومبیل‌های خانوادگی قرار دارد.

میتسوبیشی سوسماری هم رکورد قیمت را شکست!

شرکت میتسوبیشی از چه سالی و چگونه ایجاد شد؟

میتسوبیشی یک شرکت هولدینگ است که در صنایع مختلفی فعالیت می‌کند و شمار زیادی از شرکت‌ها در صنایع مختلف را تحت مالکیت دارد.

این گروه در شروع کار خود در قالب یک مجموعه حمل و نقل توسط ایواساکی یاتارو در سال ۱۸۷۰ تأسیس شد.  اسم این شرکت برگرفته از دو کلمه Mitsu به معنی «سه» و Hishi به معنی الماس است. در حال حاضر این این هولدینگ بزرگ دارای شرکت‌هایی است که در عرصه‌های معدن،  کشتی‌سازی،  مخابرات،  خدمات مالی،  بیمه،  الکترونیک،  صنعت خودروسازی،  املاک و مستغلات،  صنایع سنگین،  صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت می‌نمایند.

از شرکت‌های معروف و صاحب نام این شرکت می‌توان از گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی،  شرکت میتسوبیشی،  صنایع سنگین میتسوبیشی،  نیکون،  شرکت آساهی گلس،  نیپون اویل،  میتسوبیشی الکتریک،  میتسوبیشی کمیکال،  جی‌اکس هولدینگز،  میجی یاسودا لایف،  میتسوبیشی استیت،  توکیو مارین،  میتسوبیشی پیپر،  چیودا،  کیرین،  میتسوبیشی فوسو،  میتسوبیشی متریالز،  نیپون یوسن،  میتسوبیشی لجستیک و میتسوبیشی موتورز اشاره کرد.

در میان تمام محصولات این هولدینگ خودرو‌هایشاز شهرت جهانی برخوردار است و مدل‌های لنسر، پاجرو و گالانت در بین آنها محبوب‌تر از بقیه هستند. سابقهٔ خودروسازی در میتسوبیشی به سال ۱۸۷۱ میلادی برمی‌گردد. زمانی که شرکت کشتی‌سازی میتسوبیشی خودروی مدل «آو» نخستین خودرو تولیدی ژاپن را به بازار عرضه کرد. در طول جنگ جهانی دوم، هواپیما‌های میتسوبیشی زیرنظر جیرو هوریکوشی ساخته می‌شد.
شرکت میتسوبیشی در جریان جنگ جهانی دوم از اسرای نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا به‌عنوان نیروی کار اجباری استفاده می‌کرد.

انتهای مطلب/ ا.م

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا